Diego López siger farvel med åbent brev

11 år 11 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Diego López tager afsked med Real Madrid i et følelsesladet åbent brev, som er offentliggjort på klubbens hjemmeside.

Madridista.dk bringer oversættelsen her med ønsket om, at han må finde lykken i AC Milan og med tak for en loyal og helhjertet indsats:

For 32 år siden blev jeg født i en lille provinsby, Lugo i Paradela.

Jeg drømte om at blive fodboldspiller, men jeg kunne aldrig forestille mig, at jeg ville komme til klubben i mit hjerte, Real Madrid. Det er noget, som jeg for evigt vil følge mig stolt over. Derfor vil jeg gerne takke klubben og dens præsident, Florentino Pérez, for at have givet mig en ny mulighed for at forsvare dette logo.

For en Canterano er det det største at vende tilbage til sit livs klub.

Tak til to geniale trænere (José Mourinho og Carlo Ancelotti) og deres respektive trænerstabe for deres tillid, for alt det jeg har lært af dem, for at give mig muligheden for at konkurrere, som er essensen i sporten.

Tak til alle mine holdkammerater, fysioterapeuter, doktorer, hjælpere og ansatte i klubben. Det har været et privilegium at dele alle disse glade øjeblikke med jer; tak for at have behandlet mig med så stor kærlighed. Jeg ønsker jer alle det bedste.

Og selvfølgelig al min taknemmelighed til Madridismoen, denne store familie spredt ud over hele verden. Tak for jeres hjertelighed og for al jeres styrke gennem denne tid: Jeg vil altid have jer i mit hjerte.

Jeg rejser med en glæde over at have givet alt. Mit eneste mål var at arbejde hver dag med respekt og dedikation og passioneret forsvare værdierne for den bedste klub i verden.

For alt dette kan jeg med stolthed sige, at hvert eneste minut i Real Madrid var en gave fra himlen.

¡Hasta el final, Vamos Real!

Fra en Madridista

Diego López.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jelle, Chamartin

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #2 af Dios
Smukt! En sand Madridista, som kun fortjener al lykke fremover.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

11 år 11 måneder siden #3 af Salix7
Jeg tager virkelig hatten af for López! Han kom til klubben på et grundlag, som de færreste ville finde optimalt, men han grab chancen og slog den tidligere verdens bedste målmand af pinden. Hvorefter både ham og Casillias må gå mange rygter og knap så pæne artikler igennem. Men alligevel blev han ved med at arbejde for klubben og yde sit bedste, uden at skabe yderligere dramatik til klubben og målmandssituation! At han så til sidst slutter af med så smuk og ærligt et brev, det mener jeg kun, at vi alle kan være imponeret over og ønske ham alt det bedste fremover!

Herfra skal der helt sikkert lyde et kæmpe tak for alt og vises den største respekt for hans arbejde og personlighed!

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”

11 år 11 måneder siden #4 af Kassow-Rossing

Salix7 skrev: Han kom til klubben på et grundlag, som de færreste ville finde optimalt, men han grab chancen og slog den tidligere verdens bedste målmand af pinden.

Adan?

Sorry ;) En fantastisk Madridista den kære Diego López. Jeg vil savne ham, men jeg forstår godt klubbens beslutning om at sende ham videre i systemet for Madrid skal altid stræbe efter den ypperste verdensklasse!

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Leveret af Kunena Forum