- Forum
- Madridista.dk
- Nyheder
- Ancelotti: Hvis Bale sparker frispark, er det med Cristianos godkendelse
Ancelotti: Hvis Bale sparker frispark, er det med Cristianos godkendelse
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Carlo Ancelotti mødte i dag spansk presse forud for morgendagens kamp mod Rayo Vallecano og her blev han naturligvis spurgt ind til de to seneste nederlag, samt en række af klubbens nøglespillere.
Madridista.dk bringer her et sammendrag af de emner, han kom ind på:
Cristiano Ronaldo:
- Han har en lille skade, men det giver ham ikke forhindringer i kampen. I morgen spiller han, for han trænede helt normalt i dag. Vi har tænkt på at give ham pause, men det behøver han ikke, det er et problem, som løser sig, vi har tillid til det og bliver tingene værre, så får han en pause. Vi er rolige og problemet løses ved at spille og få behandling.
Casillas:
- Det er et emne, som vi har snakket om og det behøver vi ikke igen, situationen er meget klar, tingene kan ændre sig, hvis nogen får problemer og Diego López gør det godt. I morgen spiller Diego. Jeg er ikke overrasket over kritikken af Diego, det er et eksternt tema, ikke internt hos os.
Xabi Alonso:
De sidste kampe har ikke været fantastiske, men han har altid været vigtig og jeg synes at det er vigtigt at vide, hvad spilleren tænker og han er tilpas. Der kan være begået fejl, men hvem begår ikke fejl. Hvis vi ser, at han behøver en pause, så får han en pause. Jeg tror ikke, at de to nederlag skyldes et fysisk problem, vi har spillet godt indtil sidste minut og viser generelt godt fysik.
Skadet moral:
- Vi har ikke tabt arbejdet i disse dag, men denne turnering afhænger nu ikke af os, det er det vi har tabt. Vi har fortsat tillid til hinanden, det var ikke et spillemæssigt problem. Vi har indkasseret seks mål og det er her, at vi har begået fejl og nu bliver fejlene dyre. Vi behøver mere koncentration end normalt i morgen.
Rayo Vallecano:
- Vi skal vide, at Rayo spiller rigtig godt, de er et godt eksempel på, hvordan de små hold forsøger at spille god fodbold. I morgen bliver det svært, for de har brug for sejren. Det er ikke et problem kun i forhold til resultatet, men om attituden og om at vise ting.
Modric:
- Han har haft feber i nat, vi får se i morgen og der træffer vi beslutningen. Vi roterer hvis en spiller er træt, lige nu er den vigtigste kamp den mod Rayo og derefter Champions League.
Bale og støvlerne (Bale er blevet voldsomt udskældt for at sidde på sidelinien og skifte støvler, da Sevilla scorer sejrsmålet i et angreb startet i hans side, red.):
- Han havde et problem og han kunne ikke fortsætte med at spille med støvlerne sådan.
Forsvaret:
- Vi har indkasseret 6 mål i to kampe, hvor vi har haft små problemer, som har kostet os dyrt. Vi skal bruge mere koncentration i disse detaljer i de kommende kampe. Det er ikke koncentrations-problemer men placeringsproblemer.
Frispark:
- Den første er Cristiano og nummer to er Bale. Hvis Bale sparker, er det fordi Cristiano Ronaldo er enig.
Points for at vinde La Liga.
- Jeg ved ikke, hvor mange points der skal til for at afgøre La Liga, lige nu er vi bagefter, men vi har drømme og vi vil kæmpe til sidste kamp.
Spiller Rayo bedre end Real Madrid?:
- Hvert hold har sin egen stil og som spillestil kan jeg rigtig godt lide Pacos Rayo. De har en klar identitet. Det synes jeg også, at vi har.
Reaktion fra bænken:
- Vi skiftede Isco ind i rette øjeblik. At sætte Morata ind betød en stor ændring i skemaet og spillestilen.
Mourinhos ord (The Special One er forbavset over, at Real Madrid ikke fører La Liga i betragtning af, hvor mange points Barcelona har sat til i forhold til sidste år):
- Det er en mening, jeg mener at Real Madrid fortsat er med i mesterskabskampen, hvilket man ikke var i stand til sidste år.
Bale:
- Han har haft samme problem somm holdet. Hans kondition er god og han behøver ikke at forbedre sig meget.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Tænker på om der var nogle aviser der havde mundaflæst ham.
Florentino Pérez
Casillas:
- Det er et emne, som vi har snakket om og det behøver vi ikke igen, situationen er meget klar, tingene kan ændre sig, hvis nogen får problemer og Diego López gør det godt. I morgen spiller Diego. Jeg er ikke overrasket over kritikken af Diego, det er et eksternt tema, ikke internt hos os.
Hvilke problemer er der tale om her? For sådan som jeg forstod hans første interview, så kommer Casillas ikke til at spille en La Liga kamp uanset hvordan Lopez så spiller. Nu får Casillas forhåbentlig nogle La Liga kampe alligevel, da spilletiden til ham allerede kan slutte meget snart, men har han droppet det med, at den bedste målmand skal spille? Eller er han 100% fastsat på sit princip om, at Casillas er reservemålmand?
Jeg er ikke lige helt med på hvad problemet kunne være, som Ancelotti taler om.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev:
Casillas:
Hvilke problemer er der tale om her? For sådan som jeg forstod hans første interview, så kommer Casillas ikke til at spille en La Liga kamp uanset hvordan Lopez så spiller. Nu får Casillas forhåbentlig nogle La Liga kampe alligevel, da spilletiden til ham allerede kan slutte meget snart, men har han droppet det med, at den bedste målmand skal spille? Eller er han 100% fastsat på sit princip om, at Casillas er reservemålmand?
Han har jo egentlig aldrig direkte sagt, at den bedste målmand ville spille. Han har hele tiden fastholdt at rotationen var hans beslutning og at det ville fortsætte sæsonen ud, uden henvisning til deres respektive kvaliteter, samtidig med at han har fastholdt at vi pt. har to førstemålmænd. For mig var det en af de ting der gjorde beslutningen frustrerende - hvis deres respektive præstationer alligevel ikke ville have nogen indflydelse på spilletid, så klinger de evindelige klichéer om det sunde i konkurrence noget hult.
MMM skrev:
Dios skrev:
Casillas:
Han har jo egentlig aldrig direkte sagt, at den bedste målmand ville spille. Han har hele tiden fastholdt at rotationen var hans beslutning og at det ville fortsætte sæsonen ud, uden henvisning til deres respektive kvaliteter, samtidig med at han har fastholdt at vi pt. har to førstemålmænd. For mig var det en af de ting der gjorde beslutningen frustrerende - hvis deres respektive præstationer alligevel ikke ville have nogen indflydelse på spilletid, så klinger de evindelige klichéer om det sunde i konkurrence noget hult.
Det har du da helt ret i. Læste lige nogle af hans gamle interviews, og af alle dem jeg har kunne finde, så har han bare sagt, at Lopez er førstemålmand, som hurtigt blev lavet om til, at vi har 2 førsteholdsmålmænd i truppen, men Casillas kun kom til at spille Cdr og Cl kampe.
Mente bare jeg havde læst på et tidspunkt omkring opstartsfasen, at Ancelotti gjorde det klart, at han valgte den bedst spillende målmand nu, og Lopez havde gjort det så godt under pre-season, at han var førstevalg, men igen du har ganske enkelt ret, og det er godt nok også noget som skræmmer mig.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev:
MMM skrev:
Dios skrev:
Casillas:
Det har du da helt ret i. Læste lige nogle af hans gamle interviews, og af alle dem jeg har kunne finde, så har han bare sagt, at Lopez er førstemålmand, som hurtigt blev lavet om til, at vi har 2 førsteholdsmålmænd i truppen, men Casillas kun kom til at spille Cdr og Cl kampe.
Mente bare jeg havde læst på et tidspunkt omkring opstartsfasen, at Ancelotti gjorde det klart, at han valgte den bedst spillende målmand nu, og Lopez havde gjort det så godt under pre-season, at han var førstevalg, men igen du har ganske enkelt ret, og det er godt nok også noget som skræmmer mig.
Som et paid-up medlem af fanklubben har jeg naturligvis været opmærksom på hvad Carlo har haft at sige om dette emne ;-) Men nej, i starten af sæsonen nævnte han i enkelte interviews, primært med udenlandsk (fransk og italiensk) presse, at López var i bedre fysisk form, da han havde haft en længere præ-sæson end Casillas. Men han har med stor snilde undgået at tale om den bedre målmand, deres respektive form, talent etc. hvilket jeg synes har været bemærkelsesværdigt. I starten troede jeg, at det var fordi den spanske presse har det med at køre op i en spids hvis nogen målmand kaldes bedre end Casillas, men det er jo ikke fordi, at de ikke køres op i en spids af at han sendes på bænken.
Noget andet er så, at hvis Carlo mener López er den bedste målmand, så skal López også spille CL, det mener jeg ikke kan være til debat, men Carlo har længe sagt at hans beslutning er hans beslutning og den er endelig, skader undtaget naturligvis.
Det her emne lider selvfølgelig under slet ikke at være diskuteret før (ahem), men når nu der her været så megen diskussion af motivation, både i forhold til Benzema og andre, men hvilket signal er det egentlig, der sendes til resten af truppen når kaptajnen, uden sammenligning den mest dekorerede spiller i truppen, efter en skade først må finde sig i, at hans egen træner driver klapjagt på ham og siden får at vide at ligegyldigt hvad han selv og hans modpart levererer i denne sæson, så er det ikke en mulighed for ham at spille sig tilbage som det klare førstevalg. Og han skal forøvrigt være villig til at risikere VM hvis han vil blive.