Real Madrid vil anke Xabi-karantæne

12 år 2 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Ifølge spansk presse vil Real Madrid gøre alt hvad der står i klubbens magt for at forsøge at få omstødt det gule kort til Xabi Alonso i tirsdagens CL-kamp mod Bayern München, således at den stærke midtbanespiller kan være med i CL-finalen.

Det bliver dog en næsten umulig opgave for Real Madrid at få UEFAs disciplinær-komité til at omstøde det gule kort, for Valencia fik affærdiget deres anke over et mere tvivlsomt gult kort til angriberen Paco Alcácer forud for andet semifinale-opgør i Europa League mod Sevilla, men Real Madrid er angiveligt klar til at tage sagen helt til CAS for at få omstødt dommen.

Xabi Alonso har fået sine tre gule kort mod FCK, Dortmund og altså Bayern München. Tre gule kort i 8 CL-kampe, som betyder at han ikke er med i den store finale.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 2 måneder siden #2 af JesperA
Hvis den Dante laver på Ronaldo efter 17 minutter kun er til gult, så er der ikke skyggen af frispark på den Alonso får gult for. Jeg synes også man som dommer bør tage hensigten bag tacklingen med, og Alonso trækker sig med det samme og laver hvad jeg vil betegne som en halvhjertet og undskyldende glidende tackling, uden nogle onde hensigter. Så kan man som dommer sgu godt lige kigge på stillingen, og tage konsekvenserne ved advarslen med i bedømmelsen, den stod trods alt 0-4 samlet, og han vidste uden tvivl godt hvad den advarsel ville medføre.

• 10-Tallet
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #3 af 10-Tallet
Besvaret af 10-Tallet på emne Real Madrid vil anke Xabi-karantæne
Jeg var slet ikke i tvivl om, at Real Madrid ville anke det gule kort. I mit perspektiv er det pinligt at hverken Real Madrid eller Xabi Alonso (hvis han overhovedet har noget at skulle have sagt) ikke vedkender sig realiteterne. Selvfølgelig var der gult til Xabi Alonso. Han kaster sig klodset ned i tacklingen og kommer tilmed bagfra. Det er én af de dårligste beslutninger som jeg har oplevet en fodboldspiller træffe i meget lang.

Og husk nu kære venner. Xabi Alonsos gule kort bliver ikke mindre gult, fordi der findes situationer i kampen, hvor der også kunne være, men ikke blev, uddelt et gult kort.

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #4 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Real Madrid vil anke Xabi-karantæne
Selv hvis UEFA skulle give os medhold i sagen, så mener jeg ikke han skal starte inde i finalen. Vi har nok af offensive kræfter på midtbanen med Modric og De Maria i en 4-3-3.

Mod Atletico skal der løbes utrolig meget, og især defensivt skal der arbejdes hårdt, hvis vi skal gøre os nogen forhåbninger om en sejr mod dem. Jeg er stor fortaler for Illarramendi, da han netop er sådan en spiller, som jeg føler der vil være behov for mod Atletico. Han bidrager måske ikke særlig meget offensivt (eksempelvis lange diagonale afleveringer til Ronaldo, Benzema og Bale), men defensivt er han den bedste af de midtbane spillere vi har i truppen, udover Khedira, der dog ikke vil være i form til opgøret.

En anden mulighed, er Ramos eller Pepé på den defensive midtbane, hvilket betyder at Varane skal starte inde i forsvaret. Det så vi mod Barca (første El Clasico, hvor vi tabte 2-1). Det gik selvfølgelig ikke særlig godt mod dem, hvorfor Illarramendi kom ind i anden halvleg på den defensive midtbane, men mod Atletico tror jeg faktisk det kunne blive en succes.

Leveret af Kunena Forum