Diego López: Mit forhold til Iker er hjerteligt

12 år 4 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Diego López var i går gæst i programmet El Larguero til en lang snak om livet i Real Madrid.

Målmanden er ikke lige elsket blandt alle Madridistas, men i programmet viste han, at han netop er indbegrebet af Madridismo-ånden.

Diego López blev spurgt ind til følgende emner:

Respekt:
- Jeg synes ikke, at det har ændret sig siden jeg kom til Real Madrid. Jeg er den samme, jeg forsøger at være den samme, sådan er jeg kommet hertil. Jeg er ikke ked af det og jeg har heller ikke følt mig angrebet, jeg respekterer pressens arbejde; jeg mener ikke, at jeg er blevet behandlet urimeligt.

Pressen:
- Jeg har ikke følt mig draget i tvivl, siden jeg kom til Real Madrid har jeg følt mig meget værdsat. Jeg føler mig ikke urimeligt behandlet og jeg er nødt til at forholde mig til både kritik og ros.

Tilhængerne:
- Jeg er bevidst om, at folk bedømmer mig ud fra mine præstationer, dette er Real Madrid og det er en meget svær plads.

Barcelona:
- Det er blevet tid til El Clásico og det er opgør, man skal nyde, gennemleve og vinde. Jeg har ikke oplevet en situation, hvor Messi sparker straffe mod mig på Estadio Santiago Bernabéu og det forventer jeg heller ikke sker på søndag.

Glæde:
- Min familie er rigtig glade, jeg har en fantastisk familie og det er en af mine store styrker, min kone støtter mig i alt. Jeg kom til Real Madrid for den mulighed, der blev budt mig og jeg vidste at det var svært at være førstemålmand, men det var en mulighed.

Sevilla:
- I Sevilla havde jeg det ikke godt og det gør mig ondt på tilhængernes vegne. Jeg kom dertil for at give alt, jeg knoklede til træning og forsøgte at triumfere der. Jeg kom til Sevilla lidt psykisk nede efter nedrykningen med Villarreal og jeg må sige, at det ikke var nogen god periode der.

Ancelotti:
- Jeg synes ikke, at jeg har gjort noget for, at nogen holdkammerat skulle føle sig angrebet i pressen. Ancelotti fortæller mig på kampdagen i La Liga, at jeg skal spille, jeg har ingen forventninger om at spille eller ikke at spille. Jeg vidste, at det ville blive svært at være førstemålmand, men jeg troede på mine muligheder og vidste at jeg var nødt til at yde maksimalt.

Casillas:
- Min relation til Iker er god. Tingene mellem os ændrer sig på grund af alderen, men ikke fordi der er sket noget. Jeg respekterer og beundrer Iker, jeg har altid beundret ham. Iker har aldrig vist mangel på respekt over for mig og det har jeg heller ikke over for ham, vi har et hjerteligt forhold, helt naturligt mellem os. Jeg mener, at både Iker og jeg mærker tilhængernes glæde og Madridismo. Det var det, som manglede i Sevilla. Jeg kan ikke sige et negativt ord om Iker, for det ville være usandt.

Atlético Madrid:
- Jeg har min del af ansvaret for Gabis mål på Estadio Vicente Calderón og det påtager jeg mig.

Champions League:
- Hvis vi når Champions League-finalen og træneren beslutter, at Iker skal spille liga-kampe (for ikke at have en måned helt uden kampe, red.), så respekterer jeg den beslutning.

El Clásico:
- Vi frygter ikke Barcelona, vi kender deres talent og kvalitet. Det bliver særdeles svært på søndag.

Målsætning:
- Min ide er at fortsætte i Real Madrid, det er en meget smuk målsætning for mig. Der er ingen bedre klub end Real Madrid.

Medier:
- Jeg er ikke distræt eller anderledes, jeg er den samme. Måske er forskellen, at jeg har mistet den daglige kontakt. Jeg har aldrig afvist at tale med pressen og jeg har altid fortalt hvad jeg føler, som i dag.

Truppen:
- Situationen i truppen er anderledes end før. Ancelotti er god til at behandle truppen, han er en god person, naturlig og meget intelligent.

Ambitiøs:
- Jeg tager ikke bare til takke med at være bænkevarmer, jeg vil kæmpe og fighte for en plads. Jeg tror på mig selv og mine muligheder, jeg har store drømme om fortsat at føle mig som Real Madrid-spiller.

Normalitet (mellem målmændene, red.):
- Iker har i lang tid været blandt de bedste i verden. Det irriterer mig ikke, at jeg bliver spurgt om Iker. Jeg ved, hvad han betyder for Real Madrid og dette land, det er normalt. Iker og jeg lever med denne situation med stor normalitet, vi har stor respekt for hinanden.

Vicente Calderón:
- Jeg mener ikke, at tilliden til mig er dalet siden fejlen på Vicente Calderón, bortset fra denne episode gik jeg glad fra banen.

Landsholdet:
- Lige nu er det meget svært at blive udtaget til landsholdet. De tre, som er der nu, fortjener det.

Mourinho:
- Jeg er meget taknemmelig for Mourinho, fordi han fik mig til at tro på mine muligheder.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Steffvest
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #2 af Steffvest
Besvaret af Steffvest på emne Diego López: Mit forhold til Iker er hjerteligt
Jeg forstår ikke helt hvad han mener med: "Hvis vi når Champions League-finalen og træneren beslutter, at Iker skal spille liga-kampe (for ikke at have en måned helt uden kampe, red.), så respekterer jeg den beslutning" betyder det, at hvis Real når finalen, at Diego skal stå den kamp?

12 år 4 måneder siden #3 af Dios

Steffvest skrev: Jeg forstår ikke helt hvad han mener med: "Hvis vi når Champions League-finalen og træneren beslutter, at Iker skal spille liga-kampe (for ikke at have en måned helt uden kampe, red.), så respekterer jeg den beslutning" betyder det, at hvis Real når finalen, at Diego skal stå den kamp?

Nej der menes, at Casillas nok kommer til at spille i La Liga, da der vil gå en måned fra sidste semifinale kamp til finale kampen. Altså fra D. 29/30 april til D. 25 maj. Så for at Casillas kan holde sig i form, så vil han i mellemtiden få noget spilletid i La Liga.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, Roesen7, andreashn

• Steffvest
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #4 af Steffvest
Besvaret af Steffvest på emne Diego López: Mit forhold til Iker er hjerteligt
Okay! Tak for svaret :)

Leveret af Kunena Forum