Referat: 90 minutter i helvede

12 år 3 måneder siden #1 af raul7=kongen

Real Madrid er videre til semifinalen i Champions League for fjerde år i træk, efter 90 minutter i helvede, som heldigvis ende lykkeligt for de hvidklædte, omend det holdt hårdt for et særdeles uskarpt udehold.

Første halvleg bød på de 45 dårligste minutter Real Madrid har spillet, siden holdet sidst besøgte Dortmund i en afgørende Champions League-kamp. To mål af Marco Reus og et hav af elendige afleveringer var afgørende i en halvleg, som også bød på Di Marias brændte straffespark efter et kvarters tid.
Man fristes til at sige - som altid i store kampe - bød defensiven på en række huller og dumme individuelle fejl, således så henholdsvis Pepe og Illarra særdeles sårbare ud ved begge mål. Portugiserens fejl i det 24. minut var tilmed med til at sætte et, indtil da, ellers tandløst Dortmund-hold igang. Heldigvis for Real Madrid kunne man dog gå til pause, efter en halvleg, som ellers havde budt på gule kort til Sergio Ramos og Xabi Alonso, særligt Ramos' gule kort virkede tåbeligt, efter en situation, hvor Lewandowski alt for aggressivt begik frispark.
Anden halvleg blev nøjagtig som forventet. Real Madrid var det meste af halvlegen afventende med bolden, mens Dortmund af og til forsøgte at presse på i perioder. Kongeklubben havde sine chancer, primært til Gareth Bale, waliseren var dog ikke vanligt skarp. I den anden ende var Dortmund til gengæld uhyre farlige, særligt Henrik Mkhitary havde flere store chancer, farligst efter en god times spil, da han ramte stolpen efter en friløber, to andre store chancer tog Casillas sig af med klasseredninger.
Mod slutningen løb Dortmund helt og aldeles tør for kræfter, mens indskiftede Casemiro var med til at stabilisere en ellers uhørt svag Madrid-midtbane, hvor Di Maria, Illarra og Xabi Alonso kæmpede en hård kamp om prisen som kampens badebold.
Alt i alt gik det dog, som alle havde forventet. Real Madrid spillede sig videre til semifinalen, som forhåbentlig byder på godt spil i to kampe og ikke blot i 90 minutter, for det er helt og aldeles nødvendigt, når man møder storhold i Europa.

Kampfakta

Dortmund - Real Madrid: X-X(2-0)
24 min. Marco Reus
37 min. Marco Reus

Dommer: Damir Skomina

Gule Kort: Reus, Aubameyang (Dortmund) - Sergio Ramos, Xabi Alonso, Carvajal, Casemiro, Benzema (Real Madrid)
Røde Kort: Ingen

Kampens Spiller: Iker Casillas
Kampens Badebold: Angel di Maria
Kampens Detalje: Bale vs. Hummels i højre side

Dortmunds hold: Weidenfeller, Piszczek(82. Aubameyang),, Friedrich, Hummels, Durm; Jojic, Kirch, Grosskreutz; Mkhitary Reus; Lewandowski

Real Madrids hold: Casillas; Carvajal, Pepe, Ramos, Coentrao, Illarra(46. Isco), Modric, Xabi Alonso; Di Maria(73. Casemiro), Bale; Benzema(90. Varane)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #2 af Storken
Besvaret af Storken på emne Referat: 90 minutter i helvede
Tillykke med avancement til semifinalen.

12 år 3 måneder siden #3 af Sahinovic
Kampens badebold må så hellere gå til Illaramendi.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

• Zizou1981
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #4 af Zizou1981
Besvaret af Zizou1981 på emne Referat: 90 minutter i helvede
Elendig præstation. Vi kan takke Henrik M for at vi ikke ryger ud i aften. Han var godt nok uskarp. Hatten af for Dortmund som kommer med en fantastisk energi og udspiller os i 70 minutter.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #5 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Referat: 90 minutter i helvede
Hvad sagde jeg?

Vi kom alt for tæt på at blive slået ud i dag, fordi spillerne og åbenbart også Ancelotti allerede troede, at vi var videre. Fuldstændig uacceptabelt. For alt det dårlige, som Mourinho stod for (og jeg hader ham mere end de fleste), så var hans hold altid fokuserede og han havde rigtig god føling med hvor truppens selvtillid var. Det mestrede Ancelotti tydeligivs ikke i dag.

Jeg er ikke stolt af vores plads i semifinalen lige nu. Jeg skammer mig derimod over den indstilling, som spillerne startede kampen med. Sløsede afleveringer over det hele, halvhjertet presspil og mangel på koncentration på den sidste tredjedel.

Lad os allesammen takke Casillas for avancementet og komme videre. Truppen og Ancelotti har forhåbentlig lært deres lektie.

• Rubæk
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #6 af Rubæk
Besvaret af Rubæk på emne Referat: 90 minutter i helvede
Det er efter sådan en kamp jeg fortryder ikke at have været på chatten.

12 år 3 måneder siden #7 af Raul7-2880
Virkelig flov, grinagtig og pinagtig indsats mod et skadesramt Dortmund hold.
Endnu engang viser Carlos MEGA OVERVURDERET mandskab at når det virkelig gælder så kan holdet intet... Absolut intet!

Selvom de er videre, vinder de ikke ét eneste trofæ i år - og fortjener absolut INTET!

Har sjovt nok en stor chance for at nå finalen hvis man møder Chelsea i semifinalen - dog vil man sandsynligvis få en kæmpe røvfuld af Bayern efterfølgende...

12 år 3 måneder siden #8 af andreashn
Som der var en der skrev i en kommentar på Real Madrids facebookside..

Det er den bedste hævn overhovedet, da det var lige omvendt sidste år...

Dog vil jeg aldrig nogensinde sidde med så højt at blodtryk i 90 minutter...

¡Hala Madrid!

12 år 3 måneder siden #9 af 2:18
Besvaret af 2:18 på emne Referat: 90 minutter i helvede
Carvajal, fyldt med gå på mod, jeg er vild med det - Casemiro gjorde det rigtigt godt synes jeg - Modric er dygtig
Iker tager nogle dejlige bolde, men han er altså semiuvenner med bolden. Isco, har lyst til forlange mere

Puha, dejligt vi er videre, kunne være fedt hvis vi vandt et eller andet.. Men næsten endnu mere fedt hvis vi fik et stærkt og sammentømret hold næste år, der ikke er så sårbare..

12 år 3 måneder siden #10 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Referat: 90 minutter i helvede

andreashn skrev: Som der var en der skrev i en kommentar på Real Madrids facebookside..

Det er den bedste hævn overhovedet, da det var lige omvendt sidste år...

Dog vil jeg aldrig nogensinde sidde med så højt at blodtryk i 90 minutter...

Ja, det kan man sige. Faktisk forbavsende ens. Dog med den forskel, at Dortmund i dette tilfælde startede med følgende spillere: Manuel Friedrich, Oliver Kirch, Erik Durm og Milos Jojic.

Og nej, jeg har heller aldrig hørt om dem før...

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul7-2880

• FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #11 af FigoJensen
Besvaret af FigoJensen på emne Referat: 90 minutter i helvede
Jeg vidste ikke Bale var portugiser... Udover det er jeg ikke enig med skribenten i at Dortmund var tandløse indtil deres scoring. Jeg synes bestemt at huske, at vi både med held og dygtighed (Casillas) ikke kom bagud endnu tidligere i kampen, for Dortmund havde skam chancerne.

Jeg synes ikke, det er fair at udnævne en badebold. I dag er hele holdet (undtaget Casillas måske) så skandaløst ringe, at De alle må tage prisen!! Der er virkelig ikke en som var dårligere end de andre. De var alle helt væk. Man kan kun skamme sig over sådan et hold. De har intet at gøre i CHL, og det næste stop for Real Madrid er da også uden tvivl i semifinalen. Gang på gang, når Real møder et hold, som bare er lidt bedre end Granada i en betydningsfuld kamp, så sejler de fandme rundt som en sæk kartofler på en sejlbåd.

Men med det sagt, så er jeg verdens lykkeligste mand, for vi er videre. Vi kan umuligt spille dårligere end i dag i resten af turneringen, så det luner trods alt lidt. Og så er det også dejligt, at Ronaldo kunne spares 100% og forhåbentlig er sin skade helt kvit.

12 år 3 måneder siden #12 af Raúl Madrid
Nu må vi da håbe, at Ancelotti snart indser at Casillas skal være førstemålmand i La Liga også.

Leveret af Kunena Forum