Marcelo: Vi får at se, om træerne kommer til at brænde

• gustav
  • gustav's profilbillede Emne forfatter
  • Junior bruger
  • Junior bruger
  • "Soy madridista de corazón, blanco hasta la muerte"
12 år 3 måneder siden #1 af gustav

Real Madrids brasilianske venstreback var glad for at gøre comeback i lørdagens 4-0 sejr over Osasuna. Her startede den 25-årige brasilianer inde for første gang, siden han blev skadet i slutningen af marts. 

Hjemme på Estadio Santiago Bernabéu mod Osasuna nettede Ronaldo to gange, Ramos fulgte op og Carvajal lukkede og slukkede til slutresultatet.

Der gik ikke langt tid efter, at dommer Teixeira Vitienes havde fløjtet kampen af, før al fokus blev rettet mod tirsdagens vigtige semifinale-returopgør på Allianz Arena mod Bayern München i Champions League.

Marcelo nægtede efter kampen at tale om sin egen præstation, men han gav udtryk for sin begejstring for de 3 points.

- Vi er gode. Nu må vi tænke på at hvile og restituere og fokusere på den vigtige kamp på tirsdag.

- Den næste kamp er altid den vigtigste, og det er sådan, vi altid ser på det. Vi har en chance for at komme i finalen. Vi bliver nødt til at være afslappede og vise ydmyghed, når vi går ind til kampen. Vi skal vise vores modstander respekt. Vi får at se, om træerne kommer til at brænde eller ej, fortalte den brasilianske landsholdsspiller ironisk som modsvar til Carl Heinz Rummenigges påstand om, at træerne kommer til at brænde i München på tirsdag.

Om sin skade og udsigten til spilletid:

- Jeg var opsat på at blive klar og vende tilbage på banen igen. Jeg ønskede at hjælpe, og takket være Gud har fysioterapeuterne og lægerne hjulpet mig, så jeg nu er 100 procent klar igen.

- Når jeg er klar til kamp, og træneren ikke vælger mig, er det normalt, at jeg ikke er glad. Jeg ønsker at spille. Træneren bestemmer, og jeg er klar til at spille så mange kampe som muligt.

"Playing for Real Madrid is like touching the sky" - Juanito

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 3 måneder siden #2 af Sahinovic
''…vi skal vise vores modstander respekt.''

Hvorfor skal man det? Kør dem over uden og vise respekt.

Det er det jeg elsker ved Jurgen Klopp, han har absolut ingen respekt for nogen hold i verden, han går ind i alle kampene med samme tilgang og det var en af grundene til at de med lidt mere skarphed kunne have scoret 6-7 mål på os.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved Sahinovic.

12 år 3 måneder siden #3 af Siempre Madrid

AlanSahinovic skrev: ''…vi skal vise vores modstander respekt.''

Det er det jeg elsker ved Jurgen Klopp, han har absolut ingen respekt for nogen hold i verden, han går ind i alle kampene med samme tilgang og det var en af grundene til at de med lidt mere skarphed kunne have scoret 6-7 mål på os.

Vrrrooooooouuummmmm, sagde det, da pointen fløj lige hen over hovedet på Sahinovic.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Real Madrid, Dios, Siempre fiel

12 år 3 måneder siden #4 af Sahinovic

Siempre Madrid skrev:

Vrrrooooooouuummmmm, sagde det, da pointen fløj lige hen over hovedet på Sahinovic.

Haha :D

Så må du da lige forklare mig pointen Siempre (-;

Florentino Pérez

• PeterLe
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #5 af PeterLe
At vise modstanderen respekt er ikke det samme som at vi så ikke kan køre dem over. Rent høflighed at udvise respekt overfor modstanderen.

12 år 3 måneder siden #6 af Sahinovic

PeterLe skrev: At vise modstanderen respekt er ikke det samme som at vi så ikke kan køre dem over. Rent høflighed at udvise respekt overfor modstanderen.

At vise/at have for meget respekt til modstanderen er netop en stopklods til at kunne køre en modstander over.

Florentino Pérez

12 år 3 måneder siden #7 af Siempre Madrid

AlanSahinovic skrev:

Siempre Madrid skrev:

Haha :D

Så må du da lige forklare mig pointen Siempre (-;

Hvis man skal have nogen chance for at smadre Bayern München (eller andre hold) respektløst, skal man netop have respekt for dem, når man går på banen. Hvis man viser manglende respekt som mod Dortmund, så får man problemer.

Så man skal gå på banen i München med den viden, at man står over for en værdig modstander, som også selv vil i den finale og er man ikke klar på det, så er man respektløs over for sig selv og ikke Bayern.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

• Pepe
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #8 af Pepe

Har du måske glemt kampen mod Alcorcon ?
Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved Pepe.

• RealMadridsArmy
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #9 af RealMadridsArmy
Besvaret af RealMadridsArmy på emne Marcelo: Vi får at se, om træerne kommer til at brænde

Pepe skrev:

Har du måske glemt kampen mod Alcorcon ?

sad jeg faktisk også og tænkte på:D

12 år 3 måneder siden #10 af Dios

Jeg tror du forveksler frygt med respekt i denne sammenhæng. Respektere du ikke modstanderens karakter, så spiller man lidt for naivt i mine øjne. Man bliver nødt til at respektere eller anderkende, om man vil, modstanderens kvalitet.
Vi skal derimod ikke frygte dem, og det er netop det jeg kan forstå på dig du ikke håber på sker, og her er jeg da helt enig.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved Dios.

12 år 3 måneder siden #11 af Sahinovic
Tak Dios, du har forstået min pointe, indtil videre ihvertfald (-:

Tit når jeg høre spillere/trænere sige inden en kamp ''vi skal vise vores modstander respekt'' - så forstår jeg det på den måde at vi skal vise vores respekt til modstanderen gennem vores spil.

Et godt eksempel IMO kunne være Atl. Madrid - Chelsea kampen hvor jeg godt nok var skuffet over Atl. Madrid's præstation/mentalitet over et svækket Chelsea hold. Atl. Madrid viste, - IMO, - ikke respekten til hverken Barcelona eller Real Madrid når de skulle spille imod dem, de kom på banen mod begge hold med attituden ''vi er Atl. Madrid, hvem er i?'' - men selvfølgelig med den ydmyghed/respekt at de stadig godt ved hvad både Real Madrid og Barcelona er i stand til, men at de stadig havde den samme tilgang til kampene hvor de ikke viste repekt igennem deres spil, og det er en af grundene til at de klarede sig godt mod os og Barcelona, men at de ikke gjorde det godt mod Chelsea.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved Sahinovic.

12 år 3 måneder siden #12 af BBB

AlanSahinovic skrev: Tit når jeg høre spillere/trænere sige inden en kamp ''vi skal vise vores modstander respekt'' - så forstår jeg det på den måde at vi skal vise vores respekt til modstanderen gennem vores spil.

Det er rigtigt forstået. Vi skal knække dem ved at være bedre end dem, hvilket nogle gange er ved at spille mere defensivt end modstanderen. Fundamentalt er det dog seriøsiteten i vores tilgang, som skal skinne igennem i vores spil. Modric skal ikke begynde med sjuskede afleveringer, fordi vi møder Almeria.

Leveret af Kunena Forum