Real Madrid høster LFP-priser

11 år 9 måneder siden #1 af Daniel

LFP (Liga de Fútbol Profesional) afholdte mandag deres store prisuddeling. Ceremonien fandt sted på hotel Audiotorium i Madrid. Sædvanen tro skulle der uddeles et væld af priser for sæsonen 2013/14; fire Real Madrid-spillere kunne efterfølgende tage hjem med individuel hæder. 

Keylor Navas blev kåret som ligaens bedste målmand, hvor han blandt andet besejrede Chelseas nuværende belgiske målmand, Courtois, i afstemningen. Costaricaneren havde flest redninger af alle i sidste sæson, hvor han kun lukkede 39 mål ind i ligaen - han holdte endvidere buret rent i 17 tilfælde. Ganske hæderlig præstation af Real Madrids nuværende andetvalg mellem stængerne. 

Ramos blev noget tvivlsomt kåret til ligaens bedste forsvarsspiller, foran Filipe Luis og Miranda, der begge løftede liga-trofæet sidste sæson. Ramos spillede ikke fænomenalt i fjor, men viste i stedet storspil i Champions League, hvor han både i semifinalen og finalen hjalp sit mandskab til triumf. Real Madrids vicekaptajn nettede fire gange i 32 kampe sidste sæson. 

Lukla Modric vandt derimod prisen, som ligaens bedste midtbanespiller yderst fortjent. Modric har siden sit skifte fra Tottenham udviklet sig i en rasende fart, og et i skrivende stund absolut verdensklasse; måske den bedste på sin position i verden. Om ikke andet så da i hvert fald i La Liga i sidste sæson. Kroaten slog Gabi og Busquets i afstemningen om denne pris.

Verdens bedste fodboldspiller ville også lege med. Cristiano Ronaldo skulle på scenen hele tre gange; han vandt både ligaens bedste angriber, ligaens bedste spiller og ligaens bedste mål.  James overrakte prisen for bedste angriber, en pris han blandt andet vandt på baggrund af sine 31 mål i kun 30 kampe. Han slog Costa og Vela i afstemningen. Ud af de 31 mål skilte ét sig ud fra mængden, nemlig Ronaldos fantastisk hælscoring mod Valencia på Santiago Bernabéu. Ronaldo havde følgende at sige:

- Jeg meget stolt af at være her (til prisuddelingen, red.) og vinde disse priser. Jeg vil gerne takke mine holdkammerater, Real Madrid, mine fans, min kæreste og alle dem, der stemte på mig. Dette er et stort øjeblik i min karriere, og jeg nyder mig selv på banen, siger Ronaldo, ifølge realmadrid.com. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 9 måneder siden #2 af Raul7-2880
Ramos vinder prisen for bedste forsvar og Messi bliver ikke nomineret trods hans 28 scoringer (2. Pladsen på topscorerlisten)...... ??!
Og var der seriøst ik flottere scoringer end Ronaldos? - dog var målet bedre end Messi's og Santos'
Sidste redigering: 11 år 9 måneder siden ved Raul7-2880.

• zgtaf
  • Gæst
  • Gæst
11 år 9 måneder siden #3 af zgtaf
Besvaret af zgtaf på emne Real Madrid høster LFP-priser
Meget af det er til grin.
- Ramos' præstationer i ChL kan da aldrig tælle med i en kåring af LFP. Han bør aldrig have vundet den pris.
- At Messi ikke er blandt de 3 nominerede til angriber-positionen er jo en skandale, og havde det i stedet været Ronaldo kan jeg end ikke forestille mig ramaskriget.
- Courtois er klart bedre end Navas, heller ikke meget tvivl dér.
- Ronaldo fortjener klart i hvert fald priserne for bedste spiller og bedste angriber (omend jeg lidt savner en pris til Costa, men dette skal selvfølgelig ikke være på bekostning af Ronaldo som var bedre end ham, selvom Costa scorede en større del af sit holds mål). Jeg kan ikke lige komme i tanke om hvilke(t) mål der skulle være bedre end Ronaldos hæl-mål, men det lyder usandsynligt at der ikke var bedre?
- At Iniesta vinder er mig også en gåde. Han havde en meget middelmådig sæson.

11 år 9 måneder siden #4 af Siempre Madrid
Man må bare elske denne sætning:

- Dette er et stort øjeblik i min karriere, og jeg nyder mig selv på banen, siger Ronaldo

La Caverna Culé vil sikkert få en masse ud af den udtalelse, men ret skal nu være ret, for det er ikke helt det, som Cristiano Ronaldo siger.

Han siger blot, at han nyder at spille i øjeblikket.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Sidste redigering: 11 år 9 måneder siden ved Siempre Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

11 år 9 måneder siden #5 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Real Madrid høster LFP-priser
I'm enjoying myself on the pitch = jeg nyder mig selv på banen.

Det er fandeme godt oversat. Konsekvent og direkte.

Nå, men om han nyder sig selv eller at spille i øjeblikket, så skaber det i hvert fald mange mindeværdige stunder for os madridistas :-D
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, M_linding, andreashn

11 år 9 måneder siden #6 af ZizouMo

zgtaf skrev: Meget af det er til grin.
- Ramos' præstationer i ChL kan da aldrig tælle med i en kåring af LFP. Han bør aldrig have vundet den pris.
- At Messi ikke er blandt de 3 nominerede til angriber-positionen er jo en skandale, og havde det i stedet været Ronaldo kan jeg end ikke forestille mig ramaskriget.
- Ronaldo fortjener klart i hvert fald priserne for bedste spiller og bedste angriber (omend jeg lidt savner en pris til Costa, men dette skal selvfølgelig ikke være på bekostning af Ronaldo som var bedre end ham, selvom Costa scorede en større del af sit holds mål). Jeg kan ikke lige komme i tanke om hvilke(t) mål der skulle være bedre end Ronaldos hæl-mål, men det lyder usandsynligt at der ikke var bedre?

Hvis jeg husker rigtigt, så havde Messi vundet de seneste 5 år (kåring af årets bedste spiller)!

Så måske tænkte LFP, at der nu var tid til en ny vinder og da de fleste stemmeberettigede ville have stemt Messi, så kunne man kun undgå dette ved helt at udelukke ham :D Min teori..

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

11 år 9 måneder siden #7 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Real Madrid høster LFP-priser

ZizouMo skrev:

zgtaf skrev: Meget af det er til grin.

Hvis jeg husker rigtigt, så havde Messi vundet de seneste 5 år (kåring af årets bedste spiller)!

Så måske tænkte LFP, at der nu var tid til en ny vinder og da de fleste stemmeberettigede ville have stemt Messi, så kunne man kun undgå dette ved helt at udelukke ham :D Min teori..

Måske LFP tænkte at hvis Messi igen i år vandt den, havde prisen for alvor mistet dens betydning. Det er jo vigtigt at sådanne priser stadig har en værdi. Indtil videre vil man om 10 år kun grine af at Messi vandt den 5 år i træk, når han har fortjent 2-3 af dem.

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 9 måneder siden #8 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Real Madrid høster LFP-priser
Tebas: "Si el voto es libre, Cristiano Ronaldo no gana"
www.marca.com/2014/10/30/futbol/1adivision/1414667628.html

11 år 9 måneder siden #9 af SR4

Inspektøren skrev: Tebas: "Si el voto es libre, Cristiano Ronaldo no gana"
www.marca.com/2014/10/30/futbol/1adivision/1414667628.html

Madridista: "oversæt" :)
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, andreashn

11 år 9 måneder siden #10 af andreashn
www.marca.com/en/2014/10/30/en/football/...ball/1414673972.html

Her er den engelske. :)

Du må meget gerne finde dem fra den engelske Marca hr. inspektør - det er der langt flere, der forstår. ;)

¡Hala Madrid!

11 år 9 måneder siden #11 af M_linding
Tebas har muligvis ret....

Omvendt må man sige, at spillere og trænere aldrig har forsømt at gøre en vennetjeneste, ved de åbne Ballon d'Or-afstemninger.

11 år 9 måneder siden #12 af SR4
indkast.dk/index.php?nyhed=123169

Tydeligt at se det er en der ikke snakker ift kaldenderåret, men blot en generelt mening der ikke har og ikke kommer til at rykke sig. Ærgerligt at 50% af stemmerne nærmest er faste.

Leveret af Kunena Forum