Gareth Bale har bestået
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Presset på Gareth Bale var enormt, da han sidste sommer kom til Real Madrid med et prisskilt i omegnen af 100 millioner €.
Men status kan næsten gøres op nu – der mangler fortsat en CL-finale – og man må sige, at waliseren har bestået lakmus-testen og kan se tilbage på en sæson, som bestemt er bestået.
Gareth Bale nåede således 27 La Liga-kampe og med gårsdagens scoring nåede han op på 15 mål og 12 assists, hvilket vil sige, at han har været medvirkende i omkring hvert fjerde af Real Madrids 104 mål.
I Champions League blev det til 5 mål og 4 assists, mens han i Copa del Rey blev noteret for 1 scoring, som dog var det afgørende mål i finalen mod Barcelona. Herudover blev det også til 1 assist.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- rene
- Gæst
-
Der har været for mange kampe, hvor han simpelthen bare står og kigger fodbold, og er total usynlig hele kampen igennem stort set. Specielt i de mange kampe uden Ronaldo, hvor jeg havde forventet mere fra hans side af. Han skal også blive meget bedre til, at gå til baglinjen med bolden, hvor han nu sender 8 ud af 10 indlæg ud til målspark.
Hans spil stiger i takt med holdets spil det er jeg ikke i tvivl om :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
Men Bale har bestemt bestået, og gjort det LANGT bedre end jeg forventede når man tænker på de problemer han har haft. Næste sæson, fuld pre-season, bedre forståelse med holdkammeraterne.... det lover godt!
- Brylle
- Gæst
-
Det er bestemt en bestået sæson, men ligesom Dios er inde på, så skal der bygges på det spillemæssige. Han falder for meget ud af kampe og gemmer sig lidt. Det skal dog nok komme i takt med, at taktikken bliver bedre og bedre. Denne sæson har været en opbygningsfase, som er gået over forventning (i min verden), så jeg er sikker på, at det bliver bedre næste sæson. Især hans taktiske forståelse og vilje til at hjælpe holdet har jeg været meget tilfreds med.
Brylle skrev: Tidligere på året læste jeg herinde, at han kun kunne løbe lige ud. Jeg er glad for, at han har bevist, at han kan en smule ekstra ;)
Det er bestemt en bestået sæson, men ligesom Dios er inde på, så skal der bygges på det spillemæssige. Han falder for meget ud af kampe og gemmer sig lidt. Det skal dog nok komme i takt med, at taktikken bliver bedre og bedre. Denne sæson har været en opbygningsfase, som er gået over forventning (i min verden), så jeg er sikker på, at det bliver bedre næste sæson. Især hans taktiske forståelse og vilje til at hjælpe holdet har jeg været meget tilfreds med.
Paul Clement beskrev det meget godt tidligere på sæsonen:
"I think Gareth tends to come in between the lines a little bit more and play while Cristiano loves to take the ball and go directly to the goal."
"[...] but I think Gareth comes in between the lines more. Cristiano is very direct in his style, whereas Gareth will come inside and play combinations. He'll look to slide balls into others. Ronaldo is very direct."
Selvfølgelig mangler der noget. Det giver næsten sig selv, om end hans tal er fænomenale, taget i betragtning, at det er hans første sæson i klubben og han ikke havde nogen almindelig opstart. Han kan netop blandt andet stadig blive bedre til, at indgå i kombinationsspillet med de andre. Og det kommer med tiden.
Han falder for meget ud af kampe og gemmer sig lidt. Det skal dog nok komme i takt med, at taktikken bliver bedre og bedre.
Det kommer først og fremmest i takt med, at han endelig får en ordentlig sommerpause og derefter en ordentlig opstartssæson, som er alfa og omega. Det har han tydeligvis manglet i denne sæson. Bale nåede vel ret beset aldrig helt op og ringe formmæssigt i løbet af sæsonen og han var vel ret beset aldrig for alvor helt oppe på 100 procent.
