Målsætningen er klar: Tag La Décima med hjem
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Det er sæsonens helt store mål, som skal indfries lørdag aften på Estadio Da Luz, når El Derbi afgøres i Lissabon mellem Real Madrid og Atlético Madrid.
Det er 12 år siden, at Real Madrid sidst stod i finalen i verdens fornemmeste turnering og i de 12 år har man oplevet skuffelsen med flere år, hvor den allerede stod på exit i ottendedelsfinalerne. Det ændrede sig med José Mourinho og i aften skal Carlo Ancelotti gøre arbejdet færdig og sørge for, at La Décima endelig får sin plads i Real Madrids bugnende pokalskab.
Og det er på mange måder en knald- eller fald-kamp for den italienske træner, som nok har taget alle med storm med sin joviale væremåde, men samtidig vil det også være en fiasko af rang, hvis denne sæson blot ender med et Copa del Rey-trofæ.
Ugen op til kampen har været præget af et indbyrdes psykisk spil mellem de to klubber, hvor man har haft travlt med at melde flere nøglespillere ude af kampen, men i de sidste 24 timer op til kampen ser det ud til, at kampen får deltagelse af såvel Cristiano Ronaldo og Benzema for Real Madrid, samt Arda Turan og Diego Costa for Atlético Madrid. Kun Pepe meldes tvivlsom til det sidste.
Kamp efter kamp i sæsonen har det været sagt, at nu knækker Atlético Madrid snart og de holder ikke hele vejen. Nu er der en kamp tilbage og status er, at holdet fra Manzanares-floden ikke knækker og ikke bliver trætte. Som træner Diego Simeone selv sagde det inden mesterskabet blev sikret på sidste spilledag: "Jeg vil gerne takke disse spilleres mødre for at have skabt dem med store nosser"; en udtalelse, der står i skærende kontrast til Carlo Ancelottis noget vattede udtalelse efter triumfen over Bayern München, at hans spillere "mangler mental energi", hvilket var grunden til, at flere matchbolde blev smidt i mesterskabs-afslutningen.
I historisk og statistisk regi er det dog slet ikke dårligt, at mesterskabet ikke blev hjemtaget, for sådan forholder det sig også med 7 af de foreløbigt 9 mesterholds/CL-trofæer, at man ikke er blevet nationale mestre først og den noget vaklende afslutning på La Liga-sæsonen skal ikke give bekymringer forud for morgendagens kamp, for der vil det være et helt andet hold, som løber på banen kl. 20.45.
Det bliver et brag af en kamp og vinderen bliver uden tvivl det hold med de største nosser og mest mental energi.
Real Madrids forventede hold: Casillas, Carvajal, Ramos, Pepe (Varane), Coentrao, Illarramendi, Modric, Di María, Bale, Cristiano Ronaldo, Benzema.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Heldigvis! Nu bliver Ancelotti tvunget til at stille i stærkeste opstilling.
BBB skrev: Morata er angiveligt blevet skadet i træningen.
Det var da noget pjat at sige - Og så lige inden en finale...
M_linding skrev:
BBB skrev: Morata er angiveligt blevet skadet i træningen.
Det var da noget pjat at sige - Og så lige inden en finale...
Men pointen er fin......
- Inspektøren
- Gæst
-
Spørgsmålet, er så bare om det bliver en god eller dårlig dag. Kommer vi foran, så vinder vi også, da Atletico skal frem på banen og vi bare kan spille på kontra. Kampens forløb vil derfor minde meget om de to kampe på Bayern i semi-finalen.
Kommer Atletico foran, så er kampen ikke lukket, men det bliver stadig svært, da Atletico, ligesom os, bare kan spille på kontra og desuden er de også det hold i Europa der lukker klart færrest mål ikke mindst pga. af deres betondefensiv og Courtois. Men altså, som sagt vil det ikke være helt lukket, da vi trods alt har vanvittig meget talent i vores trup og derudover er en kamp aldrig lukket, når man spiller mod Real, før dommerens sidste fløjt er hørt.
Det skulle derfor ikke overraske mig, hvis den gik i forlænget og muligvis derefter i straffe.
Men når det så er sagt, så hold KÆFT!, hvor jeg bare håber at vi trækker det længste strå i aften. Vi har ventet i 12 år på La Decima og der er blevet spenderet massive summer af penge på spillere. Nu SKAL DEN BARE HJEM!
God kamp folkens og HALA MADRID!
Casillas -
Carvajal, Varane, Ramos, Coentrão -
Modric, Khedira, Di María -
Bale, Benzema, Ronaldo.
Det er et godt alternativ til hvad Madridista har givet, der er slet ikke enighed i Spanien. Er Pepe 100% ude?
EDIT
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Er der nogen der har seneste opdateringer på Ronaldo? Jeg synes, at jeg i ugens løb har læst ham som 50/50, ligesom jeg har læst at han var 100% klar. Nu virker det som om, at ingen er nervøse, at han skulle have problemer?
El Rojo skrev: Er der nogen der har seneste opdateringer på Ronaldo? Jeg synes, at jeg i ugens løb har læst ham som 50/50, ligesom jeg har læst at han var 100% klar. Nu virker det som om, at ingen er nervøse, at han skulle have problemer?
Han kommer til at spille, men det er ikke til at sige, om han får problemer med knæet/musklen. Pepe, Alonso og Jesé skulle være de eneste som er ude, men lur mig om Pepes skade ikke er blevet overspillet. Han gennemførte dog ikke den sidste træning, modsat resten af de 'skadede' spillere.
Andre medier melder om Illarra i stedet for Khedira.
AS:
Courtois; Juanfran, Godín, Miranda, Filipe, Tiago, Gabi, Koke, Raúl García, Villa & Diego Costa. Not official, but we're pretty certain.
Casillas; Carvajal, Varane, Sergio Ramos, Coentrao; Di María, Khedira, Modric, Isco; Bale & Cristiano Ronaldo. Again, not offical.
- Brylle
- Gæst
-
Jeg håber stadig på Casemiro som den defensive løsning eller Modric ned på defensiv midt og Khedira på midten.