Sidste-øjebliks scoring holder liv i Real Madrids titeldrømme

12 år 2 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Real Madrids spillere fik sig en lidt uventet gave tidligere på dagen, da Atlético Madrid tabte deres udebane-opgør mod Levante med 2-0 og dermed kunne en sejr for alvor bringe Ancelottis tropper tilbage i kampen om mesterskabet.

Opgøret blev dog indledt med et minuts stilhed for Dani Carvajals bedstefar, som afgik ved døden tidligere på ugen, hvilket en tydeligt rørt Carvajal ikke kunne lægge skjul på.

Real Madrid satte sig fra start på opgøret og efter blot tre minutters spil blev Cristiano Ronaldo spillet helt fri, men portugiseren havde endnu ikke skudt sig varm i opgøret.

Valencia fik afværget det værste Real Madrid-stormløb og kom bedre med i kampen og det kunne have været skæbnens ironi, hvis en tidligere spiller i klubben, skulle have givet hjemmeholdet et tilbageslag i bestræbelserne på at nå med helt frem og heldigvis tog Dani Parejos hovedstød da også overliggeren via Diego López´ afværgende hånd.

Det burde egentlig have været en øjen-åbner for Real Madrid, men spillet var for nervøst og usammenhængende og i front var det ikke til at se, at holdet før kampen stod for 150 mål og så går det, som det går, når man ikke er klar til kamp og kort før pausen var det fortjent Valencia som kom foran, da Mathieu fik lov til at stå umarkeret bag en sprællende Marcelo og let kunne heade bolden i mål.

En skræmmende dårlig første halvleg, hvor der ikke er ros til nogle af spillerne overhovedet.

Fra anden halvlegs start kom Di María på banen i stedet for Illarramendi, som ikke fik det store ud af sin chance på den centrale midtbane og det var en indikation på, at der naturligvis skulle reageres på den svage første halvleg.

Real Madrid kom da også på banen med langt større intensitet og vilje til at sætte sig igennem og Di María viste så meget vildskab, at han fik tilranet sig en advarsel for brokkeri over et manglende straffespark, da hans indlæg ramte en Valencia-spiller.

Det blev da heller ikke ved med at gå for Valencia og efter knap en times spil var det verdens målfarligste forsvarer, Sergio Ramos, som scorede sit fjerde mål i de tre seneste kampe til udligning. Det skulle dog blive en kortvarig glæde, for Dani Parejo fik indstillet sit sigtekorn og så kunne han bringe Valencia foran blot fem minutter senere, da Bale ikke var opmærksom nok på Valencias opspil.

Ancelotti foretog en ny indskiftning, da Casemiro kom på banen i stedet for Isco. Ikke en specielt offensiv indskiftning, men på den anden side havde Isco heller ikke bidraget med noget som helst.

Casemiro fik dog heller ikke bidraget med det store og derfor blev det hele lagt over på Morata, som kom på banen i stedet for en skuffende Benzema, som dog ikke gjorde det så meget værre end mange af sine holdkammerater.

Valencia har det ikke godt med dommerens tillægstid, for to minutter inde i denne, fik Cristiano Ronaldo endelig sat et ben rigtigt i kampen, da han med hælen udlignede til 2-2 og dermed fik man afværget, at mesterskabschancen blev spillet over til Barcelona, men spændingen er nu nærmest ulidelig i toppen af den spanske liga.

Kampfakta:
Real Madrid – Valencia 2-2 (0-1)
0-1 Mathieu (43.)
1-1 Ramos (59.)
1-2 Parejo (64.)
2-2 Cristiano Ronaldo (92.)
Tilskuere:

Dommer: Clos Gómez

Gule kort: Di María (Real Madrid), Keita, Feghouli (Valencia)
Røde kort:

Real Madrids hold: Diego López, Carvajal, Varane, Ramos, Marcelo, Illarra (Di María, 46. min.), Xabi Alonso, Isco (Casemiro, 71. min.), Bale, Cristiano Ronaldo, Benzema (Morata, 83. min.).

Valencias hold: Diego Alves, Bernat, Mathieu, Costa, Pereira, Keita, Fuego, Vargas (Barragán, 95. min.), Parejo (Vezo, 89.), Feghouli, Alcácer (Jonas, 66. min.).

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 2 måneder siden #2 af El_Juan
Real Madrid 38 92
Barcelona 38 91
Atlético 38 91

I så det først her! ;-)
Sidste redigering: 12 år 2 måneder siden ved El_Juan.

12 år 2 måneder siden #3 af BBB
Man skal efterhånden mange år tilbage før, at man kunne vinde ligaen med 'sølle' 92 point.

12 år 2 måneder siden #4 af Steen
Sådan går det, når man ikke tager kampen seriøst. Vi kunne have lukket kampen i løbet af de første 20 minutter, men Ronaldo var ikke skarp nok, og Marcelo ødelagde alle vores angreb.. Han blev spillet fri så mange gange af Bale, men kunne aldrig lave et godt indlæg..Jeg var overbevist om, at vi ville vinde mesterskabet før kampen, men det ved jeg at vi ikke gør nu.

Hvis vi vinder Champions League finalen vil jeg dog ikke klage.

12 år 2 måneder siden #5 af Siempre Madrid

Steen skrev: Sådan går det, når man ikke tager kampen seriøst. Vi kunne have lukket kampen i løbet af de første 20 minutter, men Ronaldo var ikke skarp nok, og Marcelo ødelagde alle vores angreb.. Han blev spillet fri så mange gange af Bale, men kunne aldrig lave et godt indlæg..Jeg var overbevist om, at vi ville vinde mesterskabet før kampen, men det ved jeg at vi ikke gør nu.

Hvis vi vinder Champions League finalen vil jeg dog ikke klage.

Der er Coentrao forhåbentlig også tilbage i stedet for den brasilianske skændsel. Det må ikke blive en hetz på Marcelo, men Gud fader i skuret, hvor var han dårlig i dag.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen, JimmyBroe, andreashn, Kiwes, Real-Laudrup

12 år 2 måneder siden #6 af M_linding
Kan vi ikke snart stoppe de der: "Nu vinder vi ingenting", "Hvis ikke vi vinder i aften, så...." og "Hvis Atletico vinder i aften, så er løbet kørt".

Jeg har hørt dem masser af gange de seneste måneder, og de holder aldrig. For weekenden efter sker der en ny overraskelse. Real Madrid er stadig med i kampen, og selvfølgelig kan vi blive mestre.

Er det umuligt at Atletico taber til Malaga eller Barcelona? Nej, naturligvis ikke. I dag tabte de f.eks. 2-0 til et hold, som intet havde at spille for.

Men jeg var rystet over at se, hvor sløve spillerne var... Der manglede godt nok gejst - Og hvordan fanden kan de mangle det?!?!
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

12 år 2 måneder siden #7 af rezamadridista
Forfanden da! Hvorfor kan vi ikke bare køre kampen stille og roligt hjem? Hvorfor er det at Benzema, Ronaldo og Bale ALLE fucker op på samme tid?

Den eneste titel vi fortjener er titlen for dem der fucker op når det virkelig gælder! Og så i lige hvor let det var at skabe en chancer mod os? Der var ingen balance overhovedet!! Og hvorfor mon? - fordi vi alle, Ancelotti inkluderet, tror at vi SAGTENS kan køre lortet hjem mod Valencia på hjemmebane..
I tjener fucking millioner, er det så svært at ikke undervurdere modstanderen!!!

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 12 år 2 måneder siden ved rezamadridista.

12 år 2 måneder siden #8 af Real HWL
Jeg tror stadigvæk på det. Barca er med igen, og så længe de har en chance for at vinde mesterskabet vil de gå efter den. Det bliver lidt mærkeligt at skulle holde med Barca de sidste par kampe.
Sidste redigering: 12 år 2 måneder siden ved Real HWL.

12 år 2 måneder siden #9 af BBB

M_linding skrev: Kan vi ikke snart stoppe de der: "Nu vinder vi ingenting", "Hvis ikke vi vinder i aften, så...." og "Hvis Atletico vinder i aften, så er løbet kørt".

Jeg har hørt dem masser af gange de seneste måneder, og de holder aldrig. For weekenden efter sker der en ny overraskelse. Real Madrid er stadig med i kampen, og selvfølgelig kan vi blive mestre.

Det er et par år siden, at konkurrencen sidst var så ustabil. Folk skal nok lige vende sig til, at nogle ting har ændret sig.

12 år 2 måneder siden #10 af raul7=kongen
Lad os nu se, alle tophold har udekampe endnu inden sidste runde. Taget i betragtning, at alle - som forventet - er snublet i kampe, som flere brugere herinde nærmest var spolet forbi, så kan meget ske endnu.

Jeg vil egentlig være mere overrasket, hvis der er status quo inden sidste runde imellem de tre øverste.

La Liga har ikke været så underholdende siden Sevilla blandede sig i toppen!
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe, BBB

12 år 2 måneder siden #11 af SR4

BBB skrev:

M_linding skrev: Kan vi ikke snart stoppe de der: "Nu vinder vi ingenting", "Hvis ikke vi vinder i aften, så...." og "Hvis Atletico vinder i aften, så er løbet kørt".

Det er et par år siden, at konkurrencen sidst var så ustabil. Folk skal nok lige vende sig til, at nogle ting har ændret sig.

Lige præcis.. man regner bare ikke med der sker de her overraskelser så mange gange på en sæson. De seneste år har 90 point ikke engang været nok til et mesterskab.

Leveret af Kunena Forum