Tilfreds Ancelotti: Vi skal tage en kamp ad gangen

12 år 4 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Det var en tilfreds Carlo Ancelotti, som i går mødte spansk presse efter den sikre sejr på 3-0 over Levante.

Her kom han ind på følgende emner:
Intensitet:
- Koncentrationen i de seneste kampe har været god, holdet har spillet godt fra første til sidste minut med seriøsitet i spillet. Jeg synes at kampen i dag var rigtig god.

Afstanden til de andre hold:
- Der er en lille fordel, men vi kan ikke spekulere længere end til næste kamp og i at vinde den. Det er rigtigt, at vi begyndte med at være seks points bagud og nu er vores momentum godt og vi skal fortsætte sådan.

Varane og Carvajal:
- Varane fik et slag over knæet, men jeg tror ikke at der er nogen problemer. Jeg skiftede ham ud for at passe på ham, hans knæ har det godt. I forhold til Carvajal var vi bekymrede, men det ser ikke ud til at det er noget alvorligt problem og han er klar i løbet af 2-3 dage.

Øjeblikkets form:
- Vi er i en god position i alle turneringer, hvilket var vores mål fra starten og det skal vi fastholde gennem arbejdet. Det er et vigtigt øjeblik og vi kan ikke regne med, at alt går godt. Vi har en god atmosfære på holdet.

Psykologi:
- Det er vigtigt ikke at tænke på for mange ting, for det er farligt at tænke for meget, vi er nødt til at være fokuserede på hver kamp, som kan være den vigtigste i sæsonen. Vi fører La Liga, men sæsonen er lang og målet er at nå til sidste spillerunde i denne position.

El Triplete:
- Lige nu tænker jeg på holdopstillingen til søndagens kamp mod Málaga. Det er normalt, at vi har alle turneringer som mål. Zidane kender denne klub rigtig godt og ved at man skal kæmpe i alle turneringer.

En for lille sejr:
- Keylor (Levantes målmand, red.) stod en fantastisk kamp, jeg er tilfreds.

Ideal-holdet:
- Til dagens kamp har jeg, synes jeg selv, valgt det bedste hold og til en CL-finale har jeg ikke afgjort det.

Vinde La Liga på sidste spilledag:
- Det er vigtigt at tænke på at vinde La Liga, ikke hvordan man vinder den. Det bliver et kapløb lige til sidste minut.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum