Casillas - tingene har været bedre

11 år 11 måneder siden #1 af Administrationen

Iker Casillas har været sommerens måske mest udskældte Real Madrid-spiller, og nu erkender målmanden da også selv, at tingene ikke har selv helt gode ud på det seneste.

- Jeg synes ikke, at dette er den dårligste periode i min karriere. Nogle gange vil man opleve perioder med gode og dårlige øjeblikke, men det hele er midlertidigt, og jeg vil gerne indrømme, at jeg ikke har været på det højeste niveau i de seneste kampe for hverken Real Madrid eller Spanien, siger anfører Casillas således til den fremmødte presse forud for finalen i den europæiske Super Cup mod landsmændene fra Sevilla og fortsætter:

- Men der har været andre dårlige perioder i min sportslige karriere, men man er nødt til at analysere tingene og vende det til noget godt, fastslår Casillas, der er sikker starter i aftenens kamp mod andaluserne.

Spillet om målmandsposten er dog stadig ikke ovre, da Iker Casillas stadig ventes at skulle overbevise Ancelotti om, at han bør være førstemålmand frem for nyindkøbet Keylor Navas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #2 af DarioGomez
Afbalanceret kommentar fra Iker Casillas og nu hvor, hvor Lopéz definitivt er væk, så vil det klæde alle anti-casillistas at bakke op om kaptajnen, så vi kan få ro på forud for den sæson, der skal definere, om vi blot var en døgnflue eller om vi rent faktisk hører til i toppen af fodbold-europa.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, ZizouMo, rezamadridista

11 år 11 måneder siden #3 af Siempre Madrid
Der er én ting, som går forud for anti-Casillistas og det er MADRIDISMO.

Når Iker Casillas i aften trækker Real Madrid-trøjen over hovedet, så håber jeg inderligt at han går på banen og spiller en brandkamp og holder nullet.

Real Madrids sejre står forhåbentlig altid over for eller imod holdningen til diverse spillere.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

11 år 11 måneder siden #4 af raul7=kongen
Selvfølgelig afbalanceret, men det understreger omvendt lidt den fornemmelse man sidder med omkring Casillas. Det er lidt som om, at han bare ikke for alvor selv er fuld af selvtillid.

Der var engang, hvor Real Madrid altid virkede foran på points, når holdet gik på banen, hvis Casillas stod på mål. Fordi han altid var god for en pragtredning eller to, hvilket han i den grad også udstrålede på selvtillidskontoen.

I aften frygter jeg nærmere, at han dropper en enkelt. Alt andet lige, så har han mistet den aura, som var en stor del af San Iker. Forhåbentlig finder han den igen, men selvom kommentarer som ovenstående er sympatiske, så viser de mig også, at han heller ikke for alvor selv tror på det.

Med andre ord, jeg har det lidt med målmænd som med boksere. De skal hellere have alt for meget, end lidt for lidt selvtillid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #5 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Casillas - tingene har været bedre

raul7=kongen skrev: Selvfølgelig afbalanceret, men det understreger omvendt lidt den fornemmelse man sidder med omkring Casillas. Det er lidt som om, at han bare ikke for alvor selv er fuld af selvtillid.

Der var engang, hvor Real Madrid altid virkede foran på points, når holdet gik på banen, hvis Casillas stod på mål. Fordi han altid var god for en pragtredning eller to, hvilket han i den grad også udstrålede på selvtillidskontoen.

I aften frygter jeg nærmere, at han dropper en enkelt. Alt andet lige, så har han mistet den aura, som var en stor del af San Iker. Forhåbentlig finder han den igen, men selvom kommentarer som ovenstående er sympatiske, så viser de mig også, at han heller ikke for alvor selv tror på det.

Med andre ord, jeg har det lidt med målmænd som med boksere. De skal hellere have alt for meget, end lidt for lidt selvtillid.

Aura og selvtillid er uden tvivl afgørende for en målmand. Jeg er fuldstændig enig i, at Iker igennem de seneste to sæsoner har mistet noget på den front. Det har virkelig ramt hans selvtillid, at han ikke var klar førstemålmand. Jeg glæder mig enormt meget til at se, om dette blot var begyndelsen til enden for Casillas, eller om han rejser sig igen i denne sæson.

11 år 11 måneder siden #6 af Siempre fiel

RasmusKring skrev:

raul7=kongen skrev: Selvfølgelig afbalanceret, men det understreger omvendt lidt den fornemmelse man sidder med omkring Casillas. Det er lidt som om, at han bare ikke for alvor selv er fuld af selvtillid.

Aura og selvtillid er uden tvivl afgørende for en målmand. Jeg er fuldstændig enig i, at Iker igennem de seneste to sæsoner har mistet noget på den front. Det har virkelig ramt hans selvtillid, at han ikke var klar førstemålmand. Jeg glæder mig enormt meget til at se, om dette blot var begyndelsen til enden for Casillas, eller om han rejser sig igen i denne sæson.

Det paradoksale er jo at han virkede til at have rejst sig total i sidste sæson - men med droppet i CL-finalen gik hans selvtillid øjensynligt helt til bunds og man fik syn for at hans psyke/selvtillid var langt hårdere ramt end først antaget, af det seneste 1½ års rod og usikkerhed omkring målmandssituationen.

Han viste jo ret tydeligt i sidste sæson at han stadig er en klassekeeper og hvis der havde været ro omkring målmandsposten, så havde vi ik stået i den tragikomiske selvskabte lortesituation ift målmandsposten som nu er tilfældet. Men selvtillid betyder alt når vi taler keepere - og her blir det garanteret svært at få genoprettet Iker i og med at enhver situation fremover vil blive endevendt. Misser Benzema en 100%-chance eller Ramos sin markering, så ka de ting oz sagtens koste et mål - og på den konto har de to vist så mange mål på kontoen bare i sidste sæson. Men keeperes fejl er bare mere eksponerede og når situationen i forvejen er så højspændt som den er, så føler man næsten at det kun kan gå galt.

Leveret af Kunena Forum