Real Madrid-medlemmer kræver demokratiet tilbage
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
En gruppe af Real Madrid-medlemmer vil i nær fremtid forsøge at få domstolens ord for, at klubbens vedtægter i forhold til at blive præsident-kandidat er i strid med demokratiet, fordi der er sket en markant indskrænkning af muligheden for at opstille til valget.
De nye vedtægter i Real Madrid betyder nemlig, at man kun kan opstille til præsidentvalget, hvis man har været medlem i 20 år mod tidligere kun 10 år, mens vicepræsidenterne skal have været medlem i mindst 15 år mod tidligere kun 5 år. Samtidig skal præsident-kandidaten egenhændigt stille med en bank-garanti på 15% af budgettet, hvilket på nuværende tidspunkt svarer til 84 millioner € og det skal netop være en spansk bank-garanti.
Florentino Pérez har forklaret, at man har været nødsaget til at foretage den drastiske ændring for at forhindre klubben i at komme i hænderne på udenlandske investorer, som via stråmænd blandt klubbens medlemmer kunne overtage styringen af klubben og han fik da også stor støtte til sit forslag i og med at 997 medlemmer stemte for forslaget, mens kun 100 stemte imod, men Florentino Pérez har mødt stor kritik for at stille forslaget lige inden præsidentvalget, hvorved han efterfølgende kom til at stå som eneste kandidat.
Til sammenligning har de tre andre spanske klubber, som er ejet af medlemmerne, helt andre regler. Ath. Bilbao og Osasuna kræver kun et års medlemskab af klubben for at opstille til præsidentvalget og her skal man ikke stille med nogen bankgaranti, mens Barcelona kræver 10 års medlemskab for at blive præsident og 5 års medlemskab for at blive vicepræsident og her skal man først stille med bankgarantien, når man er blevet valgt til præsident.
Gruppen af protesterende medlemmer ledes af lederen af Peña Quinta del Buitre, Rafael Martínez Campillo, men har også støtte fra højtstående medlemmer som tidligere præsident Vicente Boluda, præsidenten for Plataforma Blanca Eugenio Martínez Bravo, samt folk som Carlos Mendoza og Moreno Cariñena.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Florentino Pérez vil fremstå som manden, der beskytter Real Madrid mod udenlandske interesser, men han er den første til at tale for eksempelvis sponsornavn til Estadio Santiago Bernabéu.
Jeg forstår godt bekymringen blandt medlemmerne, når de i realiteten bliver sat uden for indflydelse og kun har mulighed for at stemme på et meget begrænset antal personer.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Storken
- Gæst
-
anes skrev: Hvorfor undrer det mig ikke at Eugenio Martinez Bravo er med i det, han er en meget negativ mand. Han er med i alt der kritiserer Real Madrid og deres ledelse, det er virkelig ikke en mand jeg håber og se ved magten en dag. regelstramningen er måske lidt hård i forhold til specielt vicepræsidenten, men der var jo en grund til den.
Jeg er heller ikke tilhænger af Enhedslisten, men jeg kan sagtens se, at de har en vigtig rolle i dansk politik. Man bliver nødt til at have nogen, der skriger op hver eneste gang de mistænker det mindste. Det er det bedste middel mod korruption og manipulation.
Storken skrev:
anes skrev: Hvorfor undrer det mig ikke at Eugenio Martinez Bravo er med i det, han er en meget negativ mand. Han er med i alt der kritiserer Real Madrid og deres ledelse, det er virkelig ikke en mand jeg håber og se ved magten en dag. regelstramningen er måske lidt hård i forhold til specielt vicepræsidenten, men der var jo en grund til den.
Jeg er heller ikke tilhænger af Enhedslisten, men jeg kan sagtens se, at de har en vigtig rolle i dansk politik. Man bliver nødt til at have nogen, der skriger op hver eneste gang de mistænker det mindste. Det er det bedste middel mod korruption og manipulation.
Du burde skamme dig! ;D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.