Real Madrid fremviser nyt rekord-regnskab
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Der er få ting i verden, som er helt sikre. Den ene er, at man skal huske at betale sin skat (ingen nævnt, ingen glemt) og en anden er, at vi alle skal forlade denne jord på et tidspunkt.
Og så er der også lige, at Real Madrid år efter år kan fremvise nye rekord-regnskaber.
Således også for sæsonen 2013/14, hvor Real Madrid har haft indtægter for intet mindre end 603,9 millioner €, hvilket er hele 10,9% mere end regnskabsåret før. Her er der indberegnet en værdistigning af spillersalg, men fraregner man den, er der indtægter for 559,6 millioner €.
Det er en stigning på 5,5 % i forhold til sidste år og fordeler sig med 32% fra marketing, 30% fra TV-transmissioner, 25% fra medlemmer og Estadio Santiago Bernabéu, samt venskabskampe og opvisningskampe med 13%.
Nettogælden er nu på 71,5 millioner €, hvilket vil sige at den er nedbragt med 21% i forhold til regnskabsåret før.
Overskuddet efter skat blev 38, 5 millioner €.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
- Ingen svæver på banen som Zizou!
rezamadridista skrev: Måske er det bare mig (det er det sikkert) og måske er Perez en af de bedste forretningsmænd, men noget i mig siger bare at vores gæld er langt større end det bliver fremvist og at der sker mange ulovligheder under bordet. Nogen gange tænker jeg bare: "Det er simpelthen for godt til at være sandt". Er jeg alene?
Det er bare en lidt vild teori du har gang i - synes du ikke?;)
Tænk på hvor mange øjne der er rettet mod en klub som Real Madrid, og hvor stort informationsflowet er... Hvordan skulle der kunne foregå mange ulovligheder, uden at nogen ville fremlægge nogle anklagende beviser?
Jeg tror faktisk bare, at man i Real Madrid er dygtige til at tjene penge. Seneste tiltag på den front må siges at være lejeaftalen med Chicharito, købet af James og en trøje med en drage på; til glæde for alle vores kinesiske venner;)
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
M_linding skrev:
rezamadridista skrev: Måske er det bare mig (det er det sikkert) og måske er Perez en af de bedste forretningsmænd, men noget i mig siger bare at vores gæld er langt større end det bliver fremvist og at der sker mange ulovligheder under bordet. Nogen gange tænker jeg bare: "Det er simpelthen for godt til at være sandt". Er jeg alene?
Det er bare en lidt vild teori du har gang i - synes du ikke?;)
Tænk på hvor mange øjne der er rettet mod en klub som Real Madrid, og hvor stort informationsflowet er... Hvordan skulle der kunne foregå mange ulovligheder, uden at nogen ville fremlægge nogle anklagende beviser?
Jeg tror faktisk bare, at man i Real Madrid er dygtige til at tjene penge. Seneste tiltag på den front må siges at være lejeaftalen med Chicharito, købet af James og en trøje med en drage på; til glæde for alle vores kinesiske venner;)
Jo, det er skam en vild teori, og har egentlig ikke noget til at støtte det op.
Real Madrid er dog en magtfuld klub og har altid været det. Og hvis man har magt nok, så tror jeg godt at man kan udsætte skandalerne.
Men som sagt, det var bare en tanke jeg havde. Min pointe var bare at jeg ikke ville blive overrasket, hvis vi om nogle år, når Perez ikke er præsident mere, hører om diverse skandaler.
But until then, wuhuuuuuuu.
- Ingen svæver på banen som Zizou!
Der er forskel på Nettogæld og Bruttogæld. Derfor tror jeg du har ret i at vores bruttogæld er meget højere, fordi på nettogælden kan man trække noget fra. Det er vist noget med aktivere eller sådan noget, correkt me if I am wrong anyone?Nettogælden er nu på 71,5 millioner €
Derfor skal der nu stadig ses meget positivt på det, da Real Madrid betaler af på sin gæld, samtidig med at man forøger sin værdi. Det går normalt ikke hånd i hånd, og derfor er det virkelig stærkt gået af forretningen Real Madrid.
Derudover kommer nemlig al mulig anden gæld, fx. leverandørgæld, gæld til andre klubber, gæld til det offentlige osv.
Der var meget kritik fremme om det også sidste år ved denne tid, og dengang nævntes et tal på samlet gæld på 541 mill. € pr. 30.06.2013.
Der findes faktisk en forening blandt klubbens medlemmer, som står op mod Perez og udtrykker deres utilfredshed med, at Perez skjuler den virkelige gæld. Foreningen hedder "Asociación por los Valores del Madridismo" og deres kritik kunne bla. læses i AS.
Jeg har ikke selv læst klubbens regnskaber, men forstår ikke, hvorfor det ikke umiddelbart kan aflæses der, hvad de forskellige gældsposter er. Det må være muligt, og det er vel også, hvad kritikerne har gjort.
Fodboldforbundet LFP har vist også bekræftet, at gælden er i den størrelsesorden, men siger samtidig, at der ikke er noget problem med det. At klubben klart holder sig inden for det ansvarlige, når man også tager omsætningen i betragtning. Dog er det værd at bemærke, at gælden er ca. fordoblet siden Perez blev valgt første gang.
EDIT: Måske er det fordi, klubben er ejet af medlemmer og ikke er et aktieselskab, at det er vanskeligere at aflæse regnskabet. Der er simpelthen ikke de samme krav til, hvad der skal fremgå offentligheden om regnskabet.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.