Samme kvalitet, bare billigere ...

12 år 4 uger siden #1 af Administrationen

Karim Benzema; angrebspladsens førsteelsker. Spørgsmålet er blot, hvem han skal dele pladsen med i den nye sæson.

MADRIDISTA.DK MENER

Som Madridista.dk tidligere har kommunikeret, så giver vi i den kommende tid vores langt fra ydmyge bud på, hvordan vi mener, at Real Madrid bør agere på sommerens transfermarked.
I dag skal det handle om et åbent sår, en urealistisk drøm og et knap så sexet alternativ.
Læs med og bliv lige lidt klogere på, hvordan vi kan forstærke os i angrebs-regionen.

At Real Madrid skal bruge sommerferien på at hente en ny angriber, er mere åbenbart end fritidsmotionisterne på Paseo República de Cuba i Retiro parken på en varm forårsdag i Madrid.

For knap havde det sidste stykke konfetti fra Champions League-festlighederne ramt grønsværen på Bernabéu, før de lokale aviser sang de første strofer om, at Álvaro Morata er tæt på at forlade Real Madrid.

Vi venter stadig på bekræftelse, men det vil ske. Også inden vi skriver august. Og sådan skal det være.
Álvaro Morata har gjort sit ypperste i sin tid i Madrid, men det er åbenbart for enhver, at det ikke rækker til noget som helst i verdens mægtigste klub.

Samtidig har den unge alder spillet ham et alvorligt psykisk puds, og den korte snor fra publikum har ikke ligefrem gavnet situationen for talentet. For det er han naturligvis stadigvæk, et talent, og et salg med en eventuel tilbagekøbsklausul bør da også foretrækkes.
Så er muligheden der i hvert fald, hvis frontløberen – imod mine personlige forventninger – alligevel viser sig at gemme på en sand verdensklasseangriber.

Afskeden med Morata åbner dermed også op for et tvingende nødvendigt angrebsindkøb. En kategori, hvor Florentino Peréz ved mere end en lejlighed har vist sin vilje til at trække det store checkhæfte frem.

Og nu holder rygtespekulanter så happy hour i gratis gæt igen.

Luis Suaréz, uruguayaneren med smag for let-svedige italiensk skuldre blev flittigt nævnt i præ-VM-æraen, men efter Liverpool-profilen valgte at plante tandsættet i sagesløse Chiellini og dermed godtgjorde prædikatet vaneforbryder med smag for bide-lege, så er alle rygter om et skifte til Real Madrid forstummet.

Gud ske lov. For nok er Suaréz fodboldmæssigt et unikum, men jeg vil personligt have det svært ved at se min klub blåstemple den slags gentagelsestilfælde ved frivilligt at kaste +70 millioner Euro efter ham.

Alt i mens Suaréz har forsøgt at fremvise et kummerligt forsøg på troværdig anger på de sociale medier, så er helt andet navn trådt ud af omklædningsrummet:

Monacos colombianske stjerneangriber Falcao, der sent glemmes på den Iberiske Halvø for nogle imponerende sæsoner hos først Porto og siden Atlético Madrid. En sand skarpretter med både evner og hovedet til at placere sig klogt og egenhændigt afgøre kampene i det lille målfeltet. Aspekter, som vores nuværende frontløber, Benzema ikke ligefrem bestrider i udpræget grad.

Hovedpinen i forbindelse med et køb af Falcao er dog prisen; der tales 50-60 millioner Euro, Monaco har råd til at sige nej – og det er slet og ret for meget. Særligt for en spiller, der hovedsageligt må ventes at agere backup for førnævnte Benzema.

Franskmanden får en del kritik i offentligheden, men samtidig betegner både medspillere og særligt Zidane og Ancelotti ham oftest som nøglespiller i klubbens opbyggende spil. At tro, at et indkøb som Falcao vil forskubbe den magtbalance, er utopi, hvilket gør det en anelse perspektivløst at smide så mange penge efter en rotationsspiller.

Omvendt kan lige netop Florentino Peréz sagtens finde på den slags ublu omgang med klubbens midler, og skal man tro mediernes hysteriske nyheder i de seneste dage, så er handlen da også tæt på.
Alligevel mener jeg, at vi skal trække håndbremsen. Hurtigt.

