Atlético anerkender Madrids kvaliteter
- DarioGomez
-
Emne forfatter
- Eduardo
-
Miranda og Isco i infight - den slags vil vi se meget af søndag, når 'El Derbí Madrileño' afvikles.
Der venter et højspændt drama søndag, når Real Madrid tager bussen til den sydlige del af byen for at møde Atlético Madrid på Vicente Calderon.
For gæsterne er der tale om et stort skridt mod mesterskabet, for Atlético er det ved at være sidste udkald, hvis man vil være helt i toppen.
Forud for opgøret har stortalentet fra ’Los Colchoneros’ Koke store roser ud til Real Madrid:
- Madrid spiller virkelig godt. De var fremragende i Tyskland, men det er klart, at søndag bliver anderledes. De er stærke defensivt, og deres angreb stråler af individuel kvalitet. Vi må se, hvad vi kan gøre, men intet hold er uovervindeligt.
Koke fortæller endvidere, at han er en stor beundrer af Xabi Alonso og ser baskeren, som den vigtigste spiller på Real Madrids mandskab.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- DarioGomez
-
Emne forfatter
- Eduardo
-
Atlético Madrid har jo førhen vist, at de er bedst uden bolden - noget som Simeone jo også selv har understreget:
"Possession isn't everything"
Derfor tror jeg også, at man i højere grad end tidligere (hvis det da er muligt vil se, morgendagens hjemmehold forsøge at spolere kampen med frispark, provokationer og massivt pres over hele banen. Et nederlag vil være en ren og skær katastrofe for dem, mens uafgjort vil være til at leve med. Og skulle de få et frispark, hjørne eller lignende vil de satse benhårdt på det. Desuden har de jo en one-man-army i Costa, som sagtens kan lave mål på egen hånd.
Krigen om midtbanen bliver central i morgen, og vores vej til succes bliver at spille sig ud af det indledende pres og dermed skabe hullerr, men for pokker det bliver svært.
Man så det jo i øvrigt også i Los Colchenores' kamp mod Barcelona, hvor Costa og Villa faldt hen ned og lå som første forsvarsspillere foran Busquets. Helt vanvittigt jo, da man så pludselig har næsten 20 spillere på en banehalvdel.
Jeg håber, at Ancelotti har forberedt sig på dette - for det vil undre mig meget, hvis Simeone ikke laver et lignende taktisk oplæg til i morgen.
Dí Máría kan kommei store vanskeligheder qua sin manglende fysik i nærkampene, men omvendt har jeg svært ved at se, hvem der skal erstatte ham på den centrale midtbane. Det tror jeg også, at Atlético spekulerer på, og man vil givetvist gå efter mange hårde nærkampe mod netop ham, og så i stedet nøjes med at skærme Modric og Alonso af, når de er i boldkontrol.
Et friskt bud kunne være at lade ham veksle løbende med Bale, hvis den fysiske tilstedeværelse bliver et problem. Waliseren er et bæst, og ham vil selv Costa slå sig på. Desuden er Bale ganske habil i pasningsspillet, og han vil godt kunne sætte noget i gang inde fra midten af banen.
Men lad os se, hvordan det spænder af.
Jeg er overbevist om, at vi vinder - faktisk endda komfortabelt - for kommer vi først foran, så skal Atlético fremad, og det vil unægteligt give huller bagude. Kommer vi derimod bagud ... uha ...
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...