Ancelotti-plan: Bale afløser Di María
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Ifølge spanske Marca overvejer Carlo Ancelotti at omskole Gareth Bale til midtbanepladsen, hvor Ángel di María spillede sidste sæson.
Der har været lidt problemer med at få puslespillet til at gå op i forhold til en opstilling, som ikke knækker balancemæssigt mellem det defensive og offensive og her kan Gareth Bale i en tilbagetrukket position måske være løsningen.
Og løsningen kan vise sig at være genial. Waliseren har nemlig en større arbejds-radius end nyerhvervelsen James Rodríguez, som dermed kan komme længere frem på banen og samtidig kan Bale bruge det større rum til at udnytte sin fart.
Gareth Bale har tidligere været benyttet på den position – og med stor succes – nemlig i udekampen mod Bayern München, som bekendt blev vundet med 0-4.
Også Fabio Coentrao bliver vurderet som et muligt alternative på midtbanepladsen.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Alene det, at Marca selv startede nyheden med at skrive, at det primært var tanker i Ancelottis hoved, fik mig til at trække på smilebåndet.
- RasmusKring
- Gæst
-
Di Maria - Alonso - Modric - Bale
Helt ligesom i mange andre kampe!
Men det giver god mening, at skubbe Bale ud til venstre, James til højre med mindre ansvar defensivt end Bale. Waliseren er langt stærkere defensivt end James, Isco og iøvrigt også Di Maria, så hvis han er med på den er det en god løsning. Derfra vil han også have større rum foran sig som han kan udnytte.
...........Modric....Kroos.....Bale.......
.....James
..........Benzema..........Ronaldo.....
RasmusKring skrev: Vi er kun en uge fra sommerens transfervindue lukkede, og Ancelotti tænker allerede i kreative måder, hvorpå han kan bruge truppen. Det viser vidst bare hvor katastrofal et vindue, vi netop har været igennem.
Du laver sjov ikke?
Her kan man da tale om søgt...:)
- RasmusKring
- Gæst
-
M_linding skrev:
RasmusKring skrev: Vi er kun en uge fra sommerens transfervindue lukkede, og Ancelotti tænker allerede i kreative måder, hvorpå han kan bruge truppen. Det viser vidst bare hvor katastrofal et vindue, vi netop har været igennem.
Du laver sjov ikke?
Her kan da tale om søgt...:)
Det gør jeg bestemt ikke. Det er skræmmende, at Ancelotti leder efter en plan B en uge efter transfervinduet sluttede.
RasmusKring skrev:
M_linding skrev:
Du laver sjov ikke?
Her kan da tale om søgt...:)
Det gør jeg bestemt ikke. Det er skræmmende, at Ancelotti leder efter en plan B en uge efter transfervinduet sluttede.
Men er det sådan helt generelt, at du tror på alt hvad Marca skriver - med Ancelottis tanker som kilder - eller hvordan?:) Det var det jeg mente....
Når det så er sagt, så er jeg altid frisk på et eksperiment. Så hvis det sker, så ser jeg det gerne an, inden jeg stempler det som en dårlig idé...
Om det så er en kreativ idé af nød eller en positiv kreativ idé er ikke til at vide. Med det i mente, at det ikke blev eksperimenteret i de første træningskampe virker det måske som en kreativ idé af nød. Men jeg håber det andet.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- Don J
- Gæst
-
Hvis man så skal forholde sig til det, så ville det jo virkelig sætte salget af Di Maria i relief. At skulle til at opfinde en ny boks-til-boks-spiller en uge efter transfervinduet er lukket, giver ingen mening, og selvfølgelig laver ledelsen ikke så graverende en fejldisposition.
Mange af spørgsmålstegnene ved holdets balance kommer selvfølgelig ovenpå sammenbruddet på Anoeta. Jeg kan her godt forestille mig, at det selvfølgelig også er nogen tanker, Ancelotti seriøst gør sig, for jeg synes, at man i den kamp så udfordringen ved at spille med Isco (James) som en del af tremandsmidtbanen. Her gav Di Marias dynamik os en bedre balance.
Jeg kunne personligt godt se Ancelotti genimplementere den "skæve" 4-4-2, som han benyttede i starten af sidste sæson - primært for at finde balancen med Isco, som på papiret lå på venstrekanten. Denne opstilling kræver så også, at Bale er mere en del af midtbanen end forreste kæde.
I praksis vil den offensivt mest udmønte sig i en 4-2-3-1, da Isco (James) vil søge ind på 10'er positionen, mens Ronaldo ofte vil søge ud som venstre wing. Forskellen fra den rene 4-2-3-1 ligger i, at man kan bibeholde Ronaldos frie rolle i forreste kæde med Benzema, mens at man nemmere kan omstille sig defensivt til den vanlige 4-4-2. Dette kunne måske skabe en bedre balance end den velkendte 4-3-3...
En anden positiv medfølge ved den "skæve" 4-4-2 er, at den tilfalder Isco og James bedre, da de, i stedet for en tremandsmidtbane, vil være en del af en mere regulær firekæde med Kroos, Modric og Bale. Ydermere vil den også give noget uforudsigelighed, da den offensivt ligeledes kan skifte over i den vanlige 4-3-3 med Bale lidt længere tilbage på kanten samt en potentiel 4-2-2-2 med Isco (James) bredere i banen og Ronaldo på linje med Benzema.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Kassow-Rossing skrev: Jeg må indrømme at jeg ville more mig gevaldigt, hvis man kunne omskole Bale fra højre wing til offensiv midtbanespiller som man gjorde med di Maria fra højre wing til offensiv midtbanespiller og så gøre ham 10 % bedre end di Maria var i sine bedste kampe :) Det ville sende en lang næse til ManUnited og deres 600 mio kroner :D
Helt enig. Det ville være en ny genialitet fra Ancelottis side. Prøv det!
Men bale har jo spillet den position før i Tottenham med meget stor succes, så self kan han gøre det igen. Så kan Ronaldo og James skifte position en del gange per kamp.