Ingen præmier til Real Madrid
- Siempre Madrid
- Emne forfatter
- Administrator
Der var ingen præmier til Real Madrid, da FIFA her til aften kårede årets træner og uddelte Guldbolden til årets spiller.
Spaniens landstræner, Vicente del Bosque, løb nemlig med titlen som årets træner efter at han førte Spanien til en ny EM-titel i sommer. Han fik 34,3% af stemmerne, mens José Mourinho blev nr. 2 med 20,9%, mens Pep Guardiola fik 12,9% af stemmerne.
Der blev heller ikke nogen Guldbold til Cristiano Ronaldo, som fik 23,68% af stemmerne, men han måtte se sig slået af Lionel Messi, som via sine utrolige 91 mål i 2012 sikrede sig 41,60% af stemmerne og dermed den fjerde Guldbold i træk. Hans holdkammerat i Barcelona, Andrés Iniesta, fik 10,91% af stemmerne.
Det blev i det hele taget en aften i spansk fodbolds tegn, for Årets Hold bestod af 11 spillere fra La Liga, fordelt med 5 spillere fra Real Madrid, 5 spillere fra Barcelona og en enkelt fra Atlético Madrid. Årets hold ser således ud:
Casillas; Alves, Piqué, Ramos, Marcelo; Xabi Alonso, Xavi, Iniesta; Messi, Falcao og Cristiano Ronaldo.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Tobiasillas
- Gæst
Jeg fatter heller ikke hvad pique laver på FIFA's hold han var udskifter de mest af sæsonen fordi han koncentreret sig om shakira istedet for fodbold.
Resten ser fin ud og vel fortjent, Barça er ekstrem heldig at have verdens bedste nogensinde på deres hold uden at de enda har været ude og gav boksen for ham
Jeg er lidt træt af, hvor unuanceret debatten er blevet - der er jo alt for lidt respekt omkring Ronaldo, som har måtte kæmpe 5 gange mere end HGH-dværgen, og desuden har klaret sig i PL.
Barcelona har lavet et genialt stykke arbejde;)
- Siempre Madrid
- Emne forfatter
- Administrator
Jeg er dog enig med José Mourinho i, at forskellen på de to ikke er så stor, som de fire Guldbolde i træk til argentineren antyder.
Og gå nu ikke ud ad vejen med, at Lionel Messi skal prøve sig selv af i eksempelvis England for at bevise, at han er rigtig god. Dertil er der vist kun at nævne Iker Casillas, Alessandro del Piero, Paolo Maldini, Franco Baresi........
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Realmadrid94
- Platin bruger
Jeg henviser til den tone der er om Ronaldo disse dage / måneder..
Og jo, for mig kan Messi aldrig komme i betragtning som den bedste angriber nogensinde, hvis han ikke viser noget andet end det i Barcelona. Manden er jo pakket ind i bomuld, og hele holdet er bygget op efter hans krav og evner.
Som jeg plejer at sige; se hvordan Zidane og Luis Ronaldo kunne præstere på alle mulige forskellige baner, hold, lande osv... Det var magisk. Dertil er Cristiano og Messi stadig ikke nået, selvom Ronaldo kom nærmere med sit EM.
- Realmadrid94
- Platin bruger
M_linding skrev: Siempre
Jeg henviser til den tone der er om Ronaldo disse dage / måneder..
Og jo, for mig kan Messi aldrig komme i betragtning som den bedste angriber nogensinde, hvis han ikke viser noget andet end det i Barcelona. Manden er jo pakket ind i bomuld, og hele holdet er bygget op efter hans krav og evner.
Som jeg plejer at sige; se hvordan Zidane og Luis Ronaldo kunne præstere på alle mulige forskellige baner, hold, lande osv... Det var magisk. Dertil er Cristiano og Messi stadig ikke nået, selvom Ronaldo kom nærmere med sit EM.
Jeg forstår din pointe - Barcelonas spil er bygget op sådan så Messi kan bombe løs.
Er det ikke på samme måde i Real Madrid, og tidligere i Man U. for Ronaldo?
Husker en af de gamle spillere, (Gary Neville?) sige at det var utroligt hvordan hele holdet blev bygget op omkring en spiller. Han løb sjældent med hjem, men planen lykkedes og man vandt både mesterskab og ChL. :)
At Real Madrid så har andre der kan ramme målet er en anden side af sagen. Som Real fan må man tage hatten af for en mand der bomber løs, hver evig eneste kamp, hjemme og ude, med assist og mål. Ronaldo har ikke været skarp, i og med hele holdet har haft et formdyk.
Der mangler en masse ting, deriblandt en rød tråd. Ronaldo og Messis situation kan slet ikke sammenlignes... (selvom jeg lige har gjort det;)
- Realmadrid94
- Platin bruger
I store kampe: Spil bolden til Ronaldo og håb han scorer.
I Barcelona er det ligesom det Spanske landshold, bare med Messi. Håber det forklarede nok :)