Blandede bolcher

11 år 11 måneder siden #1 af Administrationen

Estadio Santiago Bernabéu kommer til at lægge græstæppe til hold fra England, Schweiz og Bulgarien i efterårets CHL.

Der var hertil aften lodtrækning til dette års Champions League-gruppespil.

Her artede tingene sig således, at Real Madrid kom i pulje med Liverpool, Basel og bulgarske Ludogorets Razgrad.

Dermed får Ancelottis tropper lidt en mikstur af det hele, hvor holdet fra fjerde seedningslag Ludogorets ikke levnes mange chancer. Det til trods at netop Ludogorets var på alles læber onsdag aften, hvor forsvarsspilleren Cosmin Moti efter en udvisning af den normale førstekeeper, Stoyanov, måtte på mål i straffesparkskonkurrencen mod Steaua Bucharest. Det gjorde Moti så godt, at han via to reddede straffespark sendte holdet fra Bulgarien lige i armene på Real Madrid, Basel og Liverpool.

Sidstnævnte er i gang med dag et efter Luis Suaréz, og det er uvist, hvor meget offensiv styrke, der rent faktisk er at finde hos Mersey-klubben i år. Real Madrid har dog i den grad revanche til gode for 2008/2009-sæsonen, hvor man tabte med samlede 0-5 til nordenglænderne.

Alpelandet Schweiz bidrager med sidste del af lagkage B, og det er med en vished om, at netop Basel i sidste sæson var mere end en simpel walkover for modstanderne. Således slog Basel blandt andet Mourinhos Chelsea hele to gange (1-0 og 1-2), mens også Schalke (2-0) fik stryg af miniputterne.

Upåagtet styrken hos både Liverpool og Basel, så må Real Madrid som forsvarende mestre også vedkende sig den naturlige favoritrolle og anerkende, at alt andet end en sikker førsteplads i puljen må være at betragte som en fiasko.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #2 af Salix7
Besvaret af Salix7 på emne Blandede bolcher
Jeg synes det er en pulje, som vi kommer til at køre lige igennem (så snart holdet lige har fundet sig selv). Jeg ser kun kampene mod Liverpool som mulige udfordringer, da vi trods alt aldrig har vundet over dem før! Hvilket vi passende kan få lavet om på i år! ;-)
Jeg ved godt, at Basel har gjort det ganske udemærket - men jeg synes på ingen måde, at det er et skræmmende hold, som bør volde os problemer, når vi spiller op til vores forventede niveau!

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved Salix7.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum