Referat: Real Madrid baskede Basel

11 år 10 måneder siden #1 af Daniel

”De kloge hoveder” snakker ofte om, at første kamp i Champions League er en svær størrelse, da denne godt kan have en tendens til at danne rammen om en del nervøsitet. Real Madrids ageren i kampens spæde begyndelse vidende da også om, at rusten lige skulle bankes af bentøjet – spillet flød simpelthen ikke efter hensigten pga. langsom boldomgang.

Real Madrids defensive alt-mulig-mand, Nacho, spillede en solid kamp og han var også manden, der åbnede ballet efter en flot detalje fra colombianske James. Sidstnævnte spillede med en genial hælaflevering højrebacken fri i feltet, og Nachos forsøg på et indlæg blev omsat til et uheldigt selvmål af Suchy.  

Det var den byld, der skulle prikkes hul på. Real Madrid så sig i hvert fald ikke tilbage herefter.

Således viste Real Madrid ved deres anden scoring, hvilke fænomenale egenskaber holdet besidder med selvtillid i tanken. Ronaldo spillede smart bolden til en fremadløbende Modric, der med en mesterlig yderside fandt Bale i fri position med Basels målmand. Waliseren sluttede angrebet med at lobbe bolden elegant over Vaclik og prikke bolden i nettet.

Real Madrids fodboldmæssige varemærke – omstillingerne – gjorde det ligeledes til både 3-0 og 4-0 inden pausefløjtet. Ronaldo og James stod for målene. Basel reducerede kort efter 4-0-scoringen til 4-1.  

Kampen efter pausen ændrede ikke megen karakter. Real Madrid sad generelt på kampen, og Basel var farlige i enkelte sekvenser, men Casillas stod parat til at afværge den potentielle fare. Benzema nåede dog at komme på scoringstavlen med et tørt hug til slutresultatet 5-1.

Det er også værd at hæfte sig ved, at James lignede en forvandlede spiller, om end han til tider efterlader huller bag til qua sine naturlige offensive instinkter. Men overordnet set leverede han et langt mere positivt indtryk her til aften end hidtil i sæsonen.

Kampens spiller: Modric. Spiller en bund solid kamp med ganske få fejl.

Kampens badebold: Tilskuernes unødvendige buh’en efter Casillas.  

Kampens detalje:Modrics geniale aflevering til Bale. Ren kræs.

Mål:Selvmål Suchy (14’), Bale (30’), Ronaldo (31’), James (37’), Benzema (79’) – Gonzalez (38’)

Dommer: Damir Skomina.

Gule kort: Pepe (85’) – Neny (55’), Samuel (60’)

Røde kort: Ingen. 

Real Madrid: Casillas; Nacho, Pepe, Ramos (Varane, 66’), Marcelo; Kroos, Modric (Illarra, 74’), James; Bale, Ronaldo og Benzema (Chicharito, 82’).

BaselVaclik; Suchy, Schär, Samuel (Kakitani, 64’); Xhaka, Elneny, Frei (Delgado, 83’), Safari; González, Zuffi og Streller (Embolo, 73’).

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 10 måneder siden #2 af BBB
Kampens detalje burde være Benzemas mål. Det var jo alt for vildt et opspil og afslutning!
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, ZizouMo, rezamadridista, andreashn

11 år 10 måneder siden #3 af zizou21
Rigtig lækkert opspil, ja. Men afslutningen var da et lucky punch... Han rammer den jo slet ikke som han ville...........

Hala

11 år 10 måneder siden #4 af DarioGomez

zizou21 skrev: Rigtig lækkert opspil, ja. Men afslutningen var da et lucky punch... Han rammer den jo slet ikke som han ville...........

Ej stop nu - havde han scoret hattrick, så havde du nok fundet et andet hår i din suppe ...

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, M_linding, Dios, ZizouMo, rezamadridista, andreashn

11 år 10 måneder siden #5 af JesperA
Hælen i dybden til Nacho ved den første scoring var heller ikk' så ringe endda, endelig fik man set lidt af det man håber han løber og gemmer på :)
Sidste redigering: 11 år 10 måneder siden ved JesperA.

11 år 10 måneder siden #6 af Chamartin
Jeg elsker bare en spiller som Nacho - en homegrown total no nonsense spiller, der accepterer sin plads langt nede i hierakiet. Men kan spille samtlige pladser i forsvaret og hver gang går ud og leverer en fuldstændig solid upåklagelig indsats.
I går var han tilmed flere gange fremme og med i skabelsen af gode indlæg, hvoraf et jo resulterede i det første mål.

