Iker Casillas: Alt kan ske
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Væk
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Iker Casillas var i dag spillernes repræsentant på pressemødet forud for morgendagens Copa del Rey-finale.
Her kom han ind på følgende emner:
Talisman i finaler:
- Ideen er at gentage den finale mod Barcelona, vi har spillet en god Copa del Rey og nu vil vi også have toppen af kransekagen i Valencia. Det bliver en spændende kamp med store spillere, vi har tiltro til vores muligheder og vi tror på, at vi vil vinde.
Guddommelig hjælp (fra Iker selv, red.):
- Det er truppens arbejde, som har givet denne sæson. Vi er i finalen og i semifinalerne i Champions League, mens vi kæmper med om mesterskabet og vil fighte til sidste kamp for at få førstepladsen. Vi vil begynde med at vinde den første titel i denne sæson.
Cristiano Ronaldo:
- Det er ikke kun Cristiano, det er alle dem, som ikke er til disposition for træneren. Det kan dog ikke betale sig at snakke om de folk, som ikke er med, men i stedet om de folk, som er klar og at man vælger at bruge de bedst mulige folk for at vinde titlen.
Ville du ændre noget i forhold til 2011:
- Den finale var meget smuk, meget passioneret, med to hold, som ønskede titlen. Vi ønskede revanche og jeg tror at det var det, som endte med at give os titlen. Jeg ville ikke ændre noget, jeg håber det gentager sig.
Favorit:
- Jeg bekymrer mig ikke om Barcelonas seneste uge. Det er en helt anden kamp og i finaler kan alt ske. De har to turneringer, en hvor de har kompliceret tingene for sig selv og en hvor de kan vinde finalen. Vi kommer med en god stime. Vi er nødt til at glemme fortiden og fremtiden og koncentrere os om morgendagens kamp.
Redninger i finalen i 2011:
- I en finale tillægger man det mere end det er. Det var ikke sensationelt, men det animerer holdet mod målet, som er at vinde titlen. Jeg håber, at det bliver lige sådan i morgen og at alle bliver hovedpersoner og at Real Madrid ender med at vinde.
Dommeren:
- Mateu (Lahoz, red.) har jeg altid godt kunne lide, han er en god dommer. På sin måde, han har en anden stil, han lader holdene spille og jeg vil ikke ellers have en mening om dommerne.
Ekstra pres:
- Det er jeg vant til, men jeg vil ikke skabe forsider, kommentarer...men når du er i Madrid, er du alle dage genstand for meninger. Jeg vil ikke brokke mig, for det ville være værre, hvis de kastede sten efter mig på gaden. Jeg forventer, at vi alle er på forsiden i morgen.
Messi:
- Jeg vil ikke bekymre mig om ham, han skal bekymre sig om sit hold, så vil jeg bekymre mig om mit hold. Vi skal ikke tænke på dem, som ikke er der, vi skal tænke på dem, der er der og det skal motivere os til at hente sejren i morgen.
Vigtige kampe:
- Vi er forberedte, vi har ikke haft gode resultater i vigtige og afgørende øjeblikke. I den slags turneringer er man nødt til at eliminere modstanderen og når de gode resultater kommer, tror holdet mere på sine muligheder.
Ørefigen til Busquets (for det bevidste tramp på Pepes hoved, red.):
- Jeg vil ikke gå ind i det cirkus, som er skreget op. Jeg sagde det ikke for at dræbe eller nedgøre Xavi. Jeg ser ham i morgen og det vil tage to sekunder af vores samtale.
Tabte El Clásico-opgør:
- Træneren har planlagt kampen i morgen for at vinde. Vi kan ikke kigge bagud og tænke på, at vi har tabt to kampe til dem i denne sæson. Vi skal kæmpe, løbe, prese og gøre alt, hvad der står i vores magt.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen