Cristiano Ronaldo: Vi er tæt på at opnå noget stort
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Cristiano Ronaldo ser lige som alle andre frem til Champions League-finalen i Lissabon den 24. maj. Her kan han for alvor indskrive sig i Real Madrids historiebøger og det glæder han sig over, selv om han allerede mener at have vundet en plads der. Det fortæller han i et interview med UEFA forud for finalen:
- Jeg mener, at jeg allerede er en del af denne klubs historie og ikke kun på grund af målene. At overgå Di Stéfanos rekord (på 51 mål i Mesterholdenes turnering, red.) er en meget stor ære. Jeg beundrer ham som person.
Den portugisiske verdensstjerne lægger ikke skjul på, at han er svært tilfreds med tilværelsen i Real Madrid:
- Takket være Gud er tingene gået godt og jeg er glad for at være en del af Real Madrids historie. Jeg vil forsøge at gøre mit bedste for dette hold, for det er den klub, som jeg elsker mest.
Cristiano Ronaldo lægger ikke skjul på, at det er et endog meget stort mål at sikre sig La Décima, men han maner også til besindighed om en god modstander som Atlético Madrid:
- Det er et trofæ, som vi har forsøgt at vinde i mange år. Derfor har der fra første dag jeg kom til klubben været et positivt pres for at vinde Champions League. I år føler vi, at vi er et lille skridt fra at vinde det. Det bliver en meget speciel kamp mod et godt hold med en god træner. Vi er tæt på at opnå noget meget specielt i klubbens historie. Vi vil forsøge at vinde og gøre det bedste. Holdet er godt og har selvtillid. Presset er en del af fodbold og at spille i Real Madrid. Vi er vant til at skulle vinde altid, men det er godt. Jeg kan godt lide den følelse, for det gør mig til en bedre spiller. Vi føler noget specielt adrenalin. Vi skal spille på samme måde som tidligere. Vi har haft succes sådan og har slået store modstandere. Det bliver et svært opgør. I en finale er det altid svært at forudsige vinderen. Atlético Madrid er et meget kompakt hold og mentalt stærke og jeg tror, at det bliver de små detaljer, som afgør kampen.
Endelig havde Cristiano Ronaldo også stor ros til Carlo Ancelotti:
- Fra starten har det været en meget tilfredsstillende oplevelse, han er en fremragende person. Et unikt menneske. Som træner er der intet at indvende, for han har allerede vundet alt. Det, som gør mest indtryk, er hans ydmyghed som person og som ven. Også i forhold til alle, som arbejder sammen med ham. Jeg er meget glad for at arbejde sammen med dem og jeg håber at det varer ved i mange år.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen