Xabi Alonso mødte pressen

11 år 9 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Xabi Alonso var i dag udvalgt til at møde spansk presse forud for morgendagens returkamp mod Celta i Copa del Rey.

Meget af snakken kom naturligvis til at omhandle gårsdagens uddeling af Guldbolden og kåringen af årets træner, hvor José Mourinho glimrede ved sit fravær, men det valgte Xabi Alonso at slå hen:

- Mourinho arbejdede om eftermiddagen på morgendagens kamp. Vi bakker fuldstændigt op om Mourinhos beslutninger.

Xabi Alonso blev også bedt om at kommentere på vinderne af henholdsvis Guldbold og årets træner, men det afviste han at kommentere på. I stedet fik han lov til at forklare lidt om situationen omkring hans kontraktforlængelse og her sagde han:

- Forlængelsen er ikke et tema, som bekymrer mig. Det er ikke på bordet og vi tager hver ting itl sin tid.

Til gengæld ville han gerne have, at Real Madrid forlænger med Cristiano Ronaldo hurtigst muligt:

- Selvfølgelig ville jeg også forlænge med Cristiano, jeg håber at det kan ske inden længe. Klubben er meget glade for Cristiano, jeg har slet ingen tvivl om, at han føler opbakningen.

Endelig lagde Xabi Alonso låg på den påståede konflikt mellem José Mourinho og Iker Casillas, som har startet de to seneste kampe på bænken:

- Deres forhold er præget af respekt, stor hjertelighed og forsøget på at kæmpe for holdet. 

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum