Casillas interviewet i radio-program

12 år 4 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Iker Casillas er blevet interviewet til radioprogrammet "Lo mejor que te puede pasar" (det bedste, der kan ske for dig) på Melodía FM og her kom han ind på følgende emner:

Ambitioner:
- Jeg ville gerne fortsætte med at vinde mange titler. Det er vidunderligt at få muligheden for at vinde titler og gå ud på gaden og nyde dem med alle tilhængerne. Det er et privilegium. Jeg tænker oftere på, hvad jeg skal lave efter fodbolden. Jeg vil gerne være tilknyttet fodbold, hjælpe min klub hvis det er muligt. Jeg mener, at det med held er lidt noget, man bruger for at skjule noget. Jeg husker, at da jeg debuterede mod Athletic gik tingene ikke specielt godt og jeg røg igen ned på B-holdet og så blev Illgner skadet og jeg returnerede til førsteholdet. Der skete noget lignende ved VM i Korea og Japan. Det er rigtigt, at der er øjeblikke, som man aldrig tænker kan ske...........og så sker det. Man ønsker aldrig, at der sker noget med en holdkammerat, men man vil udnytte muligheden. Jeg forsøger at kæmpe for at aspirere til at ønske mere. Jeg er meget ambitiøs og jeg ønsker altid at spille med respekt for mine holdkammerater.

Det spanske landshold:
- Jeg forventer at spille mod Italien. At være på landsholdet er vigtigt for mig og jeg er taknemmelig for trænerens tillid til mig.

Fremtid:
- Jeg kan spille til jeg er 40 år. Hvis en målmand passer på sig selv, kan han spille til den alder. Jeg håber, at jeg kan spille til jeg bliver 40 år i Real Madrid, men der kommer et tidspunkt, hvor det ikke er muligt. Når min kontrakt udløber, beslutter jeg om jeg fortsætter eller ej i Real Madrid.

Hans bedste redning:
- Den mod Perotti, CL-finalen i 2002 og den jeg lavede mod Robben i VM-finalen i Sydafrika. Jeg husker dem alle.
(se redningerne på Madridista.dk Facebook-side)

Familie og venskaber:
- Jeg føler mig privilegeret, fordi min omgangskreds aldrig er langt væk fra mig. Jeg er fra Madrid, er opvokset i Madrid og jeg har altid været sammen med min familie og mine venner. Hvis jeg var rejst til en anden by, havde det været anderledes.

Begyndelsen:
- Før jeg begyndte at træne i Real Madrid, ønskede mine forældre at rejse tilbage til Ávila og begynde et nyt liv, men det skete samtidig med at jeg begyndte på holdet. Mine forældre besluttede at vente for at se, hvad der skete med mig i Real Madrid.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum