Ancelotti: Real Madrid er en verdens-religion
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Carlo Ancelotti er blevet interviewet af Real Madrid TV og Madridista.dk bringer her en oversættelse af hovedpunkterne:
Ambitioner:
- Ideen hos os alle var at vinde og det har vi opnået. Vi er meget glade. Man har altid drømmene, men man kan ikke altid få dem opfyldt. Det er ikke kun et spørgsmål om teknik og mentalitet, men også om at behøve en smule held og nå til det vigtige øjeblik under optimale omstændigheder.
En æra:
- Denne Champions League er ikke afslutningen på en æra, men derimod begyndelsen på en æra. Vi har et meget ungt hold med masser af talent. Vi har spillere, som i den kommende sæson vil forbedre sig, som eksempel dem der er kommet i år, Illarra, Isco....
Champions League:
- Dette trofæ har givet os et rygstød til at blive endnu bedre i den kommende sæson. I de forgangne år har den også fungeret som motivation og styrke til holdet for at gennemleve en negativ erfaring. Det er ikke let at nå tre semifinaler og ikke spille finalen.
La Décima:
- Jeg troede på, at Real Madrid havde kvalitet til at vinde den og jeg har altid haft maksimal tillid til det. I hver CL-kamp så jeg en anderledes atmosfære i omklædningsrummet, fordi det var en stor motivation for alle. Alle snakkede om La Décima og det gav os styrke og tro til at kunne spille hver kamp med personlighed og mod. La Décima-presset var et positivt pres.
Ramos´ mål:
- Jeg troede aldrig, at finalen var tabt. Jeg er meget optimistisk. Tiden gik meget hurtigt, men holdet gjorde det rigtig godt. Vi nåede det to minutter før slutfløjtet, men vi havde haft chancer før det til at udligne.
Diego Costa:
- Vi vidste, at hvis rytmen i kampen var høj, ville Atlético Madrid ikke kunne holde stand og da Diego Costa blev skadet, mistede de en indskiftning.
Den forlængede spilletid:
- Jeg fejrede ikke Ramos´ mål ret meget, for jeg begyndte allerede at tænke på den forlængede spilletid og hvordan holdet skulle sættes op. Da Marcelo scorede tænkte jeg, at kampen var afgjort og at vi var CL-vindere. La Décima er hjemme.
Festen:
- Jeg har aldrig oplevet noget lignende efter at vi vandt La Décima. Da jeg vandt med Milan var der også stor fest i byen. Dette har været en fest på verdensplan for Real Madrid; jeg har aldrig oplevet noget tilsvarende efter en sejr. Vi gav stor glæde til Madridistas. Det var ellevildt. Real Madrid er ikke bare et fodboldhold, det er en verdensreligion. Jeg har set mange videoer med tilhængere og der er virkelig utroligt. Jeg er meget taknemmelighed for tilhængernes støtte.
La Undécima (nr. 11, red.):
- Det er forbundet med flere problemer. Det første er at udvide pokalskabene på Estadio Santiago Bernabéu. Vi har mange ting, vi kan opnå i den kommende sæson og vi vil forsøge at gøre det på den bedst mulige måde, ligesom vi har gjort i år. Vi har en rigtig god fremtid og et stort hold. Basen er stærk og det kan jeg godt lide.
Florentino Pérez:
- Præsidenten var den, som var mest glad af os alle over at vinde Champions League. Alle havde et pres på sig, men præsidenten mere end nogen anden. Han viste mig altid tillid. Mod slutningen af sæsonen kom han ned i omklædningsrummet for at støtte spillerne, give dem tillid og moral. Det hjalp holdet. Jeg tror, at han er den største Madridista og at have en præsident, som har Real Madrid i hjertet er anderledes end at have en præsident, som ikke har haft det siden sin fødsel.
Cristiano Ronaldo:
- Cristiano Ronaldos statistik er ikke kompliceret: et mål pr. kamp. Hvis Cristiano Ronaldo spiller, starter vi med at føre 1-0. Det har overrasket mig, at han er så seriøs, professionel og en leder på holdet. Han er ikke blot en spiller, som scorer vigtige mål. Han er også fundamental i forhold til den relation, som er skabt mellem Bale, Benzema og Cristiano Ronaldo. Han har spillet en fantastisk sæson, scoret og assisteret.
Gareth Bale:
- Der er spillere, som har haft problemer efter at være kommet fra England; det har Bale ikke. Han begyndte ikke godt, fordi han ikke havde nogen optakts-sæson med os, men derefter gjorde han det godt. Han arbejdede godt og scorede to mål i finalerne. Jeg ved ikke, hvad der kommer til at ske, når han gennemfører en hel optakts-sæson med os....I hans mål mod Barcelona, lignede det at han havde en motor. Han har fysik og en ekstraordinær kvalitet. Han gør ting i en fart, som ingen andre kan.
Sergio Ramos:
- Efter jul har han været en anden spiller og afgørende for titlerne. Han har alt det, som Maldini havde: Personlighed, tekniske kvaliteter, evne til at være en leder på og uden for banen. Jeg har ellers aldrig sammenlignet Maldini med nogen. I øjeblikket er han verdens bedste forsvarer.
Jesé:
- Han var en overraskelse for alle. Jeg kendte ham ikke, men Zidane snakkede varmt for ham og da jeg så ham, forstod jeg hvorfor. Han var meget vigtig for os og han manglede mod afslutningen af sæsonen, da vi havde problemer med Cristiano Ronaldo og Bale. Jeg tror, at med Jesé havde vi fået en anden sæson-afslutning.
Madrid:
- Madrilenerne viser mig meget stor glæde. Jeg har det rigtig godt her. Det er en by, som er let at leve i, meget lig italienske byer i syden som Roma. Jeg kan lide at gå i biografen og at komme de små steder. Jeg kan også godt lide at synge.
Som sanger:
- Jeg fortalte José Ángel (Sánchez, red.), at hvis vi vandt Champions League, ville jeg synge på stadion. Derudover er La Décima-sangen spektakulær. Vi er nødt til at vinde La Undécima, for jeg vil tilbage og synge. Jeg forventer, at vi alle synger i Super Cuppen.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Han er sådan en cool mand og dette siger jeg ikke kun fordi han lige har vundet La Decima, men generalt.
Forstil jer en Mou vil Ramos mål? Han havde løbet jorden rundt 3-4 gange, men Carlo er total cool og samtidig fremstår han respektfuld overfor modstanderen.
madrid2000 skrev: Jeg har ventet på sådan en træner siden Del Bosque.
Han er sådan en cool mand og dette siger jeg ikke kun fordi han lige har vundet La Decima, men generalt.
Forstil jer en Mou vil Ramos mål? Han havde løbet jorden rundt 3-4 gange, men Carlo er total cool og samtidig fremstår han respektfuld overfor modstanderen.
Elsker Ancelotti.. men hvis der var noget jeg elskede ved Mou så var det altså netop hvor aktiv han var og hvordan han fejrede mål som om han selv scorede dem :D
Elsker hans stil i pressen, for han er nemlig så cool.
Det er rigtig mange år siden jeg virkelig ikke kan vente til den nye sæson starter. Forventningerne er sky høje, og jeg tror vi bliver underholdt af noget spektakulært fodbold på banen krydret med en masse titler. La Undécima skal vi klart gå efter, men mesterskabet står stadig højst for mig. Jeg tror helt sikkert vi kan nappe begge trofæer, hvis vores bredde bliver bedre, og måske lidt større, da vi spiller med om utrolig mange titler.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.