Lodtrækning
Det er en god lodtrækning for Real Madrid. Med mulighed for, at ordne paragrafferne på hjemmebane i det første opgør. Mavefornemmelsen sagde Dortmund i morges. And Dortmund it is! Revanche-tid!
Til dem der tror, at FC Barcelona uden videre og uden problemer slår Atlético ud, så kunne jeg godt tænke mig, at høre en saglig begrundelse for dette. Simeones mandskab er skruet sammen til disse Cup-turneringer, hvor det afgøres på dagen over de to kampe. Det er noget helt andet, end det lange seje træk som La Liga er. Det viste de ligeledes i Europa League og Copa del Rey i forrige sæson og selv om niveauet er noget andet i Champions League (sammenlignet med Europa League), så er princippet det samme.
Atlético kæmper stadig med om de to titler, men jeg tror, at de vil være en større konkurrent i Champions League end i ligaen. De er så at sige et rigtig cup-hold! Over en hel sæson - det lange seje træk - har de heller ikke den samme bredde som Real Madrid og FC Barcelona. Så må man heller ikke glemme, at Atlético og Barcelona trods alt har spillet uafgjort, i deres tre første indbyrdes kampe hidtil i sæsonen.
Jeg tipper en samlet sejr til de to Madrid-klubber. Og hvad de to sidste kampe angår, så tror jeg selvfølgelig Bayern München slår Manchester United ud, mens Chelsea tager den på rutinen mod PSG. Jeg mener PSG-Chelsea og Barcelona-Atlético er 50/50. Det bliver to drabelige dueller. Real Madrid og Bayerns videre avancement er jeg ikke i tvivl om, selv om det også nok skal blive nogle underholdende og drabelige dueller.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Du siger det jo selv ;)
Som jeg ser det, har Atletico simpelthen ikke den nødvendige bredde til at vinde denne kvartfinale, hver gang Atletico har været i en midtuge kamp har de haft problemer i den efterfølgende weekend
Det vil give os en fordel i ligaen hvis de taber, korrekt?
HHB65 skrev: Satme en god lodtrækning med Dortmund som har 5 spillere ude med skader og deres stjerneangriber har karantæne ude mod os. Vi har nu haft 2 af de nemmeste lodtrækninger i streg, og hvis man ikke i år endelig kan få den CL titel, så ved jeg sku snart ikke hvad der skal til.
Altså der venter jo stadig en semi-finale og finale før vi kan vinde Champions League, og hvis vi går videre mod Dortmund så venter der hold som Bayern München, FC Barcelona og PSG(de hold jeg tror går videre), som vi selvfølgelig kan slå, men én dårlig kamp i Champions League så er man ude, lige som sidste år mod Dortmund. Så den er lidt mere kompliceret end f.eks. La Liga hvor man kan nå at ''rette'' op på sine fejl og én dårlig kamp ikke nødvendigvis betyder at man ikke kan vinde turneringen da man har 38 kampe.
Så ja jeg ville også blive utroligt skuffet hvis ikke vi vandt, men det er trods alt verdens sværeste turnering.
Florentino Pérez
- Barça
- Gæst
-
Barcelona have not beaten Atletico Madrid this season, there have been three draws. In fact, they have only managed to score one goal agaisnt them in the process.
It is the hardest draw possible for Barcelona, it is as hard as Real Madrid or Bayern Munich, as Atletico know how to beat Barcelona and that the second leg is in Madrid.
Atletico were the first side to expose that Barcelona were not at the level of previous years.
Also, Atletico play the kind of game that hurts Barcelona. They are physical, defend deep, hit on the counter attack, are strong on set pieces and they are masters of it.
[...]
Real Madrid versus Borussia Dortmund is a repeat of last season, but this Borussia is not as strong as last season and Real Madrid are a much more balanced side.
The Germans will not only have Lewandowski missing, but at the moment they have Subotic, Bender, Kuba, Schmelzer and Gundogan sidelined.
Real have a team now that get their lines together very clearly, they are good strategically both offensively and defensively and there is a calmness in the side that helps as well.
asp3200 skrev: Elle44:
Du siger det jo selv ;)
Som jeg ser det, har Atletico simpelthen ikke den nødvendige bredde til at vinde denne kvartfinale, hver gang Atletico har været i en midtuge kamp har de haft problemer i den efterfølgende weekend
Det vil give os en fordel i ligaen hvis de taber, korrekt?
Altså min argumentationen byggede på, at Atletico og Barca, uanset hvad, skulle ud i 2 midtuge hårde kampe, som trækker kræfter. Men nu hvor de har trukket hinanden, skal de ikke rejse særlig langt, hvilket jo sparer lidt på kræfter samt giver dem ekstra forberedelsestid til weekenden. Derfor mener jeg at det havde været en større fordel, hvis begge hold skulle spille 2 hårde midtuge kampe et andet sted i Europe, så det blev endnu hårdere for dem.
Og det er derfor jeg ser det som den mindst fordelagtigt situation i forhold til at give Real en fordel i ligaen :)
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Hvor er det hammer fedt at vi får lov at flå dem fra hinanden. Jeg drømmer om en afklapsning. Hvor ville det dog være skønt.
Jeg husker returen sidste år, som var den blevet spillet for lidt siden. De første 70-80 minutter var ekstremt rodet og Dortmund havde faktisk flere store chancer. Men da vi så scorer - hoold nu kæft altså.... Så skal jeg ellers love for at de bliver fuldstændig kørt over. Da Ramos scorer kampens andet mål, er jeg ikke et sekund i tvivl om at vi vinder kampen. Men desværre sker det for sent og ikke nok med det så gør Dortmund det ikke nemmere med deres kujonfodbold.
Et link til de sidste 10 min. af kampen. Ramos' scoring ved ca. 6:30, giver gåsehud.
Kør' dem over..
Jeg er her stadig XOXO
Til dem der tror, at FC Barcelona uden videre og uden problemer slår Atlético ud, så kunne jeg godt tænke mig, at høre en saglig begrundelse for dette. Simeones mandskab er skruet sammen til disse Cup-turneringer, hvor det afgøres på dagen over de to kampe. Det er noget helt andet, end det lange seje træk som La Liga er. Det viste de ligeledes i Europa League og Copa del Rey i forrige sæson og selv om niveauet er noget andet i Champions League (sammenlignet med Europa League), så er princippet det samme.
Du må endelig ikke misforstå mig, for er generelt set enig, men er det ikke lidt sjovt, at Real Madrid havde store problemer med At. Madrid i ligaen, og i begge opgør, hvor man derimod intet svært havde ved og slå dem 5-0 samlet i cuppen? :)
De er stærke over 2 opgør, men indtil videre har de tabt begge deres trofæer, som kunne vindes over 2 opgør imod henholdsvis Barcelona og Real Madrid. Jeg taler selvfølgelig om super cuppen og Cdr.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- FigoJensen
- Gæst
-
JimmyBroe skrev: Feeedt, fedt, fedt, fedt, fedt!
Hvor er det hammer fedt at vi får lov at flå dem fra hinanden. Jeg drømmer om en afklapsning. Hvor ville det dog være skønt.
Jeg husker returen sidste år, som var den blevet spillet for lidt siden. De første 70-80 minutter var ekstremt rodet og Dortmund havde faktisk flere store chancer. Men da vi så scorer - hoold nu kæft altså.... Så skal jeg ellers love for at de bliver fuldstændig kørt over. Da Ramos scorer kampens andet mål, er jeg ikke et sekund i tvivl om at vi vinder kampen. Men desværre sker det for sent og ikke nok med det så gør Dortmund det ikke nemmere med deres kujonfodbold.
Et link til de sidste 10 min. af kampen. Ramos' scoring ved ca. 6:30, giver gåsehud.
Kør' dem over..
Kujonfodbold? Dortmund spillede fantastisk sidste år og langt bedre end Real Madrid, som blev udspillet totalt over to kampe med undtagelse af de sidste 10-15 minutter af returopgøret. Man må bare anerkende deres præstation og ønske dem tillykke med finalepladsen. Det var helt fortjent deres.
Derfor forstår jeg heller ikke folk gang på gang ser Real Madrid nærmest er i finalen før kampene overhovedet er spillet.. Hvornår er det nu lige vi har vundet CHL sidst eller bare været i finalen... Bare fordi Dortmund mangler nogle vigtige spillere, betyder det ikke, det bliver en walk-over på nogen måde. Vi var også favorit sidste år mod dem og hvad skete der... Bolden er rund og alt kan ske. Real Madrid har det notorisk svært i Tyskland og Dortmunds hjemmebane er måske den værste man kan besøge i den egn. Jeg mener Real Madrid har en god chance for at gå videre, men holdet skal også præstere 100%, hvilket det ofte desværre kniber med, når det virkelig gælder. Styrkeforholdet er dog større i år mellem Real Madrid og Dortmund, i vores favør, så det er forhåbentlig nok :) Det skal i hvert fald blive nogle interessante kampe :)