Castilla var La Masia overlegen

12 år 5 måneder siden #1 af Administrationen

'

Der er grund til jubel efter Castillas fornemme sejr på 3-1 over FC Barcelonas filialhold.

El Clásico de filias, ungdomsholdenes El Clásico, blev en livlig affære, der endte med fire scoringer, to røde kort og en solid sejr til Real Madrid, som dermed fik tiltrængte point i kampen for endnu en sæson i Spaniens næstbedste række.

Sejren kom dog først i hus efter en besværlig kamp, hvor hjemmeholdet fra hovedstaden kom bagud på Estadio El Alfredo di Stéfano, men undlod at lade sigslå ud, hvorfor de hvidblusede i sidste ende lykkedes med at hente sejren i rivalopgøret. I øvrigt på scoringer af Bangui, Aguza og Omar Mascarell.

Mod kampens slutning blev Real Madrid Castilla endda reduceret til blot ni mand, da først målscorer Aguza og sidenhen stortalentet José Rodriguez blev udvist. Begge efter deres andet gule kort.

Dette rykkede dog ikke ved magtbalancen, som Barcelona på ingen måde magtede at forpurre, og dermed kan Real Madrid prale af at have håneretten. I hvert fald hvis man ser isoleret på kampen. I ligaen ligger Real Madrid Castilla, trods stor bedring, stadig i bunden, og jagten på overlevelse er bestemt ikke ovre.

Real Madrid Castilla - FC Barcelona B 3-1 (2-1)

0-1 Suarez (36. min.), 1-1 Bungui (37. min.), 2-1 Aguza (43. min.), Omar Mascarell (59 min.)

Røde kort:

Real Madrid Castilla: Aguza, José Rodriguez.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum