Morata er skiftet
- raul7=kongen
-
Emne forfatter
- Moderator
-
Lang tids Spekulation kan nu slutte. Alvaro Moratas skifte til italienske Juventus er nu officielt, det meddeler italienerne på deres hjemmeside.
Parterne er blevet enige om en aftale på omtrent €18 mio., mens Real Madrid har sikret sig tre års tilbagekøbsoption på den 21-årige spanier.
Dermed synes det også for sikkert, at Real Madrid skal have tilknyttet yderligere en angriber henover sommeren, da Karim Benzema lige nu er den eneste som dækker den position.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Af samme grund forstår jeg heller ikke rigtigt hvad Juventus' intention er med dette køb. Nuvel, Morata er stadigvæk ung (21 år), og meget kan nå at ske i hans udvikling som fodboldspiller. Jeg har bare svært ved at se noget lys for enden af tunnellen, desværre. I næste sæson vil det fortsat være Carlos Tevez og Fernando Llorente som starter inde, og derfor kommer Morata og Giovinco til at agere som back-up. Giovinco er selvfølgelig en helt anden type end Morata. Umiddelbart ser mulighederne for spilletid for Morata ikke bedre ud i Juventus end de gjorde i Real Madrid. Både Llorente (29) og Tevez (30) er selvfølgelig ikke helt unge længere, og der vil skulle findes erstatninger til begge to på et tidspunkt. Men LIGE NU spiller de jo fortsat på et så højt niveau at det vil være de to der kommer til at starte inde. Morata har brug for fast spilletid her og nu, og det kommer han altså ikke til at få i Juve.
Dengang rygterne omkring, at Morata var på vej væk fra klubben, startede, var jeg glad, både på Moratas vegne og på Real Madrids vegne. For Morata håbede jeg nemlig at han nu langt om længe kunne finde en klub hvor han kunne få fast spilletid, og samtidig mener jeg at det bedste for Real Madrid er hvis Morata bliver sendt afsted, og de 20 mio. euro man nu har fået for Morata er ganske godt betalt, og det er utrolig godt købmandsskab af Real Madrid.
At det så lige er Juventus han har valgt at skifte til, er noget jeg ærgrer mig en smule over, på Moratas vegne. Det er ikke stedet hvor Morata lige nu skal være hvis han gerne vil udvikle sig som fodboldspiller vha. fast spilletid.
- raul7=kongen
-
Emne forfatter
- Moderator
-
På samme tid understreger det dog også, hvilken tilstand Serie A befinder sig i i disse år. Der er nærmest ingen store stjerner, som har interesse i at drage den vej. Derfor må man satse på spillere fra den næstbedste række, og det er vel understreget ved eksempelvis denne handel.
El_Juan skrev: Så har Juventus frigivet detaljerne omkring Álvaro Moratas skifte. Han kommer til at koste 20 mio. € (betales over tre år) og ikke 18 mio., mens Real Madrid kan købe ham tilbage ved afslutningen af de kommende to sæsoner (2015/16 og 2016/17) for maks 30 mio. €:
Juventus Football Club can today announce that Álvaro Morata has signed a five-year contract with the club after a fee of € 20 million, to be paid over three years, was agreed with Real Madrid.
The deal includes the option for Real Madrid to reacquire the player’s registration rights at the end of the 2015/16 or 2016/17 campaigns, at predetermined values, up to a maximum of €30 million. These values will be based on the number of matches played by Morata in the relevant season.
- Storken
- Gæst
-
I har indtil videre haft et godt transfervindue. Jeg ville dog beholde Di Maria fremfor et køb af James, hvis prisen på €80 mio for colombianeren passer. Der skal mere til end 5 gode kampe ved VM før man er blandt verdens bedste. Di Maria har bevist sit værd over flere kampe og igennem længere tid.
Storken skrev: Det er rigtig god købmandskab af Real Madrid. Morata er ikke nogen god fodboldspiller i min optik. Han laver sikkert sin del af målene, men han bidrager med absolut ingenting derudover.
I har indtil videre haft et godt transfervindue. Jeg ville dog beholde Di Maria fremfor et køb af James, hvis prisen på €80 mio for colombianeren passer. Der skal mere til end 5 gode kampe ved VM før man er blandt verdens bedste. Di Maria har bevist sit værd over flere kampe og igennem længere tid.
Di Maria virker bare - uanset hvad man mener rent sportsligt - som en spiller, der ikke brænder for, at spille i Real Madrid længere.
Og i sådan nogle tilfælde skal man huske den svære kunst: At sælge sine spillere, når tiden er til det. Nu kan man få 60 mio euro for ham, og han vil gerne væk. Så er det i alles interesse, at man får ham sendt afsted.
Se bare hvad der skete med FCK, da de ikke fik solgt Bolanos og Claudemir på det rigtige tidspunkt....:)
M_linding skrev:
Storken skrev: Det er rigtig god købmandskab af Real Madrid. Morata er ikke nogen god fodboldspiller i min optik. Han laver sikkert sin del af målene, men han bidrager med absolut ingenting derudover.
Di Maria virker bare - uanset hvad man mener rent sportsligt - som en spiller, der ikke brænder for, at spille i Real Madrid længere.
Og i sådan nogle tilfælde skal man huske den svære kunst: At sælge sine spillere, når tiden er til det. Nu kan man få 60 mio euro for ham, og han vil gerne væk. Så er det i alles interesse, at man får ham sendt afsted.
Se bare hvad der skete med FCK, da de ikke fik solgt Bolanos og Claudemir på det rigtige tidspunkt....:)
Første linje er ikke korret. Det er blot din antagelse, M_linding ;-)
Han virker om nogen som en spiller, der er dedikeret til Real Madrid...... i hvert fald på banen. Jeg glemmer i hvert fald ikke, hvem der scorede det første mål i Copa del Rey-finalen og hvem der iscenesatte afgørelsen mod Atletico Madrid i Champions League-finalen.
Jeg er enig i, at tidspunktet - måske - er det rigtige. Real Madrid kan tjene gode penge på Di María, men James er simpelthen ikke en fuldgod erstatning, om end det formentlig heller ikke er den position han er tiltænkt. Selv med et salg af Di María er Real Madrid dækket solidt ind på den centrale midtbane.
Jeg kan ikke helt hitte u' a'argentinerens incitament for at ville skifte, foruden en større hyre. Der findes intet større end Real Madrid og her er han fast mand og nyder stor anseelse. Penge er nok årsagen og i den henseende kan jeg til dels godt følge dit postulat vedr. at han ikke ligner en spiller, der brænder for Real Madrid længere. Det er vel sagtens også det, du mener :-) ?
Nok om det. Vi kommer under alle omstændigheder ikke til at stå svagere uden Di María. Heldigvis. Og PISSE godt, at Real Madrid fik afhændet Morata, og så endda til gode penge. Thumbs up!
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Daniel skrev:
M_linding skrev:
Første linje er ikke korret. Det er blot din antagelse, M_linding ;-)
Han virker om nogen som en spiller, der er dedikeret til Real Madrid...... i hvert fald på banen. Jeg glemmer i hvert fald ikke, hvem der scorede det første mål i Copa del Rey-finalen og hvem der iscenesatte afgørelsen mod Atletico Madrid i Champions League-finalen.
Jeg er enig i, at tidspunktet - måske - er det rigtige. Real Madrid kan tjene gode penge på Di María, men James er simpelthen ikke en fuldgod erstatning, om end det formentlig heller ikke er den position han er tiltænkt. Selv med et salg af Di María er Real Madrid dækket solidt ind på den centrale midtbane.
Jeg kan ikke helt hitte u' a'argentinerens incitament for at ville skifte, foruden en større hyre. Der findes intet større end Real Madrid og her er han fast mand og nyder stor anseelse. Penge er nok årsagen og i den henseende kan jeg til dels godt følge dit postulat vedr. at han ikke ligner en spiller, der brænder for Real Madrid længere. Det er vel sagtens også det, du mener :-) ?
Nok om det. Vi kommer under alle omstændigheder ikke til at stå svagere uden Di María. Heldigvis. Og PISSE godt, at Real Madrid fik afhændet Morata, og så endda til gode penge. Thumbs up!
Her er jeg helt på linie med M_linding.
Di María har ved flere lejligheder brugt VM-slutrunden til at så tvivl om sin fremtid i Real Madrid og hans glæde for klubben synes ligefrem proportional med antallet af cifre på hans løncheck.
Der skal ikke herske tvivl om, at argentineren havde en forrygende sidste sæson for Real Madrid, men han har altså også fået en lønforhøjelse for nylig (slut 2012) og derfor er det på ingen måde rimeligt, at han igen kommer med hatten i hånden.
Di María kan - hvis antagelsen om "enten mere i løn eller jeg er skredet" er korrekt - stille sig op i køen med grædekoner, hvor Özil og Higuaín allerede er placeret og så vil jeg nyde, at de aldrig mere skal trække den smukke hvide trøje over hovedet.....og nej, det har ikke noget med ræven og rønnebærrene at gøre.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Jeg kan ikke helt hitte u' a'argentinerens incitament for at ville skifte, foruden en større hyre. Der findes intet større end Real Madrid og her er han fast mand og nyder stor anseelse.
Der tror jeg faktisk du tager utrolig meget fejl :)
Jeg tror nemlig, at Di María er pisse træt af, at han ikke bliver set som en af de store stjerner i Real Madrid (fra ledelsen af), og uanset hvilken plads han spiller på, så bliver der bare købt nogle af verdens bedste spillere på de positioner han spiller på. Her hentyder jeg selvfølgelig til Bale og Kroos.
Di María blev godt nok sidste sæson, men denne sommer går man så ud og køber en af verdens absolut bedste midtbanespillere som han igen skal konkurrere med. Fra hans synsvinkel af, så tror jeg simpelthen ikke han føler sig værdsat, eller ihvertfald ikke nok. Jeg kan tildels godt forstår Di María, men jeg har også oftest større sympati for spillerne end så mange andre, og læser man Siempres indlæg, så finder man også hurtigt ud af, at hans holdning var en helt anden da vores anden prinsesse Ronaldo græd lidt i pressen over hans løn, men bare for at sætte tingene i perspektiv, så intet ondt herfra Siempre ;)
Di María blev bare aldrig rigtig den stjerne han måske havde håbet på, selvom han var rigtig afgørende sidste sæson.
