Sådan er Jesés skade
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Det her er en skadesanalyse jeg helst ikke havde skrevet.
Schalke 04s venstre back Kolasinac lavede igår en fuldstændig unødvendig tackling i ryggen på Jesé. Dette blev endnu værre da vores alle sammen mini-me CR7 måtte bide i græsset. Det måtte have løbet koldt ned af ryggen på en hver madridista da Jesé blev båret ud. Som jeg skrev omkring Sami Khedrias skade er dette den værste skade man som fodboldspiller kan få, nemlilg en korsbåndsskade.
Mekanismen bag Jesés skade er den samme som ved Sami Khediras og det samme er genoptræningen.
Det er bekræftet at det er hans forreste korsbånd, der er røget.
Noget der er en anelse lidt mere positivt er alderen på vores ungersvend - hvis man skal finde noget positivt. Pga alderen kan Jesé måske drage en lille fordel ift genoptræningstiden. Diverse medier skriver at Jesé først kommer i kamp til jul. Altså om 9 mdr!
Det tror jeg dog ikke helt på og sætter ham til at være tilbage omkring sep/okt. Nok ikke i top form. Men fordi han nu har den alder han har, så restituerer han bedre end hvis han havde været på alder med Sami. Det alene kan være vores lille håb om at vores alle sammens kanariefugl kommer tilbage før den spåede tid.
Et andet lille håb om at han ikke kommer til at lide så meget under dette er at han bliver opereret af nogle af det mest kompetente kirurger i verdenen.
Ift genoptræningen så skal Jesés primært lave styrketræning og stabilitetstræning omkring knæet. Korsbåndet kommer aldrig til at give den samme stabilitet som hvis Kolasinac bare havde lavet en lovlig tackling! I stedet bliver musklerne på forsiden, m. quadriceps og hasemusklerne, m. biceps femoris, m. semitendinosus og m. semimembranosus der skal overtage den rolle.
- Faktisk er der flere prof. MMA kæmpere som har mistet begge korsbånd, endda i begge knæ som stadig kan dyrke MMA på topplan. Netop på grund af at deres ekstra stærke muskler omkring knæet, giver de den nødvendige stabilitet. Så der er skam håb forude.
Animo Jesé
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Faktisk er der flere prof. MMA kæmpere som har mistet begge korsbånd, endda i begge knæ som stadig kan dyrke MMA på topplan. Netop på grund af at deres ekstra stærke muskler omkring knæet, giver de den nødvendige stabilitet. Så der er skam håb forude.
Intet nyt der. Selv uden knæskallen kan du slendre rundt i bedste stil, hvis blot de rette muskler er trænet op.
Selvfølgelig er der håb forude. Det afhænger af genoptræningen og helingen i denne fase, både fysisk og mentalt - det hænger nu engang sammen. Desto mere det spiller på alle planer, desto bedre vil helingen gå og desto hurtigere vil han være tilbage. Det er fint nok, at sætte tal på, men nogle vil komme sig bedre og hurtigere, mens andre vil tage længere tid om at komme sig. Det afhænger af flere ting.
Jeg er fortrøstningsfuld. Jesé kommer tilbage, stærkere end før. Potentialet til, at blive en af verdens bedste, er tilstede. Og det tror jeg, at vi får se om nogle år.
Animo Jesé!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen