Real Madrid har tjent 12 millioner € på fire dage på James

• Gæst
  • Gæst
12 år 5 dage siden #13 af AvatarEyes
www.sportingintelligence.com/2012/10/08/...-sale-charts-081001/

Real Madrid solgte i gennemsnit 1,4m trøjer hver sæson fra 07-12 - sandsynligvis en del flere i 11/12 end 07/08. Med den trup vi har nu og den tilbagevendte sportslige success kan man meget liberalt antage at vi sælger 3m i år. Derudover må man gå ud fra at de fleste trøjer bliver solgt i starten af sæsonen når den nye model er udkommet og de nye transfers er inde. Når der så samtidig er 50m Colombianere og det er efter et netop overstået VM hvor James var den største stjerne bliver der selvfølgelig også solgt mere på den konto.

Alt det taget i betragtning er 345.000 (11,5% af et meget højt sat årligt salg) på 48 timer stadig et latterligt højt tal og jeg køber den ikke uden konkrete beviser.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 5 dage siden #14 af Siempre Madrid

Jurij skrev: Kassow-Rossing du er så sej og klog
Sandheden stråler ud fra dig som fra en akademisk bog
Du har så evigt ret i alt du siger
Jeg ville ønske, at jeg en dag så klog som dig blir'
Du gør bold.dk til et bedre sted at være
Folk kigger på dit navn og synes det er blær'
Alle Barca fans ville ønske at du skiftende side
Men ak... Madrid er i dit hjerte, det vil vi altid vide

Du er mere end velkommen på siden, men hæv lige niveauet.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
12 år 5 dage siden #15 af Storken
Nyheden fra CNN Español og ikke CNN. Der er en kæmpe forskel på troværdigheden.

Real Madrid solgte i perioden 2007-2012 omkring 1,4 millioner trøjer om året i følge denne analyse . Manchester United der sandsynligvis har den største fanbase i verden har opgivet, at de solgte 2 millioner trøjer i 2012. Jeg tvivler på, at Real Madrid var i nærheden af det tal, når man tænker på Spaniens økonomiske situation. Tilbage i 2009 stod Spanien for 50% af Real Madrids trøjesalg i følge Adidas . Det bliver endda nævnt, at trøjesalget i 6 sportsforretninger i Madrid var faldet med 75% fra Beckhams ankomst i 2003 til Ronaldos i 2009. Jeg tvivler på, at situationen er forbedret sidenhen, da økonomien i Spanien er katastrofal.

Beckham solgte omkring 1 million trøjer i hans første år i Real Madrid i følge The Economist . Den hype der var dengang var fuldstændig vanvittig, når man tænker på den udvikling fodbold har gennemgået de sidste 10 år i Asien. Der var mere end 500 journalister til hans præsentation i Real Madrid og Beckhams skifte til Real Madrid var på alles læber. Hvordan skulle James nogensinde have solgt 415.000 trøjer på 4 dage? De færreste ved overhovedet hvem han er.

Klubberne tjener i gennemsnit 12€ pr. solgte trøje i følge Swiss Ramble . Det lyder trods alt langt mere realistisk end 30%, når man tænker på, at Adidas i forvejen betaler en kæmpe formue til Real Madrid.

Real Madrids kommercielle indtægter står hovedsageligt af sponsorkroner. Aftalerne med Adidas (€38 mio) og Emirates (€30 mio) står alene for 41% af Real Madrids kommercielle indtægter. Læg dertil andre mindre sponsorater, merchandise osv. Trøjesalget står sandsynligvis for under €20 millioner om året.

• Schytte
  • Gæst
  • Gæst
12 år 5 dage siden #16 af Schytte
Der er seriøst et eller andet galt med dig. Men med din baggrund undrer det mig ikke.

@Storken

Tak for svar med kilder.
Sidste redigering: 12 år 5 dage siden ved Schytte.

12 år 5 dage siden #17 af Raul 4 ever

Storken skrev: Real Madrid solgte i perioden 2007-2012 omkring 1,4 millioner trøjer om året i følge denne analyse . Manchester United der sandsynligvis har den største fanbase i verden har opgivet, at de solgte 2 millioner trøjer i 2012. Jeg tvivler på, at Real Madrid var i nærheden af det tal, når man tænker på Spaniens økonomiske situation. Tilbage i 2009 stod Spanien for 50% af Real Madrids trøjesalg i følge Adidas . Det bliver endda nævnt, at trøjesalget i 6 sportsforretninger i Madrid var faldet med 75% fra Beckhams ankomst i 2003 til Ronaldos i 2009. Jeg tvivler på, at situationen er forbedret sidenhen, da økonomien i Spanien er katastrofal.

Real Madrid har officielt angivet at de sælger 65 % af deres merchandise i udlandet og 35 % hjemme i 12/13.

Side 119

Hvis det passer at United kan sælge 2 millioner trøjer på et år, så kan jeg ikke se at vi ikke også skulle kunne sælge 2 millioner trøjer i år, med den succes vi har. Både sportsligt og med at hente stjernespillere. Den analyse du linker til anslår at vi sælger samme antal som United, så det kan vel godt passe.

