Iker Casillas verdens bedste for femte år i træk

13 år 6 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Ifølge IFFHS er Iker Casillas for femte år i træk verdens bedste målmand.

Efter en afstemning blandt journalister fra fem kontinenter, opnåede Iker Casillas 224 points og dermed overgik han langt Gianluigi Buffon fra Juventus, som fik 128 points.

På det efterfølgende pladser kommer Petr Cech, Manuel Neuer, Joe Hart og Victor Valdés.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 6 måneder siden #2 af Raul7-2880
Jeg mener at den især i år IKKE burde gå til Casillas. Er godt klar over at han vandt EM og ligaen men han er faldet meget i niveau (på bænken imod malaga) og har ikke været specielt afgørende i nogle af Reals kampe.
Syntes faktisk Peter cech skulle have titlen. Han var en af de vigtigste spiller bag champions league sejren.
Men Casillas vandt prisen fordi den åbenbart tildeles for det kollektive (EM+Liga) og ikke det individuelle.

13 år 6 måneder siden #3 af M_linding
Casillas vandt prisen af nøjagtig samme som grund, som når andre spillere vinder priser; han var den mest populære blandt de stemmeberettigede.

De skulle have været lidt friske, og stemt på Adan - som jo er foran Casillas:)

Spas til side, så er jeg glad for, at Iker får lidt optur, som jeg tror på at han forvandler til et godt 2013!

13 år 6 måneder siden #4 af raul7=kongen
Casillas var en vigtig brik i foråret, hvor man bragte sig i semifinalen i CL og sikrede mesterskabet. Under EM var han suverænt den bedste keeper, understreget af at han blot lukker ét mål ind i turneringen og holder buret rent de sidste 509 minutters spilletid for Spanien i turneringen, herudover er han en afgørende faktor i straffesparkskonkurrencen mod Portugal.

Så falder niveauet en smule i efteråret, men det har været en turbulent tid for hele Madrid, og over et helt år er det trods alt svært, at pege på én keeper som har været bedre. Cech kommer tættest på, men EM tæller stort og her var Iker bare bedre.
Sidste redigering: 13 år 6 måneder siden ved raul7=kongen.
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista

13 år 6 måneder siden #5 af Gåser
Jovist lukkede han kun ét enkelt mål ind under slutrunden, men han havde heller ikke det helt store at lave, fordi forsvaret spillede fænomenalt, krydret med en god midtbane, som holdte modstanderen væk.

Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg synes det er fortjent eller ej, da han jo i 2012 har meritterne på sin side, men omvendt så har han i anden halvdel af kalenderåret vidst middelmådigt spil.

Og hvis man siger det ikke er fortjent, så skal der være et alternativ, og der har jeg os svært ved at pege på en, som virkelig har shinet og samtidig har meritterne. Så det er vel i og for sig fint nok at Casillas får den.

Det er os rart med lidt positiv omtale omkring madrid.

13 år 6 måneder siden #6 af raul7=kongen
Husk på Casillas også har et par fremragende redninger i Super Cup-kampene.

Så kan man trække ned for de seneste par måneder, men alt i alt er det vel fortjent nok med prisen.

Leveret af Kunena Forum