Iker Casillas kan få La Liga-kampe

12 år 5 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Iker Casillas kan måske være på vej tilbage i Real Madrid-målet i La Liga-sammenhæng. Det afslørede Carlo Ancelotti på et møde med journalister, hvor han gjorde status over sit forhold til spillerne.

Her antydede den italienske træner, at Iker Casillas mod slutningen af sæsonen kan få nogle kampe i Liga BBVA, idet han ellers vil få op mod en måneds pause uden kamp-træning op til en CL-finale, hvis han som hidtil "kun" skal tage sig af Copa del Rey- og Champions League-kampe.

Til de fremmødte journalister sagde han:

- Det må vi se på. Vi kan ikke allerede nu begynde at tænke på en finale. Forhåbentlig når vi den og så snakker vi om det til den tid. Men det kan godt ske.

Han fortryder ikke sit valg af Diego López som første-målmand og han indrømmer at han fra første dag har været åben og ærlig over for Iker Casillas og at han på første spilledag naturligvis fortalte landsholdsmålmanden om sin beslutning:

- Ja, jeg snakkede med ham før kampen, naturligvis gjorde jeg det.

Ancelotti slår også fast, at de to har et særdeles godt forhold til hinanden, ligesom han har det til truppens øvrige spillere og han mener selv, at det skyldes hans ledelses-stil:

- Jeg bryder mig ikke om, at træneren siger "du gør det, fordi jeg siger det". Jeg kan godt lide, at vi har en relation på samme niveau, hverken over eller under. Min dør står altid åben, selv om der ikke kommer mange ind. Der kommer kun problemer. Hvis jeg skal snakke med en spiller, så gør jeg det. Hvis en spiller skal spille og han ikke normalvis gør det, så siger jeg det til ham forinden. Og det samme gør jeg med en fast starter.

Real Madrid har ikke tabt en kamp siden opgøret på Nou Camp mod Barcelona og Ancelotti er klar til at påtage sig sin del af skylden for det nederlag:

- Det kan godt være, at jeg begik en fejl med Sergio Ramos på midtbanen. Han var indstillet på at spille der. Jeg havde heller ikke Xabi Alonso til disposition og Illarra var endnu ikke klar til den kamp. Men jeg vil hellere dø for mine egne ideer end andres. Jeg har en ide om spillet og jeg forsøger at føre det ud i livet. Det er klart, at der ikke kun er en formel. Da jeg spillede, blev jeg mester med Roma og på kampdagen var der fri menu til måltidet. Enhver spiste, hvad han havde lyst til. Da jeg spillede sagde man, at det var godt at træne, når man havde ondt i benen og se mine knæ, eller se på Fabio (Capello, red.) eller kig på Vecchi, som er noget ældre. Nu mener man, at kostvejledning er fundamentalt og det samme med restitution.

Journalisterne fik også spurgt ind til Isco, som ikke har fået megen spilletid i Real Madrid, men det kommer måske snart:

- Han kan spille i rækken med tre midtbanespillere. I Milan var Seedorf offensiv midtbanespiller og han vænnede sig til at spille mere tilbagetrukket i venstre side, sammen med Pirlo og Gatusso. Jeg har ikke haft tid til at prøve det af, men det kan være at vi gør det.

Endelig slog Ancelotti fast, at han har haft skænderier med spillerne, men ikke så ofte:

- Jeg har brokket mig tre gange, alle tre gange på italiensk og til kampene mod Rayo, Levante og Elche. Det er ikke let at udtrykke hvad man mener på et sprog, som ikke er ens eget.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 5 måneder siden #2 af Mathiaska
ELSKER DIG CARLO!

12 år 5 måneder siden #3 af Siempre Madrid
Eller som Pedrerol foreslog - sikkert for at holde liv i debatten: Hvorfor ikke lade Diego López stå en eventuel CL-finale?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

12 år 5 måneder siden #4 af MMM

Siempre Madrid skrev: Eller som Pedrerol foreslog - sikkert for at holde liv i debatten: Hvorfor ikke lade Diego López stå en eventuel CL-finale?

Fordi det endeligt ville udstille argumentet om, at valget mellem de to har noget som helst at gøre med hvad de leverer på banen?
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, JimmyBroe

12 år 5 måneder siden #5 af JimmyBroe

Siempre Madrid skrev: Eller som Pedrerol foreslog - sikkert for at holde liv i debatten: Hvorfor ikke lade Diego López stå en eventuel CL-finale?

Ja god ide, de kunne eventuelt bytte kampe i maj måned.:D Men det er måske at gamble lige lovlig voldsomt med ligaen;-P Haha

Jeg er her stadig XOXO

Leveret af Kunena Forum