Guardiolas mareridt
Det er næsten en måned siden, at Bale og Cristiano sidst spillede en kamp sammen.
Dengang var offeret Borussia Dortmund, som på Santiago Bernabeu blev slået med komfortable 3-0 i den første kvartfinale af årets Champions League. Siden har begge spillere været ude af holdet med enten sygdom eller en mindre skade, men Guardiola har alligevel haft mulighed for at se Cristiano og Bale hver for sig.
Og det kan ikke have været sjovt for catalaneren. Den første advarsel kom allerede inden det første semifinale-opgør mellem Real Madrid og Bayern München, og blev naturligvis gengivet på storskærm inden weekendens opgør mod Osasuna. Bale havde gjort det onde ved Guardiolas tidligere udvalgte, da waliseren viste, hvorfor han er blandt verdens tre dyreste spillere. Bale satte turboen til og i en mageløs kulisse tog han og resten af Real Madrid-holdet Copa del Rey-trofæet med hjem til Madrid. Hvor det hører til.
Et par minutter efter at højdepunkterne fra Copa del Rey-finalen blev vist, var det tid til at juble over verdens bedste fodboldspiller. Cristiano Ronaldo gav Guardiola advarsel nummer to, da han med fart og præcision kærtegnede boldens g-punkt præcis nok til, at sende et jubelbrøl igennem de fremmødte fans. Den gennemsnitlige Bayern-fan må i dét øjeblik have vidst, at det bliver en overordentlig svær kamp. En gennemsnitlig Bayern-fan med catalanske rødder som samtidig skal finde et svar på, hvordan man griber morgendagens kamp an må have haft det mere end almindeligt svært. At Cristiano 45 minutter senere viser, at han uden problemer kan lave samme form for mål to gange, må unægteligt have gjort det hårdere for Guardiola.
Guardiola og hans stab står nu i et dilemma. Desperate og hovedløse angreb mod Real Madrid er selvmord, men at spille bolden rundt uden at afslutte er, som vi så i første semifinale, også selvmord. Bale og Ronaldo har tilsammen scoret 19 mål i dette års Champions League. Sammen med Benzema stiger totalen til 24, og de vil alle være til stede på Allianz Arena. Det bør give alle possession-fixerede trænere mareridt.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Keep it up!
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Jeg håber fandeme han har mareridt, og jeg synes pointen er fed. Hold kæft et par frygtindgydende kontra-drenge vi har rendende oppe foran, og hvor betyder det dog meget, at Cristiano viser han ikke har glemt hvordan man gør. Ligegyldigt hvor god man er til fodbold, så er det vigtigt med selvtillid.
... At jeg så skal have mareridt i nat, om at hverken Gareth eller Cris når at røre bolden inden vi er bagud 2-0 er en anden sag, jeg håber du får ret.