Ancelotti: Spillerne skal ikke have ekstra for at være professionelle

12 år 2 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Carlo Ancelotti mødte i dag spansk presse forud for den vigtige kamp i morgen mod nedrykningstruede Valladolid.

Her kom han ind på følgende emner:

Bale og Carvajal ude:
- Cristiano Ronaldo er træt, men han spiller. Bale er ude, fordi han har fået et slag og det samme har Carvajal.

Overraskelser:
- Jeg er sikker på, at hele holdet vil forsøge at vinde, vi har haft overraskende resultater, som for eksempel Levante, som ikke havde noget at spille for og som spiller en rigtig god kamp mod Atlético, også Valencia mod os. Det er rigtig godt for jævnbyrdigheden i ligaen, alle hold vil kæmpe til sidste minut og det vil vi også.

Luis Enrique (som stort set er på plads som Barcelona-træner i den kommende sæson, red.):
- Jeg tror ikke, at det vil få indflydelse, vi skal vinde vores tre kampe og det er absolut ikke let. Kampen i morgen er fundamental for os, for hvis vi ikke vinder, så har vi tabt mesterskabet. Jeg ved det ikke, jeg ser ikke noget særligt i det, men måske er Barcelona på jagt efter en træner til den kommende sæson.

Første finale:
- Det er en finale, det er afgørende for begge hold, vi skal have attitude. At spille mod et hold, som kæmper for redning, bliver ikke let.

Carvajal ude, Nacho som starter?
- Nacho er en af de spillere, som ikke har spillet meget, men når han har spillet, har han gjort det rigtig godt. I dag og i fremtiden bliver han vigtig.

Illarramendi som syndebuk:
- Man kan udskifte ham med en med de samme karakteristika, han spillede ikke en god kamp mod Valencia, men det ændrer ikke ved fremtiden. Khedira er i bedring og til disposition i morgen, han kan spille og hvis han ikke får mange minutter, arrangerer vi en lille kamp for ham og Arbeloa. Jeg ved ikke, om Illarra starter i morgen, vi skal træffe en beslutning for Modric i morgen, men selvfølgelig kan Illarra spille resten af kampene i sæsonen.

Præmier for at vinde:
- Jeg forstår det ikke, for jeg mener ikke at spillerne behøver penge for at være professionelle. Jeg mener ikke, at det er en lige så alvorlig sag som at give penge for at tabe en kamp. For professionalismen behøver man ikke betale for at være mere professionel, en spiller skal være professionel.

Fysik:
- Jeg ser et hold med stor personlighed, men vi kan have betalt regningen for en semifinale, især i form af tab af mental energi, ikke fysisk, for jeg synes at vi var bedre end Valencia.

At vinde de tre kampe:
- Det er den eneste mulighed vi har for at blive mestre, vores mål er at vinde de tre kampe, Atlético har en fordel, for med fire points er de mestre, men vi må se hvad der sker.

Benzemas måltørke:
- Nej, jeg bekymrer mig ikke, for han scorede i den første kamp i semifinalen, han scorede et meget vigtigt mål, det er rigtigt at han ikke scorede i returkampen, men det arbejde, han har udført, har været fantastisk, jeg kan ikke sige noget til angriberne. Vi har scoret mere end 150 mål med arbejdet fra Cristiano og Bale.

Barcelona – Atlético Madrid:
- Barcelona spiller mod Atlético på højeste niveau, som de har gjort i alle turneringer. De sidste kampe bliver spillet på samme tid.

Modric, tvivlsom:
- Jeg mener, at han føler sig bedre tilpas på Illarras position, men vi tænker ikke på finalen, for disse kampe er afgørende.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum