Ancelotti: Vi skal have mod og personlighed
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Væk
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Carlo Ancelotti deltog i dag i det officielle pressemøde inden Copa del Rey-finalen i morgen.
Han kom ind på følgende emner:
Startopstillingen:
- Jeg har besluttet, at jeg ikke vil fortælle startopstillingen.
Cristiano Ronaldo:
- Jeg har her til morgen fået at vide, at jeg ikke kan gøre brug af ham. Han vil mangle, men som Iker sige, så har vi mange spillere og tiltro til dette hold, som altid har reageret godt på fravær. Det vil vi også gøre i morgen. Vi vil miste en spiller med en utrolig kvalitet, men måske vil hans fravær give mere motivation til de andre. De kampe, vi har spillet uden ham, har vi gjort godt, løbet mere og spillet mere sammen. Jeg forventer et godt og kompakt arbejde, i morgen bliver der ikke problemer med at motivere spillerne. Vi har planlagt kampen godt.
Hvordan slår man Barcelona:
- Det er en finale. Vi tænker ikke på at lukke modstanderen ned, vi vil spille kampen ud fra vores identitet. Det er den eneste løsning til at vinde denne finale.
Svagheder hos Barcelona:
- De angriber fortsat godt og har god kontrol over bolden, deres vigtigste kvalitet er boldbesiddelsen og for at vinde kampen, skal vi have mere boldbesiddelse end dem. Kampen i Madrid spillede vi godt, vi kæmpede godt, men begik små fejl og vi er nødt til at være koncentrerede hele kampen.
Straffespark:
- Vi har trænet det fem minutter i dag. Det er et psykologisk problem, ikke fysisk. Og det kan jeg ikke ændre.
Forhindre fejl i defensiven:
- Det bedste defensive arbejde er det kollektive. I ligaen begik vi to straffesparks og vi har arbejdet med fejlene for ikke at begå dem i morgen.
Boldbesiddelse:
- Vi er nødt til at have med i tankerne, at boldbesiddelsen hos modstanderholdet er rigtig god. Vi skal have kontrol over spillet med bold og derfor er det vigtigt at have mod og personlighed, som er de vigtigste kvaliteter til at spille en finale.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
(...) og for at vinde kampen, skal vi have mere boldbesiddelse end dem.
Det kan han da ikke mene? i så fald, så er slaget allerede tabt. Hvis han mente, at vi skal være bedre til at holde fast i bolden, og ikke kun benytte os af kontra, så forstår jeg ham.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- Storken
- Gæst
-
Real Madrid skrev:
(...) og for at vinde kampen, skal vi have mere boldbesiddelse end dem.
Det kan han da ikke mene? i så fald, så er slaget allerede tabt. Hvis han mente, at vi skal være bedre til at holde fast i bolden, og ikke kun benytte os af kontra, så forstår jeg ham.
Et eller andet sted har han en pointe. Real Madrid virker ofte trætte i slutningen af anden halveg, når de har løbet efter bolden hele kampen. Jeg har i hvert fald ikke set mange El Clasicos de seneste 6 år, hvor jeg tænkte Real Madrid fik lukket af over en hel kamp. Modsat Atletico der stiller sig tilbage hver uge, så er Real Madrid vant til at være det dominerende hold på banen. Jeg benægter ikke at Barca er sårbare overfor kontra, men det fungerer bedst, hvis modstanderholdet evner at stå kompakt. Real Madrid ville have gavn af, hvis de kunne holde på bolden i de perioder, hvor trætheden var ved at indfinde sig.
Gary Nevilla analyserede for nogle år tilbage udviklingen i kampene mellem Barca og Real Madrid:
www.dailymotion.com/video/xn2gn8_gary-ne...ico-10-12-2011_sport
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Det mest væsentlige er egentlig ikke, at Real Madrid ikke kan holde til 90 minutter med mindst boldbesiddelse, men snarere, at Barca er elendige til at spille uden bolden. Barca er ikke bygget til at forsvare, slet ikke i længere perioder, hvorfor det er et stærkt våben, hvis man i dele af kampen kan holde i bolden. Omvendt er Madrids forcer de hurtige omstillinger, hvor Barcas langsomme firebackkæde også er udsat, så dem skal man bestemt også køre af. Netop derfor, er det væsentligt, at spillere som Alonso og Modric rammer deres topniveau og det centrale forsvar bevarer tålmodigheden. Er der en åbenlys omstilling skal den køres, men ellers handler det om at holde bolden igang og modstå de første 5-6 sekunders pres - netop ting man lykkedes med i pokalturneringen mod Atletico, men ellers ikke har haft held til i de store opgør i denne sæson.
En anden ting som bliver interessant er, om vi i aften ser spillere som Isco, Bale og Di Maria(Cristiano var også i denne kategori, hvis han var med) forsøge sig med afleveringer bagud, for ligeså ødelæggende som det er, at Illarra aldrig spiller fremad, ligeså hårdt er det possessionmæssigt, at de herrer sjældent spiller bolden sidelæns eller bagud. Noget som i min optik er nødvendigt, hvis man skal have perioder på bolden - hvilket vi ikke har været gode til at have i de store opgør.
Generelt bliver det et spændende opgør i aften. Det er en finale, men det er mest af alt en gylden mulighed for Ancelotti til at foretage nogle små og afgørende ændringer, som kan blive væsentlige både i forhold til Bayern-kampene, men også i forhold til de kommende sæsoners kampe mod Barca. Indtil nu kan jeg godt lide, hvad jeg har set i Ancelottis periode med holdet, men der mangler lige det sidste, før vi helt er helt oppe og ringe.
Real Madrid skal have bolden over på Barcelona's banehalvdel, så de 3 forreste ikke presser boldholderen på samme måde, som 5-10 meter foran eget felt, og det er mange gange der vi også har fejlet med Ancelotti som træner.
Det første opgør fandt Ancelotti ud af hvordan han skal spille imod Barcelona. I andet opgør, så spillede vi sådan nogenlunde som vi skal spille, og var på mange måder ligeså dominerende som Barcelona, så i aften kan da kun byde på en sejr!
Lige idag er jeg ikke fan af det tålmodige og meget afventende spil, som vi har spillet de sidste mange kampe. Tålmodigt spil skal forstås, at vi ofte spiller den frem og tilbage imellem forsvar og midtbane, men idag skal det være midtbane til angreb, da Barcelona ikke har et pres som starter fra forsvaret til angreb, men fra angreb til forsvar, og på den måde vil vi få mere ro på spillet, da der ikke er samme intensitet i presspillet fra Barcelona's side af.
Jeg er helt enig med kongen i, at det bliver afgørende om vores 3 forreste bliver gode nok til, at spille bolden baglæns, og her frygter jeg specielt for Bale. Det nytter jo ikke noget og ville dominere med bolden, hvis vi søger målet efter 2-3 afleveringer.
Vi skal stå kompakt når Barcelona har bolden, og bryde deres spil, så vi kan komme afsted i vores omstillinger, men samtidig må vi ikke stille os tilbage på målspark, så et højt pres vil altså også gøre underværker for vores spil, og på den måde er det nemmere og undgå deres presspil.
Jeg tror på en 2-1 eller 3-2 sejr idag, men forhåbentlig vinder vi en sten sikker 4-1 sejr. Benzema som første målscorer idag er det åbenlyse for mig, og den er da også spillet for 200 kr. :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.