Marcelo: Vi får at se, om træerne kommer til at brænde

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #13 af RasmusKring

AlanSahinovic skrev: Tak Dios, du har forstået min pointe, indtil videre ihvertfald (-:

Tit når jeg høre spillere/trænere sige inden en kamp ''vi skal vise vores modstander respekt'' - så forstår jeg det på den måde at vi skal vise vores respekt til modstanderen gennem vores spil.

Et godt eksempel IMO kunne være Atl. Madrid - Chelsea kampen hvor jeg godt nok var skuffet over Atl. Madrid's præstation/mentalitet over et svækket Chelsea hold. Atl. Madrid viste, - IMO, - ikke respekten til hverken Barcelona eller Real Madrid når de skulle spille imod dem, de kom på banen mod begge hold med attituden ''vi er Atl. Madrid, hvem er i?'' - men selvfølgelig med den ydmyghed/respekt at de stadig godt ved hvad både Real Madrid og Barcelona er i stand til, men at de stadig havde den samme tilgang til kampene hvor de ikke viste repekt igennem deres spil, og det er en af grundene til at de klarede sig godt mod os og Barcelona, men at de ikke gjorde det godt mod Chelsea.

Atletico Madrid viser da netop respekt imod Real Madrid og Barcelona. De er ikke naive og prøver at styre kampen, men de accepterer derimod, at begge de hold formentlig er dem overlegne, hvis de prøver. I stedet spiller de på deres styrker og står kompakt. De viser altså Real Madrid og Barcelona respekt med deres tilgang til kampen, men på banen, der går de til den og spiller med en aggressiv "respektløs" attitude.

Jeg forstår din pointé, men Marcelo snakker om det første. Til alle kampe gælder det om at gå ind til kampen med respekt for de eventuelle styrker, som modstanderen har, og spille derefter. Imod Dortmund gik det galt for os, fordi vi var arrogante og ikke havde respekt nok for Dortmund. Det resulterede i en meget sløset første halvleg.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum