850.000 besøgte Tour de Bernabéu i 2012

13 år 6 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Tour de Bernabéu blev også i 2012 en af de mest besøgte turist-attraktioner i Madrid.

Der gik nemlig mere end 850.000 personer gennem det imponerende Real Madrid-museum, som i løbet af året også blev shinet gevaldigt op med blandt andet en helt ny Alfredo di Stéfano-afdeling og masser af interaktive skærme, samt nye pokaler og dokumenter med meget mere.

Fra omkring juletid fik de besøgende også lejlighed til at komme ind i Real Madrids 280 m2 store omklædningsrum, hvor man før i tiden kun fik lov til at se udeholdets omklædningsrum.

Dermed er Tour de Bernabéu den fjerdemest besøgte turist-attraktion i Madrid, hvor de tre verdensberømte museer dog har knebet sig foran. Prado havde således 2.800.000 besøgende, Reina Sofia havde 2.565.000 besøgende, mens Thyssen havde besøg af 1.255.281 gæster.

I vores video-sektion under Diverse kan I få en lille forsmag på det nye Tour de Bernabéu, som er et absolut must, når man alligevel er forbi Madrid for at besøge verdens mægtigste klub.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 6 måneder siden #2 af Roesen7
Utrolig oplevelse! Og fantastisk at få lov at se billeder og film fra hele den fantastiske historie vi har. Jeg er selv født i 93 og fulgt Madrid siden jeg var 5 og derfor er der mange fantastiske kampe og fortællinger at opleve fra før min tid. Også er det skønt at gense et af de nyere højdepunkter, nemlig Zidanes flugter fra finalen i 2002 :-)

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum