Referat: Et Real Madrid med mesterskabsintentioner

12 år 4 måneder siden #13 af Dios

DarioGomez skrev:

BBB skrev:

Dios skrev: Jeg er dog helt enig i, at taklingen på Varane var skrækkelig og grim. Den bliver dog skrækkelig i det den bliver begået på Varane, og hans historie taget i mente.
Det er dog en af de mange taklinger som er i fodbold, og selv er jeg glad for, at den ikke koster rødt. Det så på ingen måde ud som om hensigten var grim, og der var bare tale om mistiming i taklingen, selvom den altid er grim med knopperne forrest.
Skal en sådan takling give rødt, så biver det svært og takle i fodbold, og kampene vil blive afbrudt af for mange røde kort.

Mistiming dækker nu (åbenbart) over:
1) For sen tackling
2) Knopper forrest
3) Tackling på knæet

De to sidste er udvisningsgrund, Dios.

Mistiming er på ingen måde nævnt i fodboldloven - de eneste grunde, der giver rødt kort, skal findes i de syv punkter, jeg har skrevet ovenfor.
Og skal du putte den ind under den med at 'gøre sig skyldig i voldsom adfærd', men den mener jeg ikke, at man kan bruge her.

Advarsler kan gives for:

En spiller skal advares, hvis han begår én af følgende 7 forseelser:
1.gør sig skyldig i usportslig opførsel
2.ved ord eller handling protesterer
3.gentagne gange overtræder spillets love
4.forhaler en igangsættelse
5.overtræder afstandsregel, når spillet genoptages efter frispark, hjørnespark eller indkast
6.indtræder eller genindtræder i spillet uden dommerens tilladelse
7.forsætligt forlader banen uden dommerens tilladelse.

Og her skal du faktisk have fat i enten '1' eller '3' - nu kan jeg ikke huske, hvor mange frispark pågældende spiller havde lavet ...

Regel nr. 1 syntes jeg ikke passer til taklingen på hverken Ronaldo eller Varane. Det er måske nok mere definitionen af usportslig som skiller de fleste ad.

Og nr. 3 er jo ikke på selve taklingen, men spillerens taklinger i løbet af kampen, og det er vel nok den sidste regel som man kan putte taklingerne ind under.

Jeg ved ikke hvor du står henne her, men jeg synes ikke nogle af taklingerne igår var til rødt. Jeg mener dog taklingen på Varane var meget grimmere end taklingen på Ronaldo.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 4 måneder siden #14 af BBB

DarioGomez skrev:

BBB skrev:

Dios skrev: Jeg er dog helt enig i, at taklingen på Varane var skrækkelig og grim. Den bliver dog skrækkelig i det den bliver begået på Varane, og hans historie taget i mente.
Det er dog en af de mange taklinger som er i fodbold, og selv er jeg glad for, at den ikke koster rødt. Det så på ingen måde ud som om hensigten var grim, og der var bare tale om mistiming i taklingen, selvom den altid er grim med knopperne forrest.
Skal en sådan takling give rødt, så biver det svært og takle i fodbold, og kampene vil blive afbrudt af for mange røde kort.

Mistiming dækker nu (åbenbart) over:
1) For sen tackling
2) Knopper forrest
3) Tackling på knæet

De to sidste er udvisningsgrund, Dios.

Mistiming er på ingen måde nævnt i fodboldloven - de eneste grunde, der giver rødt kort, skal findes i de syv punkter, jeg har skrevet ovenfor.

Jeg forsøgte ikke at citere fodboldloven, men at komme med en sarkastisk bemærkning. Det prøvede jeg at understrege, ved at markere med fed i teksten.
Tacklinger på knæ (#3), med knopperne forrest (#2), er voldsom adfærd, hvorfor jeg pointerede, at det burde være blevet uddelt et rødt kort.

12 år 4 måneder siden #15 af raul7=kongen
Men det er vel svært at dømme på hensigten, så skal dommerne også til at tage kurser i psykologi? Det er trods alt taklerens ansvar, at han ikke kommer for sent eller er til fare for modstanderen.
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, M_linding, Dios, Jaken

12 år 4 måneder siden #16 af Dios

raul7=kongen skrev: Men det er vel svært at dømme på hensigten, så skal dommerne også til at tage kurser i psykologi? Det er trods alt taklerens ansvar, at han ikke kommer for sent eller er til fare for modstanderen.

Helt enig, men nu har jeg godt nok ikke taget noget kursus indenfor psykologi, men jeg syntes jeg kunne fornemme en lidt anderledes stemning da vi mødte Levante igår og At. Madrid for få uger siden. Og det er såmænd der jeg vil hen.
Man skal ikke være specielt begavet for at kunne se forskellen.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum