Et skridt nærmere Portugal
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Målscorer Benzema lammede de nykronede tyske mestre med en indersideafslutning tæt under mål.
Benzemas tidlige scoring blev den eneste i giganternes kamp, og så kan Real Madrid rejse til Tyskland i næste uge med visheden om, at drømmen om en tur til Lissabon i slutningen af maj i den grad lever.
Overordnet set var spanierne farligere og langt mere kyniske end Bayern München, når mulighederne bød sig. Og med en kende mere skarphed kunne enten Dí María, Benzema eller Cristiano Ronaldo sagtens have sørget for en endnu større sejr.
Boldbesiddelse kan i det store regnskab bruges til nul og niks, og for anden gang på en uge viste Real Madrid, at overtag i netop den statistik ikke vinder fodboldkampe alene.
For nok havde Bayern München bolden mest, men trods utallige fornemme afleveringer på midten af banen og lange afleveringer ind foran Casillas, så fik tyskerne udover en fin mulighed til Götze og et desperat langskud fra Robben aldrig rigtigt skabt den helt store chance.
Madrid stillede sig derimod ned på kanten af eget felt, klogt afventende og med fornemmelse for, hvornår klubbens affyring af signaturvåbnet; de hurtige omstillinger; skulle falde. Når de gjorde det endte det ofte i åbne chancer, som Cristianos forfejlede overskud, Dí Marías kiksede flugter og så naturligvis målet til 1-0:
Coentrãos linealpræcise aflevering sendt på tværs af Neuer og resten af forsvaret og lige i kattepoten på Benzema, der med største lethed sendte den over stregen. Jubel overalt på stadion fraregnet de 5000 tilrejsende tyske fans og kommentatorerne fra TV3+.
Der kom dog en smule grums i baristaens yndlingskaffe, da suveræne Pepe måtte lade sig udskifte med smerter ovenpå en skånselsløs Casillas-aktion. Ind i stedet for ham kom Varane, og det var ingenlunde en svækkelse. Franskmanden var rolig og kontrolleret som ikke set længe. En sand fornøjelse. Samme prædikat kan sættes på flere af hans hvidblusede holdkammerater, hvor man kæmpede som en samlet enhed og aldrig lod sig kue af tyskernes tunge pres.
Dertil var det taktiske oplæg og løbevilligheden simpelthen for indstuderet og som minutterne skred frem mistede selv Bayern München troede på tingen og overlod endnu mere af initiativet til hjemmeholdet, der kvitterede ved at være lige ved at skabe flere åbne chancer i slutminutterne.
1-0 endte det, og det kan ingen af holdene være rigtigt vrede over, når de reflekterer over kampen på morgendagens taktiske nedtakt. Real Madrid har dog en kende mere at glæde sig over, da man undgik det livsfarlige tyske udebanemål, som kunne have gjort returkampen vanskeligere, end den i forvejen er.
Den kamp spilles tirsdag i næste uge, hvor spanierne også kan glæde sig over, at hverken Ramos, Xabi Alonso eller Illarramendi sidder udenfor med karantæne, hvilket de ellers var risikozonen for .
Med sejren har Ancelotti stadig ikke prøvet at tabe til Bayern München holder han den statistik i en kamp mere, så er Real Madrid klar til finalen i Champions League.
Real Madrid – Bayern München 1-0 (1-0)
1-0 Benzema (19. min.)
Real Madrid
Casillas – Coentrão, Pepe (72. min., Varane), Ramos, Carvajal – Xabi Alonso, Modric, Dí María, Isco (81.min., Illarramendi) – Cristiano (72. min., Bale), Benzema
Gule kort:Isco
Bayern München
Neuer – Alaba, Dante, Boateng, Rafinha (67. min., Martínez) – Schweinsteiger (72. min., Müller), Lahm, Ribery (72. min., Götze), Kroos, Robben – Mandzukic
Kampens spiller:Pepe var her, der og alle vegne – endnu en sublime præstation fra den stærke portugiser.
Kampens detalje:Coentrãos fornemme tværaflevering, der ledte op til Benzemas scoring.
Kampens badebold:Carvajal, der egentlig ikke spillede decideret skidt, men som dog trods alt lod sig overrumple lidt for ofte.
Dommer:Howard Webb
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg er rigtig glad for spillet i dag! Helt fantastisk kollektiv indsats. Eneste kritikpunkt er, at man til tider sparker bolden lidt for meget op. Især Casillas og Pepe/Ramos kunne flere gange have spillet en back, men valgte i stedet at smide en høj bold op, der i de fleste tilfælde ikke bliver en Real Madrid bold.
Desuden synes jeg godt nok, at Ribery spiller en forfærdelig kamp. Robben er klart deres mest farlige spiller.
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Sebberg skrev: Desuden synes jeg godt nok, at Ribery spiller en forfærdelig kamp. Robben er klart deres mest farlige spiller.
Tænk hvor farlig han så ville være, hvis Coentrao spillede en dårlig kamp.
- Ingen svæver på banen som Zizou!
rezamadridista skrev:
Sebberg skrev: Desuden synes jeg godt nok, at Ribery spiller en forfærdelig kamp. Robben er klart deres mest farlige spiller.
Jeg håber, Coentrao bliver foretrukket frem for Marcelo i den næste kamp! For hold kæft hvor har han bare været fantastisk i de sidste par kampe, både defensivt og offensivt.
Bismo skrev:
rezamadridista skrev:
Jeg håber, Coentrao bliver foretrukket frem for Marcelo i den næste kamp! For hold kæft hvor har han bare været fantastisk i de sidste par kampe, både defensivt og offensivt.
Hvis Coentrao fortsat har lyst til at spille er det fint med mig. Så har vi 2 af verdens bedste backs og de kan hver noget forskelligt. Skal indrømme jeg var klar til at lade Coentrao gå gratis :p Men han har ligesom Di Maria og Benz vist at han stadig fortjener at fortsætte. I hvertfald hvis han holder det niveau.