Ancelotti: Vi har mistet en vigtig spiller

12 år 4 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Real Madrid-træner Carlo Ancelotti mødte i går international presse efter den bittersøde sejr over Schalke 04 og her var det netop kommet frem, at Jesés skade desværre var alvorlig:

- Korsbåndsskaden er bekræftet. Han var ikke heldig. Alle i Real Madrid føler sig ramt af det. Vi har mistet en vigtig spiller for klubben, som har overrasket os alle. Men sådan er fodbold. I en spillere karriere sker dette med skader. Vi vil være tæt på ham. Give ham vores bedste ønsker og vente ham tilbage til den kommende sæson. Truppen er berørt, det er klart. Det er ikke en god nyhed. Det er et problem mere for os. Holdet vil reagere godt på det. Han har været vigtig for holdet, når Bale eller Cristiano Ronaldo ikke var der. Vi er triste, men det sker i fodbold. Det kan være et vigtigt øjeblik for ham i forhold til at forstærke hans karakter. Jeg havde samme problem i samme alder. Vi må tænke på det positive.

Omkring den kommende weekends El Clásico:
- Vi er inde i en god periode i forhold til El Clásico. Vi er bedre end i første turnerings-halvdel, men for at spille skal vi være 100% klar. Jeg har startopstillingen klar. Det er ikke svært. Jeg vil ikke komplicere tingene. Generelt har vi store forhåbninger til denne kamp. Vi er med i alle turneringer. Kampen vil blive meget svær, men vi har stor selvtillid.

Isco kan måske se frem til en mere fremtrædende rolle nu i Jesés fravær og Ancelotti er forventningsfuld:
- Isco kan spille alle positioner på banen. Hvor han spillede i dag, behøver han større styrke. Han er mere vant til en plads længere fremme. Hvis han ofrer sig en smule, giver han mere kvalitet i boldbesiddelsen og mere dybde til holdet.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum