Ancelotti: Vi er meget motiverede
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Væk
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Carlo Ancelotti mødte i dag spansk presse forud for onsdagens Copa del Rey-finale mod Barcelona.
Her kom han ind på følgende emner:
Første titel i sæsonen:
- Dette opgør er vigtigt af mange årsager. Fordi det er den første titel i sæsonen, som vi kan vinde. Dernæst fordi vi møder et stort hold som Barcelona. Alt dette gør det til en kamp af stor betydning. Muligheden for at vinde sæsonens første titel er en stor motivation for os.
Vigtigheden i forhold til sæsonafslutningen:
- På det mentale niveau er denne kamp meget vigtig i forhold til sæsonafslutningen. Efter denne kamp har det vindende hold mere motivation, flere drømme, større lyst til at gøre det godt resten af sæsonen. Jeg mener, at det i mental henseende bliver meget vigtigt.
Copa del Rey-finalen i 2011:
- Jeg tror ikke, at vi har en psykologisk fordel af det, der er sket tidligere. Her og nu er det en meget svær kamp for alle. Vi er nødt til at spille godt, med store drømme, med motivation og stor koncentration for at forsøge at vinde.
Nøglen til at nå til finalen:
- Nøglen har været den balance, vi har haft i turneringen. I januar gjorde vi det rigtig godt og indkasserede næsten ingen mål, vi spillede godt......jeg mener, overordnet set, at vi har nået finalen på fortjent vis.
Besked til tilhængerne:
- Til tilhængerne vil jeg sige, at de skal komme til kampen med store drømme og med den lyst, som holdet har, for sammen kan vi forsøge at vinde.
Forskellen på Copa del Rey og Coppa Italia:
- Coppa Italia er ikke så vigtig. Det er ikke en meget, meget vigtig turnering. Det er det her, meget lig FA Cuppen i England, hvor holdene kæmper meget for at vinde den.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Dejligt at vi har fået sådan en trang til medaljer tilbage.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen