Zidane: Jeg vil give noget som træner

12 år 2 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Zinedine Zidane lægger ikke skjul på, at han har ambitioner om at blive træner. Det fortæller han i et interview hos Real Madrids hovedsponsor, Audi:

- Jeg har ønsket kun at nyde tiden med min familie, med mine drenge, fordi gennem 16-18 år var der kun fodbold for mig. Og da jeg forlod fodbolden, dedikerede jeg mig til dem. Nu har jeg lyst til at prøve noget, at vende tilbage til fodbold og vise igen, at jeg kan give noget som træner. Som træner spiller du dine kampe og så tager du hjem. Nu er det anderledes, træneren er ansvarlig for 23-25 spillere og det er et anderledes arbejde, som jeg kan lide i alle aspekter, men det er anderledes. Når kampen begynder er det kun spillerne, som kan gøre en forskel.

Familien betyder dog fortsat alt for Zidane:

- Jeg mener, at de er det vigtigste i mit liv. Min kone og mine fire børn. De har været vigtige i min karriere og der er stadig vigtige. Jeg har en fantastisk kone, vi har været sammen i 25 år. Mine forældre gav mig nogle vigtige værdier og jeg ønsker at gøre det samme for mine børn. Jeg troede, at det ville bliver anderledes for bare en af de fire, men sådan er det ikke. De to ældste træner hver eneste dag. Da de var mindre, omkring 8-10 år, spillede de altid fodbold, for det var det eneste de ønskede. Det vigtigste er, at det er nogle gode drenge. Det har været svært for dem, men ikke så meget mere. For tiden går jo. Men navnet har de og det vil altid følge dem. Jeg har snakket med dem om det og det vigtigste er, at de optræder respektfuldt over for folk.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum