Xabi Alonso: Jeg vil altid være en del af Madridista-familien
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Xabi Alonso holdt i dag pressemøde på Estadio Santiago Bernabéu, hvor han forklarede om motiverne til sit skifte til Bayern München og den baskiske midtbanespiller var naturligvis hædersmand til det sidste.
Beslutning om at forlade Real Madrid:
- Jeg ville gerne være ærlig over for Real Madrid og vide hvornår man skal sige farvel. Det er meget svært.
Taknemmelighed:
- Jeg er meget taknemmelig over for præsidenten og José Luis Sánchez for at hvad de har gjort. Også til mine tre trænere Pellegrini, Mourinho og Ancelotti. Det har tilladt mig at udvikle mig. Og til mine holdkammerater. Uden dem havde vi ikke vundet noget. Vi har grint og vi har grædt. Vi har vundet La Décima. En drøm. Til alle ansatte i klubben. De har gjort livet meget lettere. Og, selvfølgelig, mange tak til tilhængerne. Fra første dag følte jeg mig hjemme. De gav mig al deres glæde. De forstår at hylde sporten.
Tilhænger af Real Madrid:
- Jeg vil ikke længere være en del af dette hold, men jeg holder aldrig op med at være en del af Madridista-familien.
Hvornår viste Bayern interesse:
- Bayerns interesse er nylig. Det er inden for de sidste par uger. Siden vi vandt La Décima havde jeg en ide om, at der starter en ny æra for alle.
Hvem har truffet beslutningen:
- Der var ingen i klubben, som ønskede mig ud. Det var min egen beslutning. De har altid respekteret mig. Jeg har altid haft trænerens opbakning. Det har været opsigtsvækkende. Men tiden var kommet til at rejse.
Hvorfor rejser du?
- Jeg behøver særlige motivationer, nye stimulanser. De endte måske her med La Décima. Jeg har behov for en ændring for at blive på højeste niveau.
Dit nye hold:
- Med Pep Guardiola vil jeg lære. Gennem alle disse år har jeg haft store trænere. Bayern er en stor klub, som vil kæmpe med om det hele.
Rejser du, fordi du ikke ville komme til at spille meget?
- I vrede over Kroos? Hvadbehager! Han er en stor fodboldspiller. Jeg tror, at vi kunne have fået mange minutter sammen. Det rækker længere end det. Real Madrid har alt planlagt. Midtbanen vil være godt dækket ind. Jeg tror ikke, at man vil bemærke mit fravær. Real Madrid har en stærk trup.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
En spiller som ham kan vel næsten heller ikke ønske sig et bedre sted at komme hen end Bayern - både tempoet og fysikken i tysk fodbold er ikke den samme som den er i PL. Hvor han ville være tvunget til at skifte til, hvis hans ønske er at fortsætte på samme niveau og have udfordringer som i Spanien/Madrid.
Jeg ønsker ham alt det bedste, og krydser fingre for, at han ikke medvirker til en mulig skuffelse for os i CL i år ;-)
"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen