Cristiano tvivlsom til lørdag

9 år 7 måneder siden #1 af Administrationen

Cristiano fra tidligere i dette års Champions League, hvor bentøjet fungerede upåklageligt.

Viserne stod på 79 minutter, da Cristiano Ronaldo i aftenens nedsabling af Borussia Dortmund måtte lade sig udskifte med, hvad der lignede en mindre skade i det venstre knæ.

De første bulletiner fra det spanske går på, at verdens bedste fodboldspiller er tvivlsom til lørdagens vanskelige udekamp mod La Real på Anoeta i Sociedad.

Hvordan Ancelotti vil gribe et afbud fra Cristiano Ronaldo an er uvist, særligt nu hvor Jesé Rodríguez også er skadet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• AJ
  • AJ's profilbillede
  • Forum begynder
  • Forum begynder
  • Pasioneret Realmand gennem mange år!
9 år 7 måneder siden #2 af AJ
Besvaret af AJ på emne Cristiano tvivlsom til lørdag
Holdopstillingen ligger vel lige til højrebenet, hvis Ronaldo ikke er med. Isco tager Di maria's plads og han rykker ud på kanten eller omvendt.

9 år 7 måneder siden #3 af Real Madrid

AJ skrev: Holdopstillingen ligger vel lige til højrebenet, hvis Ronaldo ikke er med. Isco tager Di maria's plads og han rykker ud på kanten eller omvendt.

Enig. Stadig et utrolig stærkt hold, puha det blir en spændende kamp.

Lopez

Carvajal Pepe Ramos Coentrao

Alonso
Modric Isco

Bale Benzema Di Maria

No solo soy perfecto, también soy Madridista

9 år 7 måneder siden #4 af Mathiaska
Jeg tror (og håber!) at Di Maria er urørlig på sin position.

Tror enten Isco eller Morata kommer til at spille kant.

9 år 7 måneder siden #5 af Dios
Besvaret af Dios på emne Cristiano tvivlsom til lørdag
Ronaldo skal da spille! Han fejler jo intet, og har aldrig brug for et hvil ;)

Når det er sagt, så håber jeg faktisk på, at Isco overtager Ronaldo's plads, så Di María kan spille på den centrale midtbane. Det vil give utrolig meget plads til Coentrao/Marcelo og Di María på venstrekanten, da Isco oftest trækker ind i banen. Samtidig har jeg savnet Isco længere fremme på banen, så han kan være farlig i hullerne imellem kæderne, i stedet for han gang på gang skal modtage bolden så dybt som han gør det.

Det vil skabe overtals situationer på venstrekanten og inde centralt, hvor Benzema altid trækker lidt ned, og kan indgå i et godt samarbejde med Isco, og det vil give plads til Bale's skærende dybdeløb. Både Isco og Benzema er så gode tekniske, at de kan spille i de små huller og lægge den afgørende aflevering.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7

9 år 7 måneder siden #6 af M_linding
Enig i, at Isco skal på banen - hvis Ronaldo ikke spiller. I det hele taget forstår jeg ikke den undren/pessimisme der har været omkring Iscos niveau. For med den start han fik i Real Madrid, var der da aldrig tvivl om, at han har hvad der skal til. Derfra har det vel bare været et spørgsmål om, at han har skulle lære en ny position at kende, efter Ancelottis systemskifte i november.

Nå; noget helt andet: Mon ikke Ronaldo spiller på lørdag? Altså skaden har han jo haft i et stykke tid, og hans udskiftning igår var nok mere af fornuft end af egentlig nød(?).
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

9 år 7 måneder siden #7 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Cristiano tvivlsom til lørdag

M_linding skrev: Enig i, at Isco skal på banen - hvis Ronaldo ikke spiller. I det hele taget forstår jeg ikke den undren/pessimisme der har været omkring Iscos niveau. For med den start han fik i Real Madrid, var der da aldrig tvivl om, at han har hvad der skal til. Derfra har det vel bare været et spørgsmål om, at han har skulle lære en ny position at kende, efter Ancelottis systemskifte i november.

Nå; noget helt andet: Mon ikke Ronaldo spiller på lørdag? Altså skaden har han jo haft i et stykke tid, og hans udskiftning igår var nok mere af fornuft end af egentlig nød(?).

Min fornemmelse er at der heller ikke et sået tvivl om Iscos niveau. Man (mig selv inklusiv) har nok nærmere været skuffet over hans temmelig anonyme præstationer de gange han har fået chancen, efter Ancelottis systemskifte.

Med hensyn til Ancelottis postulat om at Isco skal omskoles, synes jeg måske ikke Isco har fået nok chancer på sin "nye" position. Og spilletid må vel alt andet lige være alfa omega for at lære pladsen at kende. Dí Maria har dog også gjort sit for at Iscos chancer for spilletid har været forsvindende små.

Og jeg har faktisk min tvivl om Isco nogensinde vil blive et effektivt førstevalg på den position i 4-3-3 taktikken. I mine øjne er Isco ikke en særlig klog spiller, han har det ofte med at drible sig ind i en blindgyde og mange af de ting han laver mangler et ordentligt slutprodukt. Man kan håbe han skeler lidt til Modric, for her er der da i dén grad tale om en klog spiller der stort set hver gang træffer den rigtige beslutning.

DC19

9 år 7 måneder siden #8 af M_linding

-#7- skrev:

M_linding skrev: Enig i, at Isco skal på banen - hvis Ronaldo ikke spiller. I det hele taget forstår jeg ikke den undren/pessimisme der har været omkring Iscos niveau. For med den start han fik i Real Madrid, var der da aldrig tvivl om, at han har hvad der skal til. Derfra har det vel bare været et spørgsmål om, at han har skulle lære en ny position at kende, efter Ancelottis systemskifte i november.

Min fornemmelse er at der heller ikke et sået tvivl om Iscos niveau. Man (mig selv inklusiv) har nok nærmere været skuffet over hans temmelig anonyme præstationer de gange han har fået chancen, efter Ancelottis systemskifte.

Med hensyn til Ancelottis postulat om at Isco skal omskoles, synes jeg måske ikke Isco har fået nok chancer på sin "nye" position. Og spilletid må vel alt andet lige være alfa omega for at lære pladsen at kende. Dí Maria har dog også gjort sit for at Iscos chancer for spilletid har været forsvindende små.

Og jeg har faktisk min tvivl om Isco nogensinde vil blive et effektivt førstevalg på den position i 4-3-3 taktikken. I mine øjne er Isco ikke en særlig klog spiller, han har det ofte med at drible sig ind i en blindgyde og mange af de ting han laver mangler et ordentligt slutprodukt. Man kan håbe han skeler lidt til Modric, for her er der da i dén grad tale om en klog spiller der stort set hver gang træffer den rigtige beslutning.

Isco ikke klog?!;)

Modric er 29 og bundrutineret - Isco er 21 og ivrig for at vise hvad han kan. Når det så ikke helt kører, så kan et stortalent hurtigt blive overivrig - det har vi vist også set med Jesé og Morata.

Jeg er slet ikke bekymret for Isco, for han forbedre sig hele tiden. Også i forhold til sin nye rolle. Og som sagt, så viste hans start i Real Madrid, at han har psyken til at spille i Real Madrid, i modsætning til eksempelvis Sahin.
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7, JimmyBroe, andreashn

9 år 7 måneder siden #9 af Kristian S
Hvad er det helt præcist for en skade at Ronaldo har? Knæet bliver nævnt, men ved vi ikke mere?

9 år 7 måneder siden #10 af Roesen7

Kristian S skrev: Hvad er det helt præcist for en skade at Ronaldo har? Knæet bliver nævnt, men ved vi ikke mere?

Marca (mener jeg det var) skrev, at der var en frygt for et springerknæ. Måske meget sandsynligt, da så vidt mine lægekundskaber rækker, så gør det netop muligt at spille, men til tider med store smerter, hvilke vidst har været tydeligt, at have været tilfældet på Ronaldos til tider sammebidte ansigtsudtrykker.

Ancelotti gør dog meget for at nedtone det, men synes det er tydeligt at Ronaldo er lidt hæmmet i sit spil til tider. Han spiller godt, men fra Ronaldo forventer man jo det exceptionelle hver gang ;-)

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.

9 år 7 måneder siden #11 af Siempre Madrid

Roesen7 skrev:

Kristian S skrev: Hvad er det helt præcist for en skade at Ronaldo har? Knæet bliver nævnt, men ved vi ikke mere?

Marca (mener jeg det var) skrev, at der var en frygt for et springerknæ. Måske meget sandsynligt, da så vidt mine lægekundskaber rækker, så gør det netop muligt at spille, men til tider med store smerter, hvilke vidst har været tydeligt, at have været tilfældet på Ronaldos til tider sammebidte ansigtsudtrykker.

Ancelotti gør dog meget for at nedtone det, men synes det er tydeligt at Ronaldo er lidt hæmmet i sit spil til tider. Han spiller godt, men fra Ronaldo forventer man jo det exceptionelle hver gang ;-)

Madridista.dk´s fysioterapeut giver svaret. Tak til Rasmus!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.

Leveret af Kunena Forum
Annonce