Vi bør nemlig lade det blive ved denne kærlige colombianske sommerflirt og nøjes med at sende lange blikke efter de besnærende, sydamerikanske score-tricks.

I stedet burde ledelse vende sig mod en knap så romantiseret del af fodboldverdenen; det uforlignelige Balkan. Og reelt set er der fra regionen her to mere end kvalificerede alternativer; den ene er Mario Mandzukic, temperamentsfuld overskudsspiller i Bayern München. Stor, hovedstødsstærk, teknisk ganske habil og endda med et ganske fint mål-gennemsnit at læne sig op af. Helt samme prædikater kan klistres på det andet alternativ, Manchester Citys Eden Dzeko.

Men udover grundlæggende at bestride sammen færdigheder som Falcao, så kommer ingen af dem med en frisk seks måneders skadespausen i baglommen, ligesom de prismæssigt må formodes at kunne hentes for noget nær det halve.

Real Madrid skal død og pine bruge en habil reserve-spiller; det har vi sukket efter siden Higuaín rejste, men der er ingen grund til tømme kontoen, når der findes billigere, lige så kvalificerede alternativer.

Jeg mener ikke, at valget er så svært.

Denne 'Madridista.dk mener' er udtryk for skribentens subjektive holdning(er).

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 4 uger siden #2 af elle44
Det er alt sammen meget fint, men jeg tror nu de fleste vil enes om, at en Falcao i topform er klasser over både Dzeko og Mandzukic. Folk glemmer at Falcao for bare et år siden, var anerkendt som verdens bedste angriber.

Jeg er til gengæld enig i, at prisen er alt for høj, og det er fjollet at smide sådan en sum efter en rotations spiller

Så ja, et rigtig godt bud, og jeg er enig med at det nok nærmere er i den retning man bør kigge. Men at kvaliteten er den samme som med Falcao, er jeg uenig i..

• FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 uger siden #3 af FigoJensen
Besvaret af FigoJensen på emne Samme kvalitet, bare billigere ...
Mener bestemt at Falcao er en bedre angriber en de nævnte, når han er på sit ypperste.

Håber så sandelig aldrig at se Dzeko i Real Madrid, da han ikke er god nok, og jeg bare ikke kan lide ham som den angriber han nu en gang er. Jeg synes, han er overvurderet. Så kan vi lige så godt beholde Morata...

Mandzukic kunne dog være et spændende bekendtskab, og jeg tror godt han kunne passe ind på holdet. Jeg vil dog ikke have noget imod ankomsten af Falcao, og jeg tror bestemt han ville få spilletid og ikke sidde som substitut for Benzema hele tiden. Det vil nok være meget ala tiden med Higuaín, hvor de delte spilletiden mellem dem rimelig ligeligt.

• Peter.A.Olsen
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 uger siden #4 af Peter.A.Olsen
Besvaret af Peter.A.Olsen på emne Samme kvalitet, bare billigere ...
Jeg er uenig i det som Madridista.dk har skrevet om den kommende angriber situation..
Morata som højst sandsynlig forlader Real Madrid, vil efterlade Madrid med Benzema på fronten, så det er logisk at en ny angriber skal træde til. Jeg synes at den nye angriber som træder til, skal give en hård konkurrence om forrestemand positionen, ligesom i de gamle dage med Higuain og Karim Benzema. Denne sunde konkurrence om første valg, bryd jeg mig rigtig meget om. I dag er jeg ikke så begejstret for at Benzema er selvskreven angriber, uden den store konkurrence af en ivrig Morata. Så jeg håber at vores næste angriber besidder store kvaliteter, så der bliver kamp om pladsen. Hvis det varme emne Radamel Falcao tiltræder i Madrid, er jeg dybt uenig i at Falcao bliver en rotationspiller. Falcao er bedre end Benzema. En spiller til de 400-500 millioner sidder ikke på bænken, det pres som Falcao får på sine skulder af både fans og ledelse, gør at han kommer til at spille meget og Benzema får mange minutter på bænken. Om Falcao er den type spiller som Real har brug for, er en anden diskussion, men han besidder kvaliteten til at spille i Real Madrid.

Jeg synes en god angriber, som passer til Real Madrid er Thomas Müller fra Bayern Munchen. Han har udtalt at han er usikker om sin fremtid i Bayern og vil vide om han er i Bayerns planer i fremtiden, for ellers vil han prøve noget nyt. Jeg synes hans spillestil passer rigtig godt til Madrids. Han spiller en falsk nier, hvor han laver mange dybeløb og er dygtig til at assistere sine holdkammerater. Så har han(som Benzema mangler i sit spil) en helt fantastisk målnæse og de helt rette placeringer inde i feltet. Jeg synes han ville passe rigtig godt til Madrid og han vil give Benzema en hård kamp om angriber pladsen. Uheldigvis bliver Müller rygtet meget til Premier League, hvor Manchester United skulle være rigtig interesseret. Jeg synes ikke spillere som Mandzukic og Dzeko passer ind i Real Madrids spillestil, jeg synes ikke de er gode nok i opbygningfasen og de mangler fart til kontrastødene. De slags spillere skal Madrid ikke bruge tid på ifølge mig :)

12 år 4 uger siden #5 af Sahinovic

FigoJensen skrev: Mener bestemt at Falcao er en bedre angriber en de nævnte, når han er på sit ypperste.

Håber så sandelig aldrig at se Dzeko i Real Madrid, da han ikke er god nok, og jeg bare ikke kan lide ham som den angriber han nu en gang er. Jeg synes, han er overvurderet. Så kan vi lige så godt beholde Morata...

Mandzukic kunne dog være et spændende bekendtskab, og jeg tror godt han kunne passe ind på holdet. Jeg vil dog ikke have noget imod ankomsten af Falcao, og jeg tror bestemt han ville få spilletid og ikke sidde som substitut for Benzema hele tiden. Det vil nok være meget ala tiden med Higuaín, hvor de delte spilletiden mellem dem rimelig ligeligt.

Komisk at du foretrækker Mandzukic frem for Dzeko og at du synes at han er overvurderet, han har været en meget vigtig brik i begge af Citys Premier League trofæer, så overvurderet er han bestemt ikke.

Florentino Pérez

12 år 4 uger siden #6 af Dios
Jeg vil klart bakke op om skribentens indlæg! Nuvel, så ser jeg på ingen måde Dzeko i Real Madrid.
1. så brænder han langt større chancer end Benzema, men forskellen ligger bare, at Dzeko ikke rigtig har andre alternativer og spille på. 2. utrolig overvurderet fodboldspiller IMO!

Når det så er sagt, så mener jeg heller ikke det er optimalt og skabe en ny Higuain vs. Benzema konflikt, og derfor så jeg også helst en angriber komme til klubben, som ikke er fra øverste hylde af.

Bredden er hvad vi mangler spillere til!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 uger siden #7 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Samme kvalitet, bare billigere ...
Jeg forstår argumentet med, at vi skal have en backup til Benzema fremfor en udfordrer. Jeg er ikke enig, men jeg forstår og respekterer det. Det er et helt legitimt argument for at hente f.eks. Mandzukic fremfor Falcao.

Jeg køber dog på ingen måde, at Mandzukic er på samme niveau som Falcao. Her falder argumentationen helt igennem. Det er ikke mere end et år siden, at Falcao var blandt de varmeste navne, og han havde fået en god start på sæsonen i Monaco før sin skade.

Der er masser af grunde til ikke at ville have Falcao til Real Madrid: skaden, alderen, prisen eller effekten på Benzema, men han har utvivlsomt et højere niveau end både Mandzukic og Dzeko.

• FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 uger siden #8 af FigoJensen
Besvaret af FigoJensen på emne Samme kvalitet, bare billigere ...

Sahinovic skrev:

FigoJensen skrev: Mener bestemt at Falcao er en bedre angriber en de nævnte, når han er på sit ypperste.

Komisk at du foretrækker Mandzukic frem for Dzeko og at du synes at han er overvurderet, han har været en meget vigtig brik i begge af Citys Premier League trofæer, så overvurderet er han bestemt ikke.

Hvorfor er det komisk at foretrække Mandzukic fremfor Dzeko? Jeg synes Dzeko er overvurderet, og jeg bryder mig ikke om ham. Eller også spiller han måske bare dårligt hver gang jeg ser City's kampe (hvilket ikke er så tit dog). Det er korrekt, at han har scoret nogle vigtige mål for dem, men det har andre angribere også uden at de fik den helt store betydning i historien alligevel.

Leveret af Kunena Forum