----
Kan vi ikke få slettet Jurij's irrelevante indlæg? Edit: Tak.
Sidste redigering: 12 år 5 dage siden ved Raul 4 ever.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
12 år 5 dage siden #18 af Storken

Raul 4 ever skrev:

Storken skrev: Real Madrid solgte i perioden 2007-2012 omkring 1,4 millioner trøjer om året i følge denne analyse . Manchester United der sandsynligvis har den største fanbase i verden har opgivet, at de solgte 2 millioner trøjer i 2012. Jeg tvivler på, at Real Madrid var i nærheden af det tal, når man tænker på Spaniens økonomiske situation. Tilbage i 2009 stod Spanien for 50% af Real Madrids trøjesalg i følge Adidas . Det bliver endda nævnt, at trøjesalget i 6 sportsforretninger i Madrid var faldet med 75% fra Beckhams ankomst i 2003 til Ronaldos i 2009. Jeg tvivler på, at situationen er forbedret sidenhen, da økonomien i Spanien er katastrofal.

Real Madrid har officielt angivet at de sælger 65 % af deres merchandise i udlandet og 35 % hjemme i 12/13.

Side 119

Hvis det passer at United kan sælge 2 millioner trøjer på et år, så kan jeg ikke se at vi ikke også skulle kunne sælge 2 millioner trøjer i år, med den succes vi har. Både sportsligt og med at hente stjernespillere. Den analyse du linker til anslår at vi sælger samme antal som United, så det kan vel godt passe.

Nu er der trods alt en forskel på merchandise og trøjesalg, men jeg medgiver gerne, at udviklingen går i retning af større andel af salg i udlandet ift. det hjemlige marked siden 2009. I teorien kan en stigning i andelen af merchandise solgt i udlandet skyldes et fald i salget i Spanien. Jeg vil umiddelbart vurdere, at trøjesalget var højere i Spanien i 2009 end i dag. Det skyldes, at Ronaldos ankomst var langt mere hyped end James', og økonomien i Spanien er katastrofal på nuværrende tidspunkt. Real Madrids succes hjælper selvfølgelig lidt på det, men jeg tror ikke medløberkulturen er så udbredt i Spanien.

Uniteds fanbase er så vidt jeg erindrer verdens største. De spanske spilletidspunkter er simpelthen en hindring på det asiatiske marked grundet tidsforskellen. Derudover ville et trøjesalg på 2 millioner, hvilket er højt sat, ikke give mere end €25 mio i klubkassen. Det dækker ikke engang udgifterne til Ronaldos løn.

Pointen er dog, at James aldrig nogensinde kunne sælge 415.000 trøjer på 4 dage. Jeg tvivler på, at han overhovedet kunne sælge det antal på et år. Hypen om James er virkelig ikke alverden, når man sammenligner med tidligere handler igennem tiderne.

12 år 5 dage siden #19 af Kasillas
@Storken

Hvordan erindrer du at Manchester United har den største fanbase?

På facebook er der følgende placering i likes af fodboldklubber:
1 Barca 70,5 mio
2. Real 68,0 mio
3 Man Utd 53,5 mio

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂

12 år 4 dage siden #20 af SR4
Det med at klubben kun sælger 1,5 mio trøjer om året.. er folk overhoved sikre på om der ikke kun er snak om direkte fra Real butikken eller siden? For det lyder ufattelig urealistisk med den fanbase som klubben har. For ikke at snakke om man tit snakker om at det er vigtigt at hente stjerner til klubben for at tjene penge på trøjesalg. Kunne det så ikke være ligemeget, hvis tallet alligevel atltid var nogenlunde det samme uanset spillere?

Og for det andet kan vi så ikke droppe den med at James er ukendt? Fint nok at ingen Barca fans kendte ham før VM og kun kender til Messi, men det betyder ikke, at han er ukendt.

12 år 4 dage siden #21 af anes
Kære Storken, mangel på læsning af kilder ligner ikke dig, men at begynde og nævne krise i Spanien som en grund til at disse tal er utroværdige er bare hovederystende når artiklen skriver mere end tusind trøjer sælges over nettet pr time...

Jeg tror gerne på et James boom, Columbia har ikke haft så stor en spiller før, og der er mange af dem
Sidste redigering: 12 år 4 dage siden ved anes.

• Ultras Sur
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 dage siden #22 af Ultras Sur
Der var 15t columbianere til hans præsentation, ud af 45t.
Så for dem er det kæmpe stort!

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 dage siden #23 af Storken

Kasillas skrev: @Storken

Hvordan erindrer du at Manchester United har den største fanbase?

