Luka Modric i storform

12 år 5 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Det karakteriserende lange gyldne hår, de korte men stærke ben, de frække kropsfinter og de hurtige vendinger. Det hele beskriver Real Madrids nøglespiller Luka Modrić. Med eller uden bold, lange eller korte afleveringer, kontraangreb eller spilopbyggende, hurtigt eller langsomt; kroaten kan det hele.

Kongeklubben har gennem sin historie haft fantastiske spillere såsom Alfredo di Stéfano, Ferenc Puskás, Zinedine Zidane og to gange Ronaldo. Endda har der også været dem der har været store forventninger til som har fejlet. Wesley Sneijder og Klaas-Jan Huntelaar, bare for at nominere et par stykker. En håndfuld Real Madrid fans har nok været bekymret for, om Modrić ville ryge samme vej som de sidstnævnte.

Siden sit skifte for 33 mio. pund sommeren 2012 fra Tottenham til Real Madrid, har den spilkontrollerende kroat haft svært ved for alvor at argumentere sit prisskilt. Den 28-årige endte sin sidste sæson i Tottenham, med at være en af de bedste spillere i Premier League. Med blandt andet et imponerende gennemsnit på 87 procent i afleveringssucces, blev pulsen sat op hos ledelsen i Madrid.

Trods den ekstatiske optimisme hos Florentino Pérez og ledelsen, var fornøjelsen formentlig kort. Efter at den kun 174 cm høje maestro rent faktisk var købt og hentet til klubben, var hans første præstationer ikke prangende. Modrić var i sin tid under Mourinho tilsyneladende ikke lige så stort flop som andre har været, men svært ved at slå igennem og leverer, det havde han. Dette var i takt med hård konkurrence fra den daværende og fortrukne midtbane-duo, Xabi Alonso og Sami Khedira. Da Real Madrid hentede Modrić til klubben, havde mange nok forstillet ham i 10'er-rollen bag angriberen. Men tyske Mesut Özil var tilstedeværende, spillede ubeklageligt, og kemien mellem ham og The Speciel One var også i top. Derfor var der ingen startplads til den kroatiske midtbanespiller.
Men med afskeden til Özil som stemplede ind hos London-klubben Arsenal, og en alvorlig knæskade til Sami Khedira, har muligheden åbnet sig for Modrić. Det må siges at han nu er et skridt foran både Xabi Alonso og Asier Illarramendi som i øjeblikket er konkurrenterne på midtbanen.

I dag har Modrić en af de vigtigste roller på holdet. Som Carlo Ancelotti så ofte nævner det, er en af de vigtigste ting for ham i spillet, balance. Det er netop hvad man får af den lille kroat. Ikke desto mindre har kroaten i nuværende sæson, i næsten alle kampe, en afleveringssucces på over 90 procent, og som Morten Bruun (kommentator Kanal 6) så begejstret siger det; han kan stort set ikke tabe bolde. Det er ikke usandsynligt at Modrić trækker en Real Madrid trøje med nummer 10 over hovedet fra næste sæson. Især ikke hvis han forsætter med sine fantastiske præstationer.

Med Lukas nuværende form kan man naturligvis frygte interesse fra andre klubber. Men ved tidligere udtalelser har Modrić nævnt at han er tilfreds med sin situation og tilværelsen i klubben. Ikke mindre end en uge siden forklarede han hvor begejstret han var, da der på Bernabéu blev råbt hans navn gentagende gange fra lægterne. Heldigvis for Los Blancos er der ingen grund til bekymring endnu. Hans kontrakt løber frem til år 2017.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
12 år 5 måneder siden #2 af FigoJensen
Besvaret af FigoJensen på emne Luka Modric i storform
Det bliver interessant at følge situationen omkring midtbanen, når Khedira kommer tilbage fra sin skade!

Er stor beundrer af Khedira, og han er dybt undervurderet af mange. Han var en af de vigtigste og til tider bedste spillere på Real Madrids hold. Jeg ser meget gerne ham som fast mand på holdet igen, da han er en fighter, og den bedste defensive midtbanespiller vi besidder, men tror godt det kan blive svært for ham at komme tilbage på holdet, da Ancelotti virker begejstret for sit "nye" system med Di Maria på midtbanen.

Jeg tror dog umiddelbart det kan blive nødvendigt for Ancelotti at ændre på et tidspunkt, da jeg lidt frygter vi ikke har en god nok defensiv på midtbanen, når vi møder bedre hold længere fremme i Champions League turneringen specielt. En midtbane bestående af Alonso, Khedira og Modric ville være godt måske. Illara/Casemiro som substitut for Alonso/Khedira og Isco som substitut for Modric som bør ligge lige bag angriberen. Så kan Di Maria ryge tilbage på kanten, hvor han er bedst efter min mening (der kan han i hvert fald bedre udnytte sine kompetencer). Så vil problemet her bare være, at Bale, Jesé og Di Maria skal kæmpe om 1 plads. da Ronaldo har patent på den anden. Hvordan skal man dog vælge.. En bliver nok solgt så og en må indfinde sig som indskifter. Mit gæt, Di Maria bliver solgt (det har tilsyneladende være tæt på flere gange - det sker nok næste gang), Jesé på bænken og Bale på banen pga. politik (præsidentens ordrer).

Nå, det var lidt fremtids-tænkning... Et scenarie kan som nævnt også sagtens være, at Khedira ikke kan komme tilbage på holdet og måske allerede sælges i sommerpausen, hvilket jeg virkelig ikke håber. Anyways, det skal i hvert fald blive spændende at følge situationen her om et par måneder.

12 år 5 måneder siden #3 af Dios
Besvaret af Dios på emne Luka Modric i storform
Tænk der var nogle som tvivlede på ham, men det er jo sikkert de samme som nu tvivler på Illarra, fordi de ikke rigtig kendte til Modric eller sidsnævnte før de havnede i hovedstadsklubben.

Modric som 10'er? Hvor kom den fra?. Modric spillede stort set de sidste 3 sæsoner på den centrale midtbane som han også gør det nu, hvor Van Der Vaart stod for "10'er-rollen" fra kanten af. Regnede man med Modric skulle være den nye 10'er lige bagved angriberen, så kan jeg godt forstå man følte sig snydt. Og det er jo præcis det samme der gør sig gældende med Illarra.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, JimmyBroe

• FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
12 år 5 måneder siden #4 af FigoJensen
Besvaret af FigoJensen på emne Luka Modric i storform

Dios skrev: Tænk der var nogle som tvivlede på ham, men det er jo sikkert de samme som nu tvivler på Illarra, fordi de ikke rigtig kendte til Modric eller sidsnævnte før de havnede i hovedstadsklubben.

Modric som 10'er? Hvor kom den fra?. Modric spillede stort set de sidste 3 sæsoner på den centrale midtbane som han også gør det nu, hvor Van Der Vaart stod for "10'er-rollen" fra kanten af. Regnede man med Modric skulle være den nye 10'er lige bagved angriberen, så kan jeg godt forstå man følte sig snydt. Og det er jo præcis det samme der gør sig gældende med Illarra.

Det er ikke en rolle Illara vil kunne varetage, men jeg tror godt Modric kunne... To vidt forskellige spillere i min optik :)

12 år 5 måneder siden #5 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Luka Modric i storform

Dios skrev: Tænk der var nogle som tvivlede på ham, men det er jo sikkert de samme som nu tvivler på Illarra, fordi de ikke rigtig kendte til Modric eller sidsnævnte før de havnede i hovedstadsklubben.

Ja for Modric og Illarra har jo haft to fuldstændig ens karriereforløb inden de havnede i Madrid, så det er jo nøjagtig det samme der gør sig gældende. Illarra ska jo blot genfinde sit fremragende niveau fra alle de store landskampe og kæmpeopgør i CL - han har før vist han ka gøre det, så han mangler egentlig bare det sidste.....eller....
Følgende bruger(e) sagde tak: El Rojo

12 år 5 måneder siden #6 af Dios
Besvaret af Dios på emne Luka Modric i storform
Kære drenge :).

Jeg hentyder til, at de fleste som ikke kendte til Illarra troede han var en klon af Alonso, og han dermed besad præcis samme kompetencer og kvalitet, men bare 10 år yngre. Desværre findes julemanden heller ikke ;D.

Og min sammenligning imellem Modric og Illarra havde intet at gøre med spilletype, hår, årstal etc. men at man bedømmer/forventer en spiller på forkerte grundlag. Det kunne f.eks. være, at man regnede med Modric skulle være 10'eren som lå lige bagved angriberen, og læs ovenstående første afsnit hvad jeg skriver om Illarra :).

Fortsat god dag.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, JimmyBroe, MMM, elle44

Leveret af Kunena Forum