Casillas: Diego López fortjener al respekt
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Iker Casillas deltog i dag i et arrangement for H&S og her gik han i forsvar for Pepe i forhold til Sergio Busquets uprovokerede svinestreg i El Clásico:
- Billederne er der og de taler for sig selv. Selvfølgelig har Pepe støtte fra alle spillere i truppen. Der er ingen grund til at gå i flere detaljer. Det sker i et ophidset øjeblik. Set fra mit synspunkt, handlede Busquets ikke korrekt, men det der sker på banen, skal blive på banen. Når jeg ser ham, river jeg ham i øret og så gør vi ikke mere ved det.
Herudover kom han ind på følgende emner:
Cristiano ude af kampen på Anoeta. Er det et tegn på, at La Liga er på et sekundært plan?
- Det mener jeg ikke, jeg tror at Cristiano Ronaldo har truffet beslutning om ikke at være med i morgen, fordi han ikke kan, han har gennem sine fem år i klubben vist, at han altid er klar til at tage en pause og hvis han gør det, er det fordi det er det bedste for ham.
Målmands-debatten:
- Dem, som kritiserede mig, ønsker mig nu i startopstillingen. At spille i Real Madrid er hver eneste dag et motiv til debat. Træneren er ham, som afgør det og han støtter Diego López i La Liga og mig i Copa del Rey og Champions League og sådan fortsætter det. Jeg mener, at Diego López fortjener al mulig respekt og støtte, lige fra han starter til han slutter. Jeg skal forsøge at konkurrere med ham.
Mulighed for at spille i La Liga for at forberede sig til CL-finalen:
- Jeg ville helt ærligt blive glad, hvis du stiller mig det spørgsmål den 2. maj eller den 30. april, det ville være et stærkt signal og betyde, at Real Madrid ville være i finalen i Lissabon.
Problemer med skader:
- Det ville være et tema mere for FIFA, hvis de ville spørge spillerne, for i sidste ende er de hovedpersonerne. Det ville ikke være dårligt at nærme sig hinanden, for der bliver hele tiden flere ex-spillere i forbundet, som kan videreformidle beskyttelse af spillerne.
"Finalen" på Anoeta:
- I morgen ved vi, hvordan det er gået de to andre hold, inden vi selv spiller. Det er meget vigtigt for os at få de tre points. Forhåbentlig får vi et godt resultat i forhold til vores interesser og hvis vi kan hale lidt ind, er det endnu bedre. Et nederlag vil gøre det meget svært for os.
Casillas´ nye rolle på holdet:
- Siden sæsonen startede har jeg spillet Copa del Rey- og CL-kampene og det er klart, at det er ikke ligesom tidligere år, men jeg har vænnet mig til det og tingene går rigtig godt. Forhåbentlig kommer det mig ikke til skade, for i marts spillede jeg faktisk kun mod Schalke.
Holdets fysiske form:
- Vi er i gang med afslutningen og vi skal give vores yderste. Flere skader forstyrrer dog trænerens planer, men bortset fra denne ærgerlige uge for os, er det gået godt. Den anden dag (mod Dortmund, red.) kunne de have scoret imod os, men til sidst organiserede vi os godt.
Kun seks indkasserede mål:
- Det bliver forhåbentlig det bedste i min karriere. Efter sæsonen gør vi status for at se, hvordan det er gået, men det vil heller ikke være dårligt for mig at spille Copa del Rey-finalen og spille os i CL-semifinalerne.
Har Diego López niveau til landsholdet?
- Selvfølgelig, og derfor blev han også indkaldt for nogle år siden. Det er en afgørelse, som Vicente del Bosque skal tage, eftersom Víctor Valdés var uheldig, og i sidste ende træffer man den bedste løsning for landsholdet. Selvfølgelig kan Diego López få landstrænerens tillid.
Rygter om fremtiden:
- Mit ønske er at fortsætte her og afslutte min kontrakt, men lige nu er det vigtigste at få afsluttet sæsonen, nyde det og forvente, at det bliver meget positivt.
Mulige point-tab til modstanderne.
- Jeg ville gerne have, at de fik point-tab i morgen, for hver kamp er stor, men jeg vil selv forsøge at det ikke er også, som taber point og så må vi se, hvordan det går. Der er også den sidste spillerunde, hvor der er et opgør mellem Barcelona og Atlético Madrid. Måske i de sidste 2-3 spillerunder, hvor vi spiller mod Celta og Espanyol.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Han er simpelthen fantastisk, og han er godt nok en savnet kaptajn!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Jeg er enig med dig langt hen af vejen. - Det eneste ting der virkeligt forstyrrer glansbilledet er det angivelige rolle som muldvarpen hvor han muligvis skulle havde lækket oplysninger.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Kasillas skrev: @Dios
Jeg er enig med dig langt hen af vejen. - Det eneste ting der virkeligt forstyrrer glansbilledet er det angivelige rolle som muldvarpen hvor han muligvis skulle havde lækket oplysninger.
1. Nøgleordet er angiveligt.
2. Havde jeg været en del af truppen i sidste sæson under Mourinho-regimet, havde jeg sgu også forsøgt noget...
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Det er vel det eneste man kan hade ham for, hvis han nu overhoved har gjort det. Men siden der ingen beviser har været for det og vi ingen problemer har, så synes jeg bare ikke det skal bruge stil at kritisere ham.
"Havde jeg været en del af truppen i sidste sæson under Mourinho-regimet, havde jeg sgu også forsøgt noget... "
Svar: Mourinho kan være én der deler vandet, og hans måde at agere på kan kritiseres. Så langt så godt, men præcist derfor kan man ikke tillade sig at lække oplysninger til pressen og på den måde modarbejde holdets bestræbelser på at vinde titler. Ved at lække oplysninger til pressen, hvorefter Xavi og co. udnytter det til deres fordel er mildest talt skuffende. Var han utilfreds var det allerbedste han kunne gøre at vente til sæsonen var ovre, og derefter bede om at blive solgt hvis ikke Jose blev fyret. - Jeg håber inderligt at alt snakken om at han var muldvarpen er falsk.
SR4
"Men siden der ingen beviser har været for det og vi ingen problemer har, så synes jeg bare ikke det skal bruge stil at kritisere ham."
Svar: Jeg er uenige i dine præmisser. At han er hovedmistænkt vil skabe en spændt atmosfære. Det ser vi her på siten hvor vi desværre er delt på det spørgsmål. At der ikke skulle være fældende beviser for hans skyldighed vil desværre ikke fjerne mistanken.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Kunne det i realiteten ikke være Mourinho selv? Jeg mener, han havde et ligeså stort motiv som f.eks. Casillas. Mourinho ville tabe kampen imod Casillas, hvis ikke dele af den madrilenske presse samt en del prominente tilhængere ville vende sig imod vores kaptajn.
Ultra Sur var Soy De Mou hele vejen igennem, og med Mourinho's manipulation og drastiske metoder, så ville det på ingen måde komme bag på mig, hvis vi i sidste ende finder ud af, at det var Mourinho selv som stod for det.
En teori som vil noget, men omvendt, så giver det ligeså god mening som hvis det var Casillas. Ingen af os kender rigtigt Casillas's personlighed, og jeg er sikker på han ikke er så diplomatisk korrekt i kulissen, men lige når det kommer til Mourinho, så findes der bare ikke etik og moral på vejen til succes på hans måde og komme dertil!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Først må det præciseres hvad det er han står anklaget for - med mindre du mener at Iker er kilden når José Luiz Sanchez skriver "ekslusive" historier om hvor imponeret klubben er over resultaterne af Arbeloas nye glutenfri diæt eller når ABC kommer med historier om hvor overvældet Ancelotti er over Sergio Ramos kvaliteter eller når Siro López indrømmer, at hans historier om Diego López kommmer fra...Diego López, så er lækkede oplysning en del af hverdagen for fodboldspillere, særligt i en klub som Real Madrid. Ofte kommer de ikke engang direkte fra spillerne selv, men fra deres agenter, managers, venner, bekendte etc, men Real Madrid er klub der indtil for få år siden stillede en spiller til rådighed for pressen efter alle træninger - hver dag og off-the-record.
Det han kan fordømmes for må være mere end bare run-of-the-mill læks - så hvad er det for nogle oplysninger du mener Xavi&Co udnyttede?
Dios skrev: @Kasillas.
Kunne det i realiteten ikke være Mourinho selv? Jeg mener, han havde et ligeså stort motiv som f.eks. Casillas. Mourinho ville tabe kampen imod Casillas, hvis ikke dele af den madrilenske presse samt en del prominente tilhængere ville vende sig imod vores kaptajn.
Ultra Sur var Soy De Mou hele vejen igennem, og med Mourinho's manipulation og drastiske metoder, så ville det på ingen måde komme bag på mig, hvis vi i sidste ende finder ud af, at det var Mourinho selv som stod for det.
En teori som vil noget, men omvendt, så giver det ligeså god mening som hvis det var Casillas. Ingen af os kender rigtigt Casillas's personlighed, og jeg er sikker på han ikke er så diplomatisk korrekt i kulissen, men lige når det kommer til Mourinho, så findes der bare ikke etik og moral på vejen til succes på hans måde og komme dertil!
Du står langt fra alene med den teori. Der er store dele af den Spanske presse, der mener, at 'ultimatum' historien kom fra José Angel Sanchez, der var Mous største støtte i klubbens hieraki og en af de fire tilstede ved den frokost. Mou stod enormt svagt før historien, men i modsætning til Casillas og Ramos, hvis autoritet blev undergravet af den, kom han styrket ud på den anden side og fik endda Perez til meget offentligt at give ham hans fulde opbakning, på trods af stillingen i ligaen.
For så vidt angår Diego Torres historierne fra omklædningsrummet, historier der forøvrigt er forstummet siden i sommers, så har jeg læst langt, langt det meste af hvad den mand har skrevet i de sidste 15 år (eller hvor længe det nu er han har været El Pais Madrid/drama korrespondent), inklusiv hans bog om årene med Mou og ja, jeg er helt sikker på, at der var en spiller blandt hans kilder. Jeg er også sikker på at den spiller ikke var Iker, for den pågældende spiller er egentlig ret nem at identificere. Men der har også været fysioterapeuter, bolddrenge, bestyrelsesmedlemmer og andre blandt kilderne og så har Valdano helt sikkert bidraget - men om han også bidrog før han tabte sin krig med Mou, det er jeg ikke helt så sikker på.