Ancelotti: Real Madrid kan vinde over alle
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Carlo Ancelotti mødte i går international presse efter kampen mod Bayern München og han var naturligvis glad for sejren.
Han kom ind på følgende emner:
Cristiano Ronaldos kamp:
- Jeg mener ikke, at han var så kontrollerende, men han var ikke helt fit for fight. Han har lavet meget lidt spurt-træning. For os var det vigtigste, at han spillede. Han har abejdet hårdt for at være med og vi er glade.
En glad træner?
- Jeg er glad for alt. Kampen var svær og vi spillede godt. Jeg er glad for alt i kampen.
Diego eller Casillas i ligakampen i weekenden?
- Nej, det spiller Diego López og Casillas på tirsdag.
De to seneste kampe:
- I forhold til at arbejde sammen har det været de bedste i sæsonen. Det kan godt være, at vi ikke har spillet så godt, lidt og haft problemer, men spillelysten i truppen er meget stor. Jeg ser en meget positiv atmosfære.
Coentraos arbejde:
- Hver gang Fabio har spillet har han ydet sit maksimale, koncentreret, aggressiv og meget intelligent.
Gode resultater mod de store:
- Real Madrid kan, med den kvalitet holdet har, vinde over alle. Det er sandt, at vi ikke gjorde det godt i starten, men arbejdet i denne del af sæsonen har hjulpet os til at få gode resultater.
Den valgte taktik:
- Vi havde meget store chancer i denne kamp, fordi dette holds kontra er formidabelt. Det er normalt, at man benytter kontra i kampe mod Bayern og derfor er man nødt til at forsvare sig godt. Jo længere fremme man forsvarer, des bedre. I anden halvleg faldt presset.
Boldbesiddelse:
- Jeg kan ikke lide at forære bolden væk, det er klart at man ikke kan have den hele kampen og Bayern har en meget klar filosofi. Fodbold er ikke kun boldbesiddelse, det er også forsvar og kontra-angreb. Der var en gammel træner som sagde, at når man selv har bolden, så har de andre ikke muligheden for at score.
En skræmt start:
- I starten spillede vi lidt skræmte, tabte bolden for hurtigt og havde problemer, men det blev bedre. Vi begyndte lidt skræmte, fordi vi behøvede mere intensitet for at presse højere på banen. Vi pressede godt mod slutningen og ikke i starten, det var mærkeligt. Vi modstod presset godt, men holdet er begyndt at arbejde og spille bedre. I anden halvleg havde vi ikke samme effektivitet, men vi kontrollerede spillet fodt.
Brændte chancer:
- Vi kunne have scoret og Bayern kunne have scoret, men Iker var fantastisk. Man skal vide, at vi vil få det svært i München, men vi vil kæmpe og give alt, ligesom vi gjorde i dag. Vi har fået en fantastisk hjælp af tilskuerne med en spektakulær atmosfære. Vi vil gøre alt, hvad der står i vores magt for at nå til Lissabon.
Udskiftningen af Cristiano Ronaldo:
- Det var en afgørelse, som vi traf inden kampen, risikoen for et tilbagefald var større efter en time af kampen, fordi musklen var træt. Han gjorde det godt, det er normalt efter at have været ude i 20 dage, at man ikke er 100% klar, men han ofrede sig i kampen og han vil være bedre på tirsdag, akkurat som Bale.
Pepe og det defensive arbejde:
- Pepe har fået et slag. De to backs arbejde var rigtig godt og de fik hjælp af Isco og Di María. Bayern brugte banderne meget og hjælpen fra midtbanen var rigtig vigtig. Når man kan kombinere opofrelse og kvalitet, er det rigtig godt.
Et svært opgør i vente?
- Kampen i München bliver svær. Vi skal spille med tiltro og lyst. Man ved aldrig, hvad der venter i München.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Ikertheman
- Gæst
-
Vi plejer ikke, at være kendt for disciplineret forsvarsspil, især ikke med Ramos/Pepe konstellationen, men den gik over alt forventning i går, dog passer det, at Bayern er Peps Barcelona bare uden Messi, som kan afgøre på egen hånd, det gik simpelthen for langsomt.. Jeg håber virkelig, at Varane næste sæson kan blive et supplement/gå ind på den ene af CB, da det virkelig ville passe Madrid med en mere afventende, velovervejet og knapt så busende forsvarsspiller..
Super god kamp af Coentrao, mere af den slags spil og vores kvaler på VB er slut!
Ancelotti passer utroligt godt til Real som person - i hvert fald ud af til.. Jeg håber ikke, at han er for ydmyg når det gælder indkøb, indflydelse på truppen etc etc.. HVIS, at Real IKKE vinder flere titler i år, så håber jeg stadig, at vi beholder Ancelotti, for man kan se, at truppen har et koncept og at folk som Isco, Bale, Illara, Benz præsterer bedre og bedre (her vil jeg især fremhæve Benz!), selvfølgelig handler det i en hvis grad også om tilpasning..
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Ikertheman skrev: Det ser lovende ud, det ser ud til, at Ancelotti virkelig har fundet et værktøj mod en modstander med høj boldbesiddelse - 4-4-2 i forsvar og 4-3-3 (som udgangspunkt) i angreb.. Jeg glæder mig til at se, hvad en Khedira kan gøre på midtbanen, når vi mangler fysik derinde, da der ikke er meget fysik/duel i hovedspillet i en Modric/Alonso/di Maria, det overrasker mig, at Bayern ikke spiller på dette, da vi har haft store problemer i kampe, hvor vi skal sætte os fysisk på midtbanen..
Vi plejer ikke, at være kendt for disciplineret forsvarsspil, især ikke med Ramos/Pepe konstellationen, men den gik over alt forventning i går, dog passer det, at Bayern er Peps Barcelona bare uden Messi, som kan afgøre på egen hånd, det gik simpelthen for langsomt.. Jeg håber virkelig, at Varane næste sæson kan blive et supplement/gå ind på den ene af CB, da det virkelig ville passe Madrid med en mere afventende, velovervejet og knapt så busende forsvarsspiller..
Super god kamp af Coentrao, mere af den slags spil og vores kvaler på VB er slut!
Ancelotti passer utroligt godt til Real som person - i hvert fald ud af til.. Jeg håber ikke, at han er for ydmyg når det gælder indkøb, indflydelse på truppen etc etc.. HVIS, at Real IKKE vinder flere titler i år, så håber jeg stadig, at vi beholder Ancelotti, for man kan se, at truppen har et koncept og at folk som Isco, Bale, Illara, Benz præsterer bedre og bedre (her vil jeg især fremhæve Benz!), selvfølgelig handler det i en hvis grad også om tilpasning..
Selvom vi ryger ud af CL og ikke vinder ligaen, er Carlos ansættelse slet ikke til overvejelse. Manden har gjort det over alt forventning: Han har skabt den famøse balance, han har fået ro på de spillere, der havde aggressive tendenser, han har givet os forskellige spillestile alt afhængig af vores modstander og han har givet os flere tangenter at spille på. Det er ikke længere bare hurtige fløje. Nu er det også hurtigt kombinationsspil oppe foran (som konstant udvikles med Isco og Modric) og en defensiv, som jeg ikke har set bedre i mange år. Kort sagt - manden har skabt et hold og han er allerede en ubetinget succes. Næste sæson med Khedira tilbage og et endnu bedre forståelse spillerne og kæderne imellem, der vil vi være uhyggelige.
Jeg er fortrøstningsfuld og meget optimistisk omkring fremtiden :-)
"Maybe they hate me because I'm too good."