På facebook er der følgende placering i likes af fodboldklubber:
1 Barca 70,5 mio
2. Real 68,0 mio
3 Man Utd 53,5 mio

Jeg erindrer ligeledes, at Facebook er blokeret i Kina. Derudover er antallet af Facebook brugere i Japan og Sydkorea ikke alverden, da de har andre sociale netværk. Det er dog også kun et par milliarder mennesker vi snakker om ;-) Det er mit indtryk, at United er rigtig store i Asien.

SR4 skrev: Det med at klubben kun sælger 1,5 mio trøjer om året.. er folk overhoved sikre på om der ikke kun er snak om direkte fra Real butikken eller siden? For det lyder ufattelig urealistisk med den fanbase som klubben har. For ikke at snakke om man tit snakker om at det er vigtigt at hente stjerner til klubben for at tjene penge på trøjesalg. Kunne det så ikke være ligemeget, hvis tallet alligevel atltid var nogenlunde det samme uanset spillere?

Og for det andet kan vi så ikke droppe den med at James er ukendt? Fint nok at ingen Barca fans kendte ham før VM og kun kender til Messi, men det betyder ikke, at han er ukendt.

Det er netop en myte, at spillerne tjener sig selv hjem på trøjesalg. Beckham er dog undtagelsen, der bekræfter reglen. Hvis man kigger i regnskabet kan man næsten regne ud, at trøjesalget står for en meget lille brøkdel af indtægterne. Det er TV-penge, sponsorkroner og kampdagsindtægter, der er hovedkilderne til omsætning i klubberne.

De fleste fans køber slet ikke specielt mange trøjer, da priserne er alt for høje. Den sidste Barca trøje jeg har købt er fra 08/09-sæsonen og jeg anser mig selv for værende en aktiv supporter :) Jeg har svært ved at se hvordan hans colombianske pas skulle gøre en forskel. Colombia er et fattigt land, hvor BNP pr. Indbygger (nominelle priser) er $8000. Jeg tvivler derudover på, at de ville købe en Real Madrid trøje med James, hvis de endelig fandt pengene til det. I Sydamerika er europæisk klubfodbold ikke specielt populært. Jeg tror ikke engang, at Brasilien med 200.000.000 indbyggere og en bedre økonomi køber særlig mange Barca-trøjer med Neymar på ryggen.

Derudover var James på ingen måde et stort navn på fodboldscenen inden VM. Jeg tror, at de er de færreste, der overhovedet havde set ham spille en kamp inden. Jeg kender i hvert fald ingen der følger Monaco eller Porto. Derudover er jeg skeptisk omkring hvor mange der egentlig så ham til VM. Colombia var i en særdeles uinteressant gruppe og de røg ud i kvartfinalen. Jeg så personligt deres kampe, men det er ikke mange der følger samtlige VM-kampe. Man skal tænke på, at i Asien og mellemøsten sov og arbejde man grundet tidsforskellen.

• JJ-86
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 dage siden #24 af JJ-86
Storken

Jeg synes det er lidt generaliserende, at du siger de fleste fans ikke køber trøjer hvert år.
Jeg tror det kommer mere an på hvor meget man prioriterer det. Hvad koster en trøje nu til dags? www.unisport.dk/fodboldtroejer/real-madr...je-201415/115938/###
F.eks. på Unisports hjemmeside, så koster Real Madrids nye spillerdragt 628 kr. (Det er inkl.fragt). Det er selvfølgelige uden tryk.
Jeg har bl.a. den hvide trøje og den orange trøje fra sidste sæson. Derudover har jeg fra forrige sæson, og 3-4 mere. De fleste købte jeg, da jeg var på SU.
Det gælder vel mere om hvordan man bruger sine penge og hvad man ønsker sig. Jeg ved ikke om du går i byen, men der bruger man jo også nogle penge. Så ved at spare et par byture kan du snildt tjene de penge ind :) Derudover kan du vel også ønske dig en trøje til din fødselsdag eller julegave, som din familie kan give dig evt. samlet. Men min pointe er bare at den kommentar var lidt FOR generaliserende :) Men ja som sagt er trøjerne ikke billige ;)

Mht til James og kendskabet til ham, så har jeg lige været på en lang ferie i USA, bla. New York, LA, Las Vegas, San Diego, San Francisco.
Det vrimlede med Colombianske fodbold trøjer og især med navnet James på ryggen. Du kunne ikke undgå at se de trøjer, og jeg ved godt at de har haft en succesfuld VM . Og ja ,jeg ved godt at der bor en del sydamerikanere i USA. Men de har umiddelbart stadig råd til at købe James trøjer ;)
Det kan godt være at Colombia er et fattigt land. Men jeg er sikker på at der er en del Colombianere i udlandet som har hamstret James Real Madrid trøje :) Nu hvor en del gik rundt med deres landsholdstrøjer i bla. USA.
Som en anden nævner, var der jo ca. 15.000 colombianere til James præsentation.
Personligt, virker James trøjesalg på 4 dage rigtig højt. MEN efter min tur i USA, hvad jeg har erfaret og set, mener jeg stadig det er realistisk.
James ER uden tvivl Colombias wonderboy og stjerne :)

Leveret af Kunena Forum