Jeg forventer meget mere af Bale i næste sæson. Ene og alene først og fremmest fordi, at han endelig for en ordentlig opstart. Det bliver en stærkere og mere fit Bale vi får se. Det er jeg slet ikke i tvivl om.
- Brylle
- Gæst
-
Lige præcis. Jeg havde glemt at nævne en hel sommerpause og dermed en god opstart med holdet. Det er alfa og omega, som du skriver.El_Juan skrev:
Han falder for meget ud af kampe og gemmer sig lidt. Det skal dog nok komme i takt med, at taktikken bliver bedre og bedre.
Det kommer først og fremmest i takt med, at han endelig får en ordentlig sommerpause og derefter en ordentlig opstartssæson, som er alfa og omega. Det har han tydeligvis manglet i denne sæson. Bale nåede vel ret beset aldrig helt op og ringe formmæssigt i løbet af sæsonen og han var vel ret beset aldrig for alvor helt oppe på 100 procent.
Jeg forventer meget mere af Bale i næste sæson. Ene og alene først og fremmest fordi, at han endelig for en ordentlig opstart. Det bliver en stærkere og mere fit Bale vi får se. Det er jeg slet ikke i tvivl om.
Jeg er dog af den opfattelse, at Ancelotti stadig mangler at bygge på systemet, og det har han muligheden for i sommerpausen. Her forventer jeg, at der bliver arbejdet endnu mere med det offensive spil, hvilket bør gøre det mere sammenhængende og give Bale endnu bedre muligheder for at blomstre, for det er lige præcis Bale, der kan få meget ansvar for at komme ned i banen og mellem kæderne.
Det kan vel næsten kun blive Bales år ;-)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- 10-Tallet
- Gæst
-
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
10-Tallet skrev: Hvordan kan du vurdere, at Gareth Bale har bestået uden at fremhæve kritierne for bestået (og ikke-bestået for den sags skyld)?
Det var lakmus-testen man i artiklen gik ud fra.
Kæmpe-vinder klædt i hvidt og tydeligvis et hvidt hjerte = Det helt perfekte farvestof!
1) Hans fart. Hold kæft hvor går det stærkt. Cristiano har ganske vist ikke virket fysisk fit i den sidste del af sæsonen, men jeg synes, at forskellen på de to i spurterne er markant. Bale svæver forbi, uden det ligner at han anstrenger sig. Som flere andre skriver, så har han ikke engang haft en optimal opstart, så med Bale i 100% fysisk topform, så bliver han umenneskelig.
2) Hans ydmyghed. Igen, det burde ikke være overraskende, for han har altid slået mig som en spiller med begge ben plantet på jorden. Men det er fandeme dejligt at se alligevel. Hans assist til Cristiano i München tegnede et meget godt billede af det. Hans attitude har bare hele vejen igennem været perfekt, og det er sgu befriende med spillere som Di Maria, Benzema og Ronaldo rundt om, som i sin Real Madrid historie alle har opført sig en smule krukkede, på den ene eller den anden facon. Dejligt med lidt british bullshit-less stil.
Jeg spår ham også en kæmpe anden sæson i kongeklubben, det eneste der kan komme i vejen er selvfølgelig hans kedelige skader, men får han en skadesfri sæson, så kan vi komme helt op på Ballon D'or niveau, tror jeg.
El Rojo skrev: Jeg spår ham også en kæmpe anden sæson i kongeklubben, det eneste der kan komme i vejen er selvfølgelig hans kedelige skader, men får han en skadesfri sæson, så kan vi komme helt op på Ballon D'or niveau, tror jeg.
Det tror jeg på, forudsat at det ikke bliver Argentina, Portugal eller lignende, som vinder VM, og Bale får et flot efterår, hvor Real samtidig topper ligaen.
Her vil det selvfølgelig hjælpe, hvis Ronaldo er småskadet i hele efteråret og Bale afgører CL-finalen.
---
Jeg vil godt vædde på, at Bale aldrig får Ballon d'Or medmindre kriterierne for at få den ændres.