Ancelottis ti bud

12 år 4 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Carlo Ancelottis 10 bud. Billedet er lånt hos spanske Marca.

Spanske Marca oplister i dag ti grunde til, at Carlo Ancelotti har succes med Real Madrid i øjeblikket.

Madridista.dk bringer dem her:

1. Soliditet
Carlo Ancelottis mantra er "Balance, balance, balance" og det er efterhånden lykkedes at skabe et hold, hvor der er sammenhæng mellem kæderne og man har da også kun indkasseret 26 mål i La Liga, heraf kun 5 mål i 2014, hvilket vil sige at man i snit kun indkasserer mål i hver anden kamp.

2. Boldbesiddelse
Bolden skal bruges til at angribe med og den skal bruges til at undgå at modstander-holdet angriber. Med andre ord: Når Real Madrid har bolden, kan de andre ikke score. Hvor man under José Mourinho spillede langt mere direkte, er Real Madrid nu i større boldbesiddelse og snittet er i øjeblikket på 60% af tiden.

3. Startopstilling
Carlo Ancelotti har efterhånden fundet sin foretrukne startopstilling og der bliver ikke ændret markant på den fra kamp til kamp. Ifølge Marca er den foretrukne opstilling således: Diego López/Iker Casillas (alt efter turnering), Carvajal, Ramos, Pepe, Marcelo, Xabi Alonso, Modric, Di María, Bale, Cristiano Ronaldo, Benzema.

4. Xabi Alonso
Den spanske landsholdsspiller startede sæsonen med at være skadet, men hans tilbagekomst har været manna fra himlen og med ham tilbage på holdet har Real Madrid ikke tabt en kamp endnu i denne sæson, nemlig 26 kampe.

5. Atmosfære
Det er ingen hemmelighed, at José Mourinhos sidste tid i Real Madrid var præget af uro i spillertruppen og det er der stort set lagt låg på med Carlo Ancelotti. Her nævnes Zinedine Zidane også at have en afgørende rolle.

6. Slagkraft
Real Madrid angriber ikke, de kører modstanderen over. De vinder ikke, de storsejrer. Deres tre angribere skyder ikke, de gennemhuller målmændene. BBC har scoret 49 af de 76 mål i La Liga og scorer i snit hvert 32. minut og er også holdet med flest afslutninger, nemlig 511, hvoraf de 219 er inden for målrammen.

7. Bænken
At styre en trup som Real Madrids er på ingen måde nemt. Der er udskiftere, som ville være fast mand på ethvert hold i Europa, men Carlo Ancelotti formår at holde alle spillere tilfredse og samtidig har de nye folk stor tillid.

8. Karakter
Man spiller til sidste minut i sidste kamp og det har holdets erfarne spillere formået at videregive til de unge og nye spillere, hvilket man blandt andet har set i svære udekampe som Levante, Valencia og Atlético Madrid.

9. Drømme
Ancelotti har bragt smilet tilbage i truppen og givet spillerne lyst til at arbejde og stå sammen om opgaverne. Her har de mange unge spillere også bragt et frisk pust ind i truppen, som gavner hele holdet.

10. Fysik
Ancelotti er en mester i at restituere sine spillere, som konsekvent får fri efter hver kamp og nøje bliver instrueret i at holde igen, hvis de har spillet mange kampe. Det har givet Real Madrid et ekstra gear til at sætte ind i slutningen af kampene.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 4 måneder siden #2 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Ancelottis ti bud
Jeg må være den første til at sige, der ikke findes een eneste træner derude, jeg heller så i Real Madrid. Og det er altså første gang, jeg har haft den tanke siden VdB!

Det er første gang i 10-11 år, der har været så meget ro i klubben, og samtidig nyder jeg virkelig at se holdet spille. Under Mourinho, så man tit, holdet gav den fuld gas de første 60 minutter, og hvis kampen var afgjort - hvilket den ofte var - så gik den på autopilot.

Derudover elsker jeg 4-3-3, og er ikke meget for at skifte for meget rundt, da jeg nyder at se et hold med samme identitet. Men vigtigst af alt, så føler jeg virkelig, frygten fra andre hold er kommet tilbage igen. Og jeg tror på The Treble allerede i år.

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe, rezamadridista, andreashn

12 år 4 måneder siden #3 af Dios
Besvaret af Dios på emne Ancelottis ti bud
Det vigtigste og største lyspunkt for mig under Ancelotti har været en så beskeden ting, som bare det, at træne med bold. Man kan virkelig se flowet i spillet, hvor man under Mourinho skulle kæmpe med næb og klør for bare, at have 6-7 afleveringer i træk.

Der var andre trænere jeg hellere så foran Ancelotti, men jeg er nu også utrolig glad for vi endte op med ham. Det får mig dog ikke til at tænke videre frem, hvor jeg igår snakkede med 2 af mine bedste kammerater om tingene i Real Madrid. Den ene af dem nævnte, at det kunne være frækt, hvis Ancelotti var træner de næste 2-3 år, og dermed gav ordet videre til Zidane, og under Zidane kunne Raúl så blive assistenttræner. En smuk smuk tanke, og noget Perez også må have i tankerne.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

12 år 4 måneder siden #4 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Ancelottis ti bud

Dios skrev: Det vigtigste og største lyspunkt for mig under Ancelotti har været en så beskeden ting, som bare det, at træne med bold. Man kan virkelig se flowet i spillet, hvor man under Mourinho skulle kæmpe med næb og klør for bare, at have 6-7 afleveringer i træk.

Der var andre trænere jeg hellere så foran Ancelotti, men jeg er nu også utrolig glad for vi endte op med ham. Det får mig dog ikke til at tænke videre frem, hvor jeg igår snakkede med 2 af mine bedste kammerater om tingene i Real Madrid. Den ene af dem nævnte, at det kunne være frækt, hvis Ancelotti var træner de næste 2-3 år, og dermed gav ordet videre til Zidane, og under Zidane kunne Raúl så blive assistenttræner. En smuk smuk tanke, og noget Perez også må have i tankerne.

Hvem ville du hellere have haft end Ancelotti? Spørger bare fordi jeg er lidt nysgerrig, for når jeg selv tænker over det så kan jeg ikke rigtigt komme i tanke om nogle andre trænere som vi kunne have hentet i sommers.

Personligt er jeg rigtigt glad for ham og hans rolige personlighed som jeg synes passer perfekt til Real Madrid, det hele handler om hvad der sker på banen, og ikke så meget i medierne som under Mourinho.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved Sahinovic.

Leveret af Kunena Forum