Referat: Et Real Madrid med mesterskabsintentioner

12 år 4 måneder siden #1 af Daniel

Real Madrid, Real Madrid, Real Madrid. Ja, så let kan aftenens ensidige affære i al sin enkelthed opsummeres. Det stod hurtigt klart, at Ancelotti havde beordret sine elleve udvalgte til at levere et aggressivt presspil i kampens indledning, hvor Real Madrid i flere tempi var tæt på at bringe sig foran – Ronaldo havde et yderst nærgående forsøg efter blot fem minutters spil, efter en genial aflevering fra en – igen – velspillende Di María. Denne lille indledende romance mellem portugiseren og argentinerens fødder, udmøntede sig ganske fortjent i et føringsmål efter et lille kvarters spil, efter en standardsituation – Di María smækkede en præcis bold ind i pandebrasken på Ronaldo, som med største selvfølgelighed bragte Real Madrid foran 1-0.

Lidt utraditionelt for en fodboldkamp på Bernabéu…… for Real Madrid i al almindelighed, var det hverken Modric eller Alonso, som var spilskabende kampen igennem, om end disse distribuerede bolden upåklageligt rundt i egne geledder. Nej, det var snarere Real Madrids angrebsivrige backs personificeret i Marcelo og Carvajal. Disse havde flere eksemplariske offensive løb, der gentagende gange overrumplede Levantes vaklende defensiv. Marcelo kronede endda sin flotte indsats med et smukt mål i sammenspil med Ronaldo, som blot udbyggede den i forvejen sikrer etmålsføring til det dobbelte.

Di María fortjener endvidere ditto store roser efter sin disciplinerede indsats her til aften. El Fideos naturlige taktiske ur, er muligvis ikke indstillet til at spille centralt på en tremandsmidtbane, men faktum er, at argentineren kamp efter kamp imponerer gradvist mere og mere – konstant pres på bolden, flotte dybe løb, defensive bolderobringer og dødbringende afleveringer i spillets offensive facetter, er blot et lille arsenal af de ting, som Di María tilstedeværelse på grønsværen bringer med sig.

Levante havde svære arbejdsbetingelser mod et Real Madrid-mandskab, der absolut øjner et mesterskab i horisonten – intentioner er i hvert fald sandfærdige. Og som om dette ikke var nok, så valgte David Navarro at kaste sig kluntet ned i tackling bag fra på Ronaldo, hvorfor dommeren Ignacio Iglesias, der i øvrigt dømte en fin kamp, sendte forsvarsspilleren tidligt i bad med et direkte rødt kort, hvilket blot gjorde arbejdsbetingelser endnu svære for Valencia-mandskabet.

Levante havde generelt ikke noget modangreb mod Real Madrids konstante higen efter ”det næste angreb”, og Caparrós’ troppers overskrifter dagen der på kan ikke være mange, om end forsvarsspilleren Nikos muligvis kommer til at finde sig selv i sportsavisernes ubarmhjertelige rampelys, efter sit flotte selvmål til 3-0, som ligeledes blev aftenens slutresultat.

Kampen bød endvidere på en flot indsats fra hele holdet, en Diego López på sin vante skovtur og et dejligt stemningsfyldt Bernabéu.

Kampens spiller:Treenigheden McD – Marcelo, Carvajal og Di María spillede alle en fremragende kamp.

Kampens badebold:Benzemas adskillige afbrændere – just one of those nights.

Kampens detalje:Denne kunne godt tildeles opspillet til 2-0-målet mellem Marcelo og Ronaldo, men undertegnede vælger at smide den Carvajals vej i en lidt anderledes udgave: Kampens irriterende detalje, jf. højrebackens skade i kampens allersidste minutter.

Mål:Ronaldo (11’), Marcelo (49’), Nikos (selvmål, 81’)

Dommer:Ignacio Iglesias.

Gule kort:Ramos (54’), Di María (58’) – Vyntra (58’), Pallardó (62’)

Røde kort:David Navarro (64’)

Real Madrid:Diego López; Carvajal, Varane (Nacho, 69’), Ramos, Marcelo; Modric (Isco, 74’), Alonso, Di María; Bale, Ronaldo, Benzema (Jesé, 82’).

Levante:Keylor; Vyntra, David Navarro, Juanfran, Nikos; Pedro López, Sergio Pinto (Nagore, 74’), Sissoko, Pallardó (El Adoua, 69’), Ivanschitz; Barral (Angel, 87’)

Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 4 måneder siden #2 af BBB

Kampens badebold: Benzemas adskillige afbrændere – just one of those nights.

Lige i denne kamp blev jeg faktisk ikke irriteret. Nogle gang står en målmand bare godt, og Benzemas forsøg var faktisk bedre end jeg havde forventet :-)

Jeg havde måske smidt den efter en af Levantes spillere. Knopperne forreste i knæhøjde, ved midterlinjen, på en midterforsvarer, som lige er vendt tilbage fra en lang knæskade. Hvor ufarligt skal det være, før at man ikke satser modstanderens karriere?
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista

12 år 4 måneder siden #3 af Dios
Kampens badebold der kunne man også nævne Ronaldo's noget dramatiske vrid, da Navarro fik det røde kort, eller bare dommeren overhovedet uddeler det røde kort, som på ingen måde var der.

Jeg synes godt nok det var tyndt, og Ronaldo's præstation gør det altså ikke meget bedre. Den gør ondt, men jeg har set folk dø mere hæderligt end det Ronaldo forsøgte sig på, omend det var i en film, men håber budskabet er til at forstå.

Skal man beskytte spillerne imod grove taklinger, så må man også beskytte den anden vej, og slå langt hårdere ned på "film"/overdrivelse.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

• FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #4 af FigoJensen
Besvaret af FigoJensen på emne Referat: Et Real Madrid med mesterskabsintentioner

Dios skrev: Kampens badebold der kunne man også nævne Ronaldo's noget dramatiske vrid, da Navarro fik det røde kort, eller bare dommeren overhovedet uddeler det røde kort, som på ingen måde var der.

Jeg synes godt nok det var tyndt, og Ronaldo's præstation gør det altså ikke meget bedre. Den gør ondt, men jeg har set folk dø mere hæderligt end det Ronaldo forsøgte sig på, omend det var i en film, men håber budskabet er til at forstå.

Skal man beskytte spillerne imod grove taklinger, så må man også beskytte den anden vej, og slå langt hårdere ned på "film"/overdrivelse.

Eftersom han tackler bagfra uden hensyntagen til modstanderen, så kan det røde kort nu sagtens forsvares. Der står ikke noget om, at han skal tackle med knopperne forrest eller noget. Ronaldo har jo ingen chance for at beskytte sig, da han er uvidende om tacklingen, og derfor kan den forsvares til udvisning.

Ronaldo's show efterfølgende irriterer mig dog, og det havde været unødvendigt.
Det gør givetvis ondt på ham, men det ligner han overspiller det.

Personligt havde jeg dog hellere set, at der var givet rødt kort i første halveg for stemplingen direkte ind på knæet af Varane. En direkte latterlig tackling, som nemt kunne have sendt Varane fra banen i lang tid. Det værste er vel, at Varane faktisk så lidt småskadet ud i resten af kampen, når han skulle sprinte - forhåbentlig er der ikke noget, som er brudt op i hans knæ. Det vil være ubærligt.

• FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #5 af FigoJensen
Besvaret af FigoJensen på emne Referat: Et Real Madrid med mesterskabsintentioner
Er slet ikke enig i kampens spillere skal gå til backs.

Jeg er ikke videre imponeret af hverken Marcelo eller Carvajals optrædener. Sidstnævnte er stadig i en udviklingsfase, så han er måske undskyldt - desuden er han bare ikke bedre, men Marcelo er ikke ny på området, og han er altså nede i et formdyk! Han spiller ikke godt og har ikke gjort det i nogen tid. Han lykkes stort set ikke med nogen indlæg eller aktioner i dag. Han lykkes dog med noget én eller to gange, og det giver ham et fantastisk mål. Det skal han selvfølgelig krediteres for, men synes bestemt ikke det gør ham eller Carvajal til kampens spillere. Folk kan nærmest ikke få armene ned over Marcelo. Forstår det sgu ikke. Hvis man kigger kampen igennem igen, vil man se plads til mange forbedringer. Han var meget bedre før i tiden.

I øvrigt, El Fideo kan sagtens være med i jagten på titlen som kampens spiller.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #6 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Referat: Et Real Madrid med mesterskabsintentioner

FigoJensen skrev: Er slet ikke enig i kampens spillere skal gå til backs.

Jeg er ikke videre imponeret af hverken Marcelo eller Carvajals optrædener. Sidstnævnte er stadig i en udviklingsfase, så han er måske undskyldt - desuden er han bare ikke bedre, men Marcelo er ikke ny på området, og han er altså nede i et formdyk! Han spiller ikke godt og har ikke gjort det i nogen tid. Han lykkes stort set ikke med nogen indlæg eller aktioner i dag. Han lykkes dog med noget én eller to gange, og det giver ham et fantastisk mål. Det skal han selvfølgelig krediteres for, men synes bestemt ikke det gør ham eller Carvajal til kampens spillere. Folk kan nærmest ikke få armene ned over Marcelo. Forstår det sgu ikke. Hvis man kigger kampen igennem igen, vil man se plads til mange forbedringer. Han var meget bedre før i tiden.

I øvrigt, El Fideo kan sagtens være med i jagten på titlen som kampens spiller.

Du må da have spist søm! Marcelo var kampens bedste spiller; et lækkert mål, "assist" til selvmålet og havde ihvertfald et lækkert indlæg mere, som Benzema ikke kunne konvertere til mål. Udover det lavede han ikke nogen betydelige defensive fejl, så jeg har meget svært ved at forstå din kritik. Carvajal spillede fint og lavede heller ingen fejl.

Benzema får også min badebold. Grunden til, at han ikke scorer flere mål skal ikke findes i hans taktiske rolle, men derimod hans manglende kølighed foran målet. Han brænder simpelthen bare for mange store chancer. Han spiller dog rigtig godt for tiden og var ikke nogen katastrofe i dag. Han var bare mindst gode på et rigtig stærkt hold i dag.

Det var i det hele taget en rigtig god kamp fra vores side. Som Bordingaard også sagde, så er det en fornøjelse at se holdet presse på, når vi fører smalt fremfor at gå tilbage og forsvare den spinkle føring. Jeg savner ihvertfald ikke Mourinho.

12 år 4 måneder siden #7 af Dios
FigoJensen skrev:

Eftersom han tackler bagfra uden hensyntagen til modstanderen, så kan det røde kort nu sagtens forsvares. Der står ikke noget om, at han skal tackle med knopperne forrest eller noget. Ronaldo har jo ingen chance for at beskytte sig, da han er uvidende om tacklingen, og derfor kan den forsvares til udvisning.

Ronaldo's show efterfølgende irriterer mig dog, og det havde været unødvendigt.
Det gør givetvis ondt på ham, men det ligner han overspiller det.

Personligt havde jeg dog hellere set, at der var givet rødt kort i første halveg for stemplingen direkte ind på knæet af Varane. En direkte latterlig tackling, som nemt kunne have sendt Varane fra banen i lang tid. Det værste er vel, at Varane faktisk så lidt småskadet ud i resten af kampen, når han skulle sprinte - forhåbentlig er der ikke noget, som er brudt op i hans knæ. Det vil være ubærligt.

Det er ikke en hensynsløs takling på nogen måde, og ergo er der ikke rødt. Den er bagfra og fortjener et gult kort, men jeg er nu sikker på, at Ronaldo's reaktion får dommeren til at hive det røde kort frem, og det er noget som skal straffes i mine øjne.
Jeg har dog aldrig før hørt, at hvis spillerne ikke kan forsvarer sig selv, så er den hensynsløs?

Alt gør jo ondt på Ronaldo, og hvor er jeg dog glad for den mand ikke skal føde et barn :D

Jeg er dog helt enig i, at taklingen på Varane var skrækkelig og grim. Den bliver dog skrækkelig i det den bliver begået på Varane, og hans historie taget i mente.
Det er dog en af de mange taklinger som er i fodbold, og selv er jeg glad for, at den ikke koster rødt. Det så på ingen måde ud som om hensigten var grim, og der var bare tale om mistiming i taklingen, selvom den altid er grim med knopperne forrest.
Skal en sådan takling give rødt, så biver det svært og takle i fodbold, og kampene vil blive afbrudt af for mange røde kort.

12 år 4 måneder siden #8 af DarioGomez
Fodboldloven siger følgende:

Forseelser, der medfører udvisning

En spiller, reserve eller udskiftet spiller skal udvises, hvis han begår én af følgende 7 forseelser:
1.gør sig skyldig i spil, som i alvorlig grad er utilladeligt
2.gør sig skyldig i voldsom adfærd
3.spytter efter en modspiller eller enhver anden person
4.berøver modspillerne et mål eller en oplagt scoringsmulighed ved forsætligt at spille bolden med hånden (dette gælder ikke målmanden i eget straffesparksfelt)
5.berøver en modspiller, der bevæger sig mod hans mål, en oplagt scoringsmulighed ved at begå en forseelse, der skal straffes med frispark eller straffespark
6.bruger fornærmende, hånende eller upassende sprog eller tegn
7.modtager sin anden advarsel i samme kamp.

Fodboldlovens paragraf tolv. I øvrigt kan mulighed to sagtens forsvare det røde kort. Særligt når man tager den internationale tilføjelse til loven med i betragtningen:

Spil, som i alvorlig grad er utilladeligt / voldsom adfærd:

Begge begreber dækker over handlinger, som udføres med brutalitet eller unødig voldsomhed, og begge overtrædelser skal straffes med udvisning.

Spil, som i alvorlig grad er utilladeligt, kan ske mod en modspiller i kamp om bolden, mens den er i spil.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved DarioGomez.

12 år 4 måneder siden #9 af BBB

Dios skrev: Jeg er dog helt enig i, at taklingen på Varane var skrækkelig og grim. Den bliver dog skrækkelig i det den bliver begået på Varane, og hans historie taget i mente.
Det er dog en af de mange taklinger som er i fodbold, og selv er jeg glad for, at den ikke koster rødt. Det så på ingen måde ud som om hensigten var grim, og der var bare tale om mistiming i taklingen, selvom den altid er grim med knopperne forrest.
Skal en sådan takling give rødt, så biver det svært og takle i fodbold, og kampene vil blive afbrudt af for mange røde kort.

Mistiming dækker nu (åbenbart) over:
1) For sen tackling
2) Knopper forrest
3) Tackling på knæet

De to sidste er udvisningsgrund, Dios.

12 år 4 måneder siden #10 af DarioGomez

BBB skrev:

Dios skrev: Jeg er dog helt enig i, at taklingen på Varane var skrækkelig og grim. Den bliver dog skrækkelig i det den bliver begået på Varane, og hans historie taget i mente.

1) For sen tackling
2) Knopper forrest
3) Tackling på knæet

Mistiming er på ingen måde nævnt i fodboldloven - de eneste grunde, der giver rødt kort, skal findes i de syv punkter, jeg har skrevet ovenfor.
Og skal du putte den ind under den med at 'gøre sig skyldig i voldsom adfærd', men den mener jeg ikke, at man kan bruge her.

Advarsler kan gives for:

En spiller skal advares, hvis han begår én af følgende 7 forseelser:
1.gør sig skyldig i usportslig opførsel
2.ved ord eller handling protesterer
3.gentagne gange overtræder spillets love
4.forhaler en igangsættelse
5.overtræder afstandsregel, når spillet genoptages efter frispark, hjørnespark eller indkast
6.indtræder eller genindtræder i spillet uden dommerens tilladelse
7.forsætligt forlader banen uden dommerens tilladelse.

Og her skal du faktisk have fat i enten '1' eller '3' - nu kan jeg ikke huske, hvor mange frispark pågældende spiller havde lavet ...

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

12 år 4 måneder siden #11 af Doc.juego

DarioGomez skrev:

BBB skrev:

1) For sen tackling
2) Knopper forrest
3) Tackling på knæet

Mistiming er på ingen måde nævnt i fodboldloven - de eneste grunde, der giver rødt kort, skal findes i de syv punkter, jeg har skrevet ovenfor.
Og skal du putte den ind under den med at 'gøre sig skyldig i voldsom adfærd', men den mener jeg ikke, at man kan bruge her.

Advarsler kan gives for:

En spiller skal advares, hvis han begår én af følgende 7 forseelser:
1.gør sig skyldig i usportslig opførsel
2.ved ord eller handling protesterer
3.gentagne gange overtræder spillets love
4.forhaler en igangsættelse
5.overtræder afstandsregel, når spillet genoptages efter frispark, hjørnespark eller indkast
6.indtræder eller genindtræder i spillet uden dommerens tilladelse
7.forsætligt forlader banen uden dommerens tilladelse.

Og her skal du faktisk have fat i enten '1' eller '3' - nu kan jeg ikke huske, hvor mange frispark pågældende spiller havde lavet ...

Jeg mener at tacklingen på Varane sagtens ku gå ind under både:
1.gør sig skyldig i spil, som i alvorlig grad er utilladeligt
2.gør sig skyldig i voldsom adfærd

Han tackler på en måde som kan give alvorlige korsbånds skader, og menisk skader, som Varane jo har døjet under. Jeg synes det var utrolig groft, og håber ikke at Varane nu er skadet igen, han blev trods alt skiftet ud senere i kampen.

Tacklingen på Ronaldo: den er lidt svær, i mine øjne kan den sagtens give rødt, da der absolut ingen chance er for at ramme bolden. DOG vil jeg mene at det stadig er hårdt dømt. Men eftersom ham der tacklede Varane slap for det røde, er det vel fair nok at det røde kort så kommer her. mht. film. Ronaldo filmer nok, hvilket er nederen, på den anden side, ligner det at han faktisk lander skidt på hoften i faldet, og faktisk slår sig lidt, ikke pga. tacklingen, men pga af faldet.

håber bare Varane er klar igen

12 år 4 måneder siden #12 af Dios

BBB skrev:

1) For sen tackling
2) Knopper forrest
3) Tackling på knæet

Hvor mange knopper ser man ikke blive plantet på spillernes ben i løbet af én kamp? Hvor mange hiven og flåen episoder er der ikke ved hvert hjørnespark som burde give straffespark?

Jeg mener kom nu lidt altså! En kamp vil blive fløjtet ihjel ved at dømme hver evig eneste ulovlighed, og det der jo ingen interesse i. Straf skuespil/overdrivelse og decideret onde taklinger. Jeg undres bare over, at man i en kamp som igår vil have flere røde kort, men for bare 2 uger siden imod At. Madrid, der var der 10-20 episoder som absolut skulle give rødt, men det hører bare med til et derbi.

Leveret af Kunena Forum