Jeg kan ikke komme med tilstrækkelig stor applaus til, at vi også har sådan en spiller i truppen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, Fernando M., M_linding, Real Madrid, Dios, Real HWL, ZizouMo, Macon, JimmyBroe, rezamadridista og 4 flere

11 år 10 måneder siden #7 af DarioGomez
Helt enig i beundringen over Nacho!

Han SKAL spille HB næste kamp; og så er jeg ligeglad om Carvajal, Arbeloa og Salgado er skadesfrie ...

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
11 år 10 måneder siden #8 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Referat: Real Madrid baskede Basel
Lad os lige nu slappe af med Nacho. Han spiller ligesom resten af holdet en fin kamp - imod Basel.

Men jeg synes nu også, at man ser hans klare begrænsninger. Han er bundsolid defensivt og tager kloge beslutninger offensivt, men han mangler fart og teknik sammenlignet med Carvajal. Han viste dog, at han er et godt alternativ til Arbeloa, der i den grad virker færdig.

Nacho er en fin spiller med en god indstilling, men lad os nu ikke krone ham som den store frelser, bare fordi manden kommer fra egne rækker.

11 år 10 måneder siden #9 af Fernando M.
Han har potentialet til at blive en suveræn udgave af Arbeloa. Men han er nemlig en rigtig squad player i ordets egentlige og positive forstand. Jeg håber, at han ikke får alt for stor trang til at spille fast et andet sted.

• JJ-86
  • Gæst
  • Gæst
11 år 10 måneder siden #10 af JJ-86
Besvaret af JJ-86 på emne Referat: Real Madrid baskede Basel
Nacho's præstation i går mod Basel, gør ham fortjent til give ham en chance på HB.
Jeg håber Ancelotti vil bruge ham lidt oftere. Men det bliver spændende at følge ham :)

11 år 10 måneder siden #11 af rezamadridista

RasmusKring skrev: Lad os lige nu slappe af med Nacho. Han spiller ligesom resten af holdet en fin kamp - imod Basel.

Men jeg synes nu også, at man ser hans klare begrænsninger. Han er bundsolid defensivt og tager kloge beslutninger offensivt, men han mangler fart og teknik sammenlignet med Carvajal. Han viste dog, at han er et godt alternativ til Arbeloa, der i den grad virker færdig.

Nacho er en fin spiller med en god indstilling, men lad os nu ikke krone ham som den store frelser, bare fordi manden kommer fra egne rækker.

Jeg er enig i din kritik, hvis den er peget på folk der først lige nu er blevet begejstret for Nacho. Sandheden er dog den, at han ikke kun har leveret igår, men hele tiden. Jeg kan ikke huske en eneste gang, hvor Nacho har underpræsteret når han har fået chancen.

Det specielle ved igår er dog, som også nævnt af nogle andre, at han ikke bare leverer når han spiller CB, men vi kan faktisk bruge ham over hele den bagerste linje. Jeg ved ikke med dig, men det er da en kæmpe bonus.

Også er der også lige det med at han er fra egne rækker, hvilket jo også gør det hele lidt bedre.

Ps. ingen har kronet ham som den store frelser.

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 11 år 10 måneder siden ved rezamadridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Chamartin

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
11 år 10 måneder siden #12 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Referat: Real Madrid baskede Basel

rezamadridista skrev: Jeg er enig i din kritik, hvis den er peget på folk der først lige nu er blevet begejstret for Nacho. Sandheden er dog den, at han ikke kun har leveret igår, men hele tiden. Jeg kan ikke huske en eneste gang, hvor Nacho har underpræsteret når han har fået chancen.

Det specielle ved igår er dog, som også nævnt af nogle andre, at han ikke bare leverer når han spiller CB, men vi kan faktisk bruge ham over hele den bagerste linje. Jeg ved ikke med dig, men det er da en kæmpe bonus.

Også er der også lige det med at han er fra egne rækker, hvilket jo også gør det hele lidt bedre.

Ps. ingen har kronet ham som den store frelser.

Jeg referer til Darios kommentar som eksempel på at "udnævne Nacho til frelser", men overdrivelse fremmer forståelsen.

Nacho er rigtig god at have i truppen, netop fordi han kan dække hele bagkæden og er tilfreds med rollen som backup, men han er ikke en spiller, der nogensinde bliver fast mand, i mine øjne. Det kan godt være, at han ikke har underpræsteret på noget tidspunkt, men det er i mine øjne, fordi der ikke er nogen forventninger til ham. Hver gang han laver noget godt, så lægger folk mærke til det. Den slags aktioner bliver tager for givet for den etablerede starter, Carvajal, hvorimod folk lægger mærke til det, hver gang han laver en fejl.

Jeg ser klart Carvajal som vores bedste højreback, og derfor har en solid præstation fra Nacho svært ved at få mig op og ringe.

Leveret af Kunena Forum