Det hele er rene spekulationer, men jeg nægter simpelthen at tro på Di María føler sig værdsat, for ellers "beklager" man sig vel heller ikke sådan i pressen?
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Dios skrev: Daniel skrev:
Jeg kan ikke helt hitte u' a'argentinerens incitament for at ville skifte, foruden en større hyre. Der findes intet større end Real Madrid og her er han fast mand og nyder stor anseelse.
Jeg tror nemlig, at Di María er pisse træt af, at han ikke bliver set som en af de store stjerner i Real Madrid (fra ledelsen af), og uanset hvilken plads han spiller på, så bliver der bare købt nogle af verdens bedste spillere på de positioner han spiller på. Her hentyder jeg selvfølgelig til Bale og Kroos.
Di María blev godt nok sidste sæson, men denne sommer går man så ud og køber en af verdens absolut bedste midtbanespillere som han igen skal konkurrere med. Fra hans synsvinkel af, så tror jeg simpelthen ikke han føler sig værdsat, eller ihvertfald ikke nok. Jeg kan tildels godt forstår Di María, men jeg har også oftest større sympati for spillerne end så mange andre, og læser man Siempres indlæg, så finder man også hurtigt ud af, at hans holdning var en helt anden da vores anden prinsesse Ronaldo græd lidt i pressen over hans løn, men bare for at sætte tingene i perspektiv, så intet ondt herfra Siempre ;)
Di María blev bare aldrig rigtig den stjerne han måske havde håbet på, selvom han var rigtig afgørende sidste sæson.
Det hele er rene spekulationer, men jeg nægter simpelthen at tro på Di María føler sig værdsat, for ellers "beklager" man sig vel heller ikke sådan i pressen?
Cristiano Ronaldos ærinde var et helt andet end løn...........og havde det endelig været løn, så havde han mere end fortjent den med sine præstationer på banen over en lang periode. Ángel di María har spillet en god sæson (og med udfald) og derfor skal han naturligvis ikke udstyres med en ny kontrakt - igen.
Siempre Madrid skrev:
Cristiano Ronaldos ærinde var et helt andet end løn...........og havde det endelig været løn, så havde han mere end fortjent den med sine præstationer på banen over en lang periode. Ángel di María har spillet en god sæson (og med udfald) og derfor skal han naturligvis ikke udstyres med en ny kontrakt - igen.
Hvilke ærinde var det da så? Men det ene udelukker vel ikke det andet? For at få en forbedret kontrakt, så skal man lige måles med Ronaldo inden, eller er det bare din kærlighed for manden, som gør en undtagelse?
Jeg siger ikke Di María har grebet det rigtigt an, men jeg siger bare, at jeg sagtens kan ha empati for ham, hvis det nu holder det jeg siger altså :) Nu kender jeg intet til lønninger, ancienniteter etc. i Real Madrid, og jeg ved ikke hvor Di María ligger ift. andre i truppen, men meget siger mig, at han ihvertfald burde ligge i kategorien under Casillas, Ramos og Ronaldo. Nu er det jo også bare sådan, at nyindkøbte stjerner i Real Madrid får en utrolig lækker løn, og det ses på den løn der rygtes at James vil få.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Dios skrev:
Siempre Madrid skrev:
Hvilke ærinde var det da så? Men det ene udelukker vel ikke det andet? For at få en forbedret kontrakt, så skal man lige måles med Ronaldo inden, eller er det bare din kærlighed for manden, som gør en undtagelse?
Jeg siger ikke Di María har grebet det rigtigt an, men jeg siger bare, at jeg sagtens kan ha empati for ham, hvis det nu holder det jeg siger altså :) Nu kender jeg intet til lønninger, ancienniteter etc. i Real Madrid, og jeg ved ikke hvor Di María ligger ift. andre i truppen, men meget siger mig, at han ihvertfald burde ligge i kategorien under Casillas, Ramos og Ronaldo. Nu er det jo også bare sådan, at nyindkøbte stjerner i Real Madrid får en utrolig lækker løn, og det ses på den løn der rygtes at James vil få.
Cristiano Ronaldo var -med rette - træt af, at han ikke fik opbakning fra klubben ved diverse arrangementer og ikke havde samme beskyttelse, som eksempelvis Barcelona har været så dygtige til at give Messi.
Det blev der ændret på med det samme, mens lønforhandlingerne først kom meget senere.
Det ville iøvrigt klæde dig om du læste hvad jeg rent faktisk skriver. Jeg er jo ikke modstander af en lønforhøjelse til Di María, fordi han er Di María, men fordi han fik en i 2012.
Real Madrid skal ikke være klubben, som giver deres argentiner lønforhøjelse hvert andet øjeblik. Det næste ville så blive at han også skulle være sportsdirektør.