Alfredo di Stéfano er død
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
El_Juan skrev: RIP Di Stéfano. En sand Madridista. Og en af spillets største nogensinde. Må FIFA hylde ham med et minuts stilhed inden de to VM-semifinaler fløjtes igang.
Jeg orker ikke engang tænke den tanke, for selvfølgelig gør FIFA ikke det.
Det er en trist nyhed, men dog meget sigende - som det nævnes ovenfor - at han lige netop nåede at opleve La Decima. Tænk sig at have været tæt på en klub ved hele 10 Champions League-titler.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
M_linding skrev:
MMM skrev: Marca har virkelig gjort sig umage med morgendagens forside:
Farven hvid siger alt.
En smuk forside, synes jeg:)
Årh den er fed!!!!
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Cristiano Ronaldo
-
- Senior bruger
-
- Andalucía está en mi corazón
Du vil altid blive husket for den Legende du var.
Hvil i fred..
Alfredo di Stéfano, the man with 'Real Madrid DNA'
Hva siger i? God eller dårlig ide?
Personligt er jeg imod. Nr. 9s ånd vil altid leve videre i den spiller, som bærer trøjen. Ligesom nr. 7 er blevet båret af legender som Juanito, Raul og nu Ronaldo.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Raul-rik skrev:
Personligt er jeg imod. Nr. 9s ånd vil altid leve videre i den spiller, som bærer trøjen. Ligesom nr. 7 er blevet båret af legender som Juanito, Raul og nu Ronaldo.
Skulle det være sket, så skulle det have været i hans levetid. Nu virker det bare lidt underligt.
Raul-rik skrev:
Der er ingen tvivl om, at Alfredo di Stéfano har været en af de største spillere i Real Madrid's historie, men jeg kan som person bare ikke forholde mig til det, for jeg har aldrig oplevet ham spille, så den er svær synes jeg. Men for at svare på dit spørgsmål, så er det et rungende nej . Andre klubber har gjort det fordi, at de nok aldrig kommer til at få en ligeså stor stjerne igen, men i Real Madrid har der jo været tonsvis efter di Stéfano's afsked.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Derfor skulle man stoppe med at bruge den, hvis logikken skulle følges. Det ville han ikke ønske derfra, hvor han er nu.
Han vil for evigt være en del af Real Madrids historie, og der vil være masser af andre måder at give ham et sidste minde på. Dem bør man udnytte.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Et lille udsnit fra artiklen:
Di Stefano is the most important player in the 111-year history of Real Madrid.
Before he came to Real Madrid they’d only won two leagues and yet in the 11 years he was there they won eight, as well as five European Cups.
But his influence goes beyond what he did on the pitch.
On the pitch he was a total footballer; everybody comments on how he would start the build-up from the back, then in the same move become a midfielder and he could finish it off as a striker, too. Nobody had seen anything like that before; at the time everybody had very determined roles.
He was very intelligent, as well, influencing decisions by coaches, opening up the minds of the players he played with and also influencing the signings.
He was a goalscorer - he scored 418 in 510 games for Real Madrid - and he used to say scoring was like making love: “Everybody thinks they know how to do it but nobody